Newsletter

Co zrobić, żebyśmy kupowali auta elektryczne? Wyniki badania rynku - wiosna 2018

11.05.2018, 18:07aktualizacja: 11.05.2018, 18:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wyniki badania rynku - wiosna 2018, infografika nr. 1
Wyniki badania rynku - wiosna 2018, infografika nr. 1
86% polskich kierowców rozważyłoby zakup samochodu elektrycznego. Wykazujemy wyższą gotowość niż kierowcy z 5 innych krajów regionu.

Podsumowanie badania

Chcemy „elektryków”, ale jedynie 8% kierowców byłoby gotowych zapłacić więcej, niż za auto spalinowe podobnej klasy, a akceptowalny wyższy koszt to +16%.

Obecnie cena zakupu auta elektrycznego jest o 70-100% wyższa od ceny porównywalnego samochodu spalinowego. Redukcja różnicy do 20% sprawi, że aut elektrycznych będzie sprzedawało się 6 razy więcej niż obecnie. Wyrównanie cen to kilkudziesięciokrotny wzrost sprzedaży.

Głównymi barierami zakupu są: koszt zakupu, ładowanie baterii oraz ograniczony zasięg.

Wiemy, że eksploatacja „elektryka” jest tańsza. Już 78% kierowców ma zdanie na ten temat: 49% uważa, że eksploatacja jest tańsza niż auta spalinowego, 17%, że droższa. Kolejne 12% uważa, że koszt eksploatacji jest porównywalny.

Pełny raport: http://www.puzzleresearch.pl/media/attachments/2018/05/11/auta_elektryczne_co_zrobic_zebysmy_je_kupowali_kwiecien2018.pdf

Komentarz eksperta: Potrzebny kalkulator łącznych kosztów zakupu i użytkowania auta

„Poziom zakupów wzrośnie, jeśli zbudujemy świadomość kierowców odnośnie wymiernych, liczonych w złotówkach korzyści, związanych z kosztem użytkowania aut elektrycznych. Wskazanym impulsem byłoby porównanie łącznego kosztu zakupu i użytkowania, czyli tzw. TCO (ang. Total Cost of Ownership), a nie tylko samego kosztu zakupu” - uważa Roman Baszun z agencji badań rynku Puzzle Research.

„Nasze badania wskazują, że już obecnie mamy wysoką świadomości niższych kosztów użytkowania ‘elektryków’. Upowszechnienie wyliczeń, np. koszt przejechania 100 km przez 5 lat dałoby konkretne wskazanie dla każdego kierowcy, kiedy nadszedł moment na rozważenie zakupu samochodu elektrycznego. Wyliczenia powinny być regularnie aktualizowane, bo stale spadają ceny np. baterii” - dodaje ekspert.

Metodologia i wykonawca badania

Badanie internetowe. 600 wywiadów z posiadaczami prywatnych samochodów w Polsce oraz 1800 wywiadów w 5 innych krajach. Badanie zrealizowano na początku 2018 roku. Błąd statystyczny +/- 4p% w Polsce oraz +/- 2p% dla innych krajów łącznie.

Puzzle Research to polska agencja badań rynku specjalizująca się w badaniach konsumentów i B2B.

KONTAKT:

Roman Baszun

e-mail: roman.baszun@puzzleresearch.pl

tel. kom. +48 697 992 305

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 11.05.2018, 18:07
Źródło informacji Puzzle Research
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ