Newsletter

Cyberbezpieczeństwo - kluczowe w transformacji technologicznej Alior Banku

11.10.2017, 11:17aktualizacja: 11.10.2017, 11:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zgodnie ze strategią „Cyfrowego buntownika” do 2020 r. Alior Bank przeznaczy 400 mln zł na inwestycje w IT i innowacje w czterech obszarach: bezpieczeństwa cyfrowego, infrastruktury IT, nowych systemów i narzędzi mobilnych oraz innowacji i fintech-ów. Wkrótce klienci banku będą mogli wykonywać operacje na kontach bez wpisywania danych z karty płatniczej, ale z wykorzystaniem analizy głosu i rysów twarzy, a także innych metod opartych na sztucznej inteligencji. O pracach nad najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego przedstawiciele Alior Banku opowiadali w trakcie Europejskiego Forum Cybersec w Krakowie w dniach 9-10 października.

„Ważną częścią strategii „Cyfrowego buntownika” jest innowacyjność, szczególnie w odniesieniu do bezpieczeństwa” - powiedział Bruno Ferreira, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Korporacyjnego Alior Banku. „Zarządzamy innowacjami w dwóch obszarach. W obszarze wewnętrznym zachęcamy naszych pracowników do przedstawiania nam ciekawych pomysłów, w które możemy zainwestować, natomiast w zewnętrznym nastawiamy się na współpracę z firmami, które nie są bankami, ale oferują klientom ciekawe produkty finansowe. Chcemy z nimi łączyć siły i wprowadzać nowe produkty bądź usługi dla klientów” - wyjaśnił Bruno Ferreira. Podkreślił, że w tym kontekście kluczowe jest zapewnienie klientom bezpieczeństwa w operacjach bankowych.

Jak powiedział Grzegorz Jasiulewicz, dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa Elektronicznego, Alior Bank stawia na rozwiązania biometryczne. „Już teraz klienci mogą logować się do bankowości mobilnej za pomocą odcisku palca. W niedalekiej przyszłości udostępnimy też możliwość zatwierdzania przelewów w ten sposób. Prowadzimy również prace nad wykorzystaniem innych metod biometrii, w tym biometrii głosu i twarzy” - zaznaczył Grzegorz Jasiulewicz.

Podczas Cybersec inżynierowie z Alior Banku przedstawili prototypowe urządzenie kryptograficzne do autoryzacji operacji w bankowości internetowej. „Jako Bank nie mamy pełnego wpływu na to, co się dzieje w komputerze klienta: czy klient ma oprogramowanie antywirusowe, czy stale je aktualizuje. Dlatego stworzyliśmy prototyp urządzenia typu plug&play, które jest niejako cząstką banku u klienta. Dzięki temu, bezpieczeństwo jest przesunięte z komputera klienta na to urządzenie” - wyjaśnił Paweł Ogonowski, manager ds. inżynierii i bezpieczeństwa systemów informatycznych Alior Banku.

O nowych rozwiązaniach w obszarze bankowości mobilnej mówił Maciej Jakubowski z Innovation Lab w Alior Banku.

„Nasi klienci coraz mniej są zainteresowani byciem tam, gdzie jest bankier. Raczej sami chcą nam dyktować tempo i miejsca, w których będą się spotykać. Wierzymy, że interakcje między ludźmi są wciąż ważne, dlatego nasi bankierzy mogą spotkać się z klientem nawet na wycieczce w górach, bo są wyposażeni w urządzenia mobilne, na których można nie tylko zapoznać się z ofertą, ale również podpisać umowę. Co najważniejsze, jest to zaszyfrowane tak, że klient ma pełne poczucie bezpieczeństwa” - wyjaśnił Maciej Jakubowski.

Zdaniem Grzegorza Jasiulewicza, statystyki pokazują, że w Polsce bankowość cyfrowa jest stosunkowo bezpieczna. „W polskim sektorze bankowym liczba nieuprawnionych transakcji bankowych jest w skali roku 20-30 krotnie mniejsza niż liczba wypadków drogowych. Mamy mniej więcej jedną nieuprawnioną transakcję na milion dokonywanych. To niewiele, jednak nie ustajemy w staraniach o ciągłe udoskonalanie systemów. Mamy ambicję dostarczyć klientom najbezpieczniejszą bankowość internetową i mobilną w polskim sektorze bankowym” - zaznaczył.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 11.10.2017, 11:17
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ