Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Raport Cheers: Nawyki żywieniowe Polaków 2018 to badanie przeprowadzone w celu zbadania nawyków żywieniowych oraz kwestii stosowania suplementacji. Ponad połowa ankietowanych przestrzega optymalnej częstotliwości posiłków, zjadając ich 4 do 5 w ciągu dnia. Natomiast 36% ankietowanych spożywa od 2 do 3 posiłków. Przykładamy coraz większą wagę do jakości posiłków - aż 68% ankietowanych deklaruje, że starannie czyta etykiety produktów, oceniając ich skład pod kątem wartości odżywczych. 66% okazyjnie sięga po najmniej zdrową żywność, czyli fast - foody, tylko 19% podjada słodycze między posiłkami. Za to ponad połowa ankietowanych spożywa minimum 5 porcji warzyw i owoców w tygodniu. Takie wyniki badań wskazują na rosnącą świadomość dotyczącą zdrowego żywienia.
Suplementy diety stają się dziś nieodzownym elementem dbania o zdrowie. Znajduje to potwierdzenie w wynikach raportu Cheers: Nawyki żywieniowe Polaków 2018. Po suplementy diety sięga aż 72% badanych, z czego aż 51% zażywa suplementy diety codziennie. Jednocześnie aż 86% uważa, że stosowanie suplementów diety jest korzystne dla ich zdrowia. Wśród osób badanych, znajdujących się w przedziale wiekowym 18 - 55 najczęściej po suplementy diety sięgają osoby z przedziału wiekowego 18 - 25 lat i w tej grupie poziom zadowolenia z suplementacji jest największy.
A co z efektami suplementacji? Nie brakuje osób deklarujących, że suplementacja przynosi znaczną poprawę zdrowia - odsetek takich osób waha się od 33% w grupie 36 - 55 lat, aż do 55% w grupie wiekowej 18 - 25 lat. Aż 44% osób uważa, że spożywanie suplementów diety jest zdecydowanie korzystne, 42% twierdzi, że jest raczej korzystne.
Tak znaczne zadowolenie z efektów suplementacji przekłada się na wydatki na suplementy. Poniżej 50 zł miesięcznie wydaje na suplementy diety 28% badanych, 25% ponosi koszty rzędu 50 - 99 zł. Okazuje się, że niemała grupa osób inwestuje we własne zdrowie znacznie więcej, przeznaczając na zakup suplementów od 100 do 199 złotych.
Wyniki raportu skomentował Wojciech Łysak, założyciel marki Cheers, producent witamin i minerałów premium: “Cieszy rosnąca świadomość Polaków w kwestii zdrowego odżywiania. Coraz częściej konsumenci dokonują rozważnych decyzji zakupowych - zarówno w kwestii wyborów codziennych produktów, jak podczas uzupełniania diety wartościowymi witaminami i minerałami”.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.10.2018, 11:29 |
Źródło informacji | Cheers.com.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wigilijne stoły w Polsce. Opowieść o warzywach, które tworzą świąteczną magię
Wigilijny wieczór to nie tylko czas spotkań rodzinnych, ale także moment, kiedy polskie domy zapełniają się zapachami tradycyjnych potraw. Od wieków, mimo ograniczonego dostępu do świeżych warzyw w zimie, nasze babcie i prababcie potrafiły wykorzystać to, co dostępne - kiszonki, susze, przechowywane w piwnicach korzenie - tworząc z nich wyjątkowe dania, które do dziś są symbolem polskiej Wigilii.- 23.12.2024, 09:55
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Brandmates
-
Bez imienia, bez twarzy, z wielką misją - nowy projekt w sieci
W polskim internecie pojawiła się nowa, anonimowa postać, która działa w cieniu, ale z jasnym celem - szerzenie dobra w wyjątkowy sposób. Nie szuka rozgłosu, ale jej działania mogą zmienić to, jak patrzymy na wsparcie i empatię. Czy internet jest gotowy na coś takiego?- 19.12.2024, 13:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Dobro nie potrzebuje twarzy”
-
Image
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym”: każdy powinien mieć łatwy dostęp do apteki PAP
Według danych Rejestru Aptek i GUS około 1,8 mln Polaków nie ma dostępu do apteki w swojej gminie. Dlatego Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” zachęca do międzyśrodowiskowego dialogu z myślą o pacjentach – to główny wniosek konferencji pt. „Apteka dla Pacjenta - nierówny dostęp do leków i opieki farmaceutycznej w samorządach. Jeden problem - wiele perspektyw”.- 19.12.2024, 11:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom