Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podsumowanie badania
Chcemy „elektryków”, ale jedynie 8% kierowców byłoby gotowych zapłacić więcej, niż za auto spalinowe podobnej klasy, a akceptowalny wyższy koszt to +16%.
Obecnie cena zakupu auta elektrycznego jest o 70-100% wyższa od ceny porównywalnego samochodu spalinowego. Redukcja różnicy do 20% sprawi, że aut elektrycznych będzie sprzedawało się 6 razy więcej niż obecnie. Wyrównanie cen to kilkudziesięciokrotny wzrost sprzedaży.
Głównymi barierami zakupu są: koszt zakupu, ładowanie baterii oraz ograniczony zasięg.
Wiemy, że eksploatacja „elektryka” jest tańsza. Już 78% kierowców ma zdanie na ten temat: 49% uważa, że eksploatacja jest tańsza niż auta spalinowego, 17%, że droższa. Kolejne 12% uważa, że koszt eksploatacji jest porównywalny.
Pełny raport: http://www.puzzleresearch.pl/media/attachments/2018/05/11/auta_elektryczne_co_zrobic_zebysmy_je_kupowali_kwiecien2018.pdf
Komentarz eksperta: Potrzebny kalkulator łącznych kosztów zakupu i użytkowania auta
„Poziom zakupów wzrośnie, jeśli zbudujemy świadomość kierowców odnośnie wymiernych, liczonych w złotówkach korzyści, związanych z kosztem użytkowania aut elektrycznych. Wskazanym impulsem byłoby porównanie łącznego kosztu zakupu i użytkowania, czyli tzw. TCO (ang. Total Cost of Ownership), a nie tylko samego kosztu zakupu” - uważa Roman Baszun z agencji badań rynku Puzzle Research.
„Nasze badania wskazują, że już obecnie mamy wysoką świadomości niższych kosztów użytkowania ‘elektryków’. Upowszechnienie wyliczeń, np. koszt przejechania 100 km przez 5 lat dałoby konkretne wskazanie dla każdego kierowcy, kiedy nadszedł moment na rozważenie zakupu samochodu elektrycznego. Wyliczenia powinny być regularnie aktualizowane, bo stale spadają ceny np. baterii” - dodaje ekspert.
Metodologia i wykonawca badania
Badanie internetowe. 600 wywiadów z posiadaczami prywatnych samochodów w Polsce oraz 1800 wywiadów w 5 innych krajach. Badanie zrealizowano na początku 2018 roku. Błąd statystyczny +/- 4p% w Polsce oraz +/- 2p% dla innych krajów łącznie.
Puzzle Research to polska agencja badań rynku specjalizująca się w badaniach konsumentów i B2B.
KONTAKT:
Roman Baszun
e-mail: roman.baszun@puzzleresearch.pl
tel. kom. +48 697 992 305
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.05.2018, 18:07 |
Źródło informacji | Puzzle Research |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
InsERT ustanawia absolutny rekord - milion sprzedanych licencji systemów dla MŚP
InsERT sprzedał łącznie milion licencji własnych programów. To największy producent oprogramowania dla MŚP w Polsce. Na zakup i korzystanie z tworzonych od 32 lat systemów zdecydowało się już ponad 500 tys. przedsiębiorstw.- 14.05.2024, 09:52
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: InsERT S.A.
-
Image
Nowa globalna platforma informacyjno-wydawnicza Gnomi uruchamia „Paid Journalism Program”
Aplikacja Gnomi uruchamia bezprecedensowy program dla dziennikarzy chcących odpłatnie dzielić się swoimi opiniami i budować międzynarodową grupę odbiorców swoich treści.- 14.05.2024, 09:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Polacy kupują tanie samochody - auta do 50 tysięcy złotych szybko znikają z rynku. Nowy raport OTOMOTO Insights
- 14.05.2024, 08:52
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OTOMOTO