Pobierz materiał i Publikuj za darmo
BRUKSELA, 17 września 2018 /PRNewswire/ W dniu dzisiejszym europejskie stowarzyszenie European Head and Neck Society (EHNS) ogłosiło rozpoczęcie kampanii Make Sense w ramach szóstego dorocznego tygodnia świadomości na temat raka głowy i szyi odbywającego się w dniach od 17 do 21 września. Pacjenci, lekarze i członkowie społeczności nowotworów głowy i szyi połączą siły w celu lepszego zrozumienia tej rzadkiej postaci raka.
(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/739902/Make_Sense_and_EHNS_Logo.jpg)
Zespoły w Europie, Brazylii i Korei Południowej zwrócą uwagę na często nierozpoznawalne objawy i oznaki nowotworów głowy i szyi, podkreślą wagę jak najwcześniejszej diagnozy i zajmą się promocją interesów pacjentów od diagnozy, przez leczenie, aż po przeżycie choroby. Poniżej przedstawiona jest lista inicjatyw:
• Nie do poznania - kampania cyfrowa zwracająca uwagę na fizyczne i psychologiczne skutki raka głowy i szyi.
• Przygotowanie posiłków ma znaczenie - książka kucharska opracowana przy współpracy z osobami, które przeżyły raka głowy i szyi, lekarzami, dietetykami i logopedami. W książce znajdują się pożywne przepisy, a także przeżycia i porady w zakresie radzenia sobie z fizycznymi i psychologicznymi wyzwaniami powiązanymi z jedzeniem po leczeniu.
• Kliniki wczesnej diagnozy - punkty, w których można przeprowadzić bezpłatne badania na obecność nowotworów głowy i szyi oraz pozyskać informacje na temat choroby.
„Kampania nie osiągnęłaby tak dużego sukcesu bez poświęcenia lokalnych zespołów w Europie, Brazylii i Korei Południowej - skomentował profesor René Leemans, przewodniczący komitetu sterującego kampanii Make Sense i profesor i dyrektor wydziału Otolaryngologii - Chirurgii Głowy i Szyi w centrum medycznym uniwersytetu VU w Amsterdamie. - Zaangażowanie i wiedza zespołów odegrała kluczową rolę w podnoszeniu świadomości na temat tej niszczącej choroby, co prowadzi do ratowania życia” - dodał profesor.
Poza książką kucharską kampania ściśle współpracuje z siecią pacjentów w celu zapewnienia maksymalnego skupienia na pacjentach w całym procesie. W tym tygodniu w całej Europie odbędzie się wiele różnych wydarzeń, w tym wykłady edukacyjne i działania cyfrowe. Na zaktualizowanej stronie internetowej kampanii Make Sense znajduje się pełna lista wszystkich inicjatyw w Europie i innych miejscach na świecie.
O kampanii Make Sense
Kampania Make Sense prowadzona jest przez europejskie stowarzyszenie European Head and Neck Society (EHNS) w celu podnoszenia świadomości na temat raka głowy i szyi oraz polepszenia wyników dla pacjentów chorujących na to schorzenie. Kampania realizuje te cele poprzez:
• edukację w ramach zapobiegania choroby;
• szerzenie zrozumienia na temat objawów i oznak choroby;
• zachęcanie do wcześniejszej komunikacji, diagnozy i skierowań na leczenie.
Kampanię Make Sense wspierają firmy Merck, Norgine i Bristol-Myers Squibb.
O nowotworach głowy i szyi
Każdego roku niemal 700 000 osób na świecie otrzymuje diagnozę raka głowy i szyi. Połowa pacjentów nie przeżyje kolejnych pięciu lat. Jednakże diagnoza we wczesnych stadiach choroby wiąże się z przeżywalnością na poziomie 80 - 90% wśród pacjentów chorujących na raka głowy i szyi. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie: http://www.makesensecampaign.eu.
O EHNS
Europejskie stowarzyszenie European Head and Neck Society (EHNS) to międzynarodowa organizacja non-profit z siedzibą w Belgii. Stowarzyszenie EHNS obejmuje krajowe i międzynarodowe społeczności i powiązane grupy zajmujące się badaniami, szkoleniami i leczeniem raka głowy i szyi w Europie. Osoby znajdujące się w innych regionach mogą także ubiegać się o członkostwo. Celem stowarzyszenia EHNS jest promowanie wymiany wiedzy we wszystkich aspektach chorób nowotworowych głowy i szyi oraz szerzenie najwyższych standardów badań, edukacji, szkoleń, zapobiegania wystąpienia choroby oraz opieki nad pacjentami. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie http://www.ehns.org.
Źródło: EHNS
Kontakty z mediami
Edward Brightman
tel. +44(0)20-3595-2430
e-mail: edward@makesensecampaign.eu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.09.2018, 11:17 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |