Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podsumowanie badania
Chcemy „elektryków”, ale jedynie 8% kierowców byłoby gotowych zapłacić więcej, niż za auto spalinowe podobnej klasy, a akceptowalny wyższy koszt to +16%.
Obecnie cena zakupu auta elektrycznego jest o 70-100% wyższa od ceny porównywalnego samochodu spalinowego. Redukcja różnicy do 20% sprawi, że aut elektrycznych będzie sprzedawało się 6 razy więcej niż obecnie. Wyrównanie cen to kilkudziesięciokrotny wzrost sprzedaży.
Głównymi barierami zakupu są: koszt zakupu, ładowanie baterii oraz ograniczony zasięg.
Wiemy, że eksploatacja „elektryka” jest tańsza. Już 78% kierowców ma zdanie na ten temat: 49% uważa, że eksploatacja jest tańsza niż auta spalinowego, 17%, że droższa. Kolejne 12% uważa, że koszt eksploatacji jest porównywalny.
Pełny raport: http://www.puzzleresearch.pl/media/attachments/2018/05/11/auta_elektryczne_co_zrobic_zebysmy_je_kupowali_kwiecien2018.pdf
Komentarz eksperta: Potrzebny kalkulator łącznych kosztów zakupu i użytkowania auta
„Poziom zakupów wzrośnie, jeśli zbudujemy świadomość kierowców odnośnie wymiernych, liczonych w złotówkach korzyści, związanych z kosztem użytkowania aut elektrycznych. Wskazanym impulsem byłoby porównanie łącznego kosztu zakupu i użytkowania, czyli tzw. TCO (ang. Total Cost of Ownership), a nie tylko samego kosztu zakupu” - uważa Roman Baszun z agencji badań rynku Puzzle Research.
„Nasze badania wskazują, że już obecnie mamy wysoką świadomości niższych kosztów użytkowania ‘elektryków’. Upowszechnienie wyliczeń, np. koszt przejechania 100 km przez 5 lat dałoby konkretne wskazanie dla każdego kierowcy, kiedy nadszedł moment na rozważenie zakupu samochodu elektrycznego. Wyliczenia powinny być regularnie aktualizowane, bo stale spadają ceny np. baterii” - dodaje ekspert.
Metodologia i wykonawca badania
Badanie internetowe. 600 wywiadów z posiadaczami prywatnych samochodów w Polsce oraz 1800 wywiadów w 5 innych krajach. Badanie zrealizowano na początku 2018 roku. Błąd statystyczny +/- 4p% w Polsce oraz +/- 2p% dla innych krajów łącznie.
Puzzle Research to polska agencja badań rynku specjalizująca się w badaniach konsumentów i B2B.
KONTAKT:
Roman Baszun
e-mail: roman.baszun@puzzleresearch.pl
tel. kom. +48 697 992 305
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 11.05.2018, 18:07 |
| Źródło informacji | Puzzle Research |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Od plantacji na salony: jagodowe przetwory wśród laureatów „Złotych Innowacji 2025”
W Teatrze Kamienica w Warszawie ogłoszono wyniki konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail 2025” - jednego z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej i handlu detalicznego w Polsce. W tegorocznej edycji polskie przetwory z owoców jagodowych zdobyły złoto i dwa wyróżnienia.- 06.11.2025, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ