Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Większość młodych osób nie korzysta z narkotyków, mimo to problem jest istotny. W badaniu „Młodzież 2016” zrealizowanym przez CBOS 17% uczniów szkół ponadpodstawowych odpowiedziało twierdząco na pytanie o używanie nielegalnych substancji. [1] Co więcej, jak wskazuje raport EMCDDA, aż 10% polskich nastolatków w wieku od 15 do 16 lat choć raz w życiu próbowało dopalaczy [2].
Kampania społeczna „Krzywo weszło – zmień ustawienia” ma za zadanie zmniejszyć to negatywne zjawisko. W związku z tym organizatorzy chcą pokazać młodym ludziom w jaki sposób mogą się ustrzec przed niebezpieczeństwem, jakie normy i postawy mogą w tym pomóc oraz gdzie w razie potrzeby można szukać pomocy.
Hasło kampanii „zmień ustawienia” ma zaś zmotywować odbiorców do aktywnej postawy sprzeciwu wobec ich używania. „Chcielibyśmy, by młodzi ludzie unikali sytuacji lub zdarzeń, w których obecne są narkotyki, a także, żeby w razie konieczności potrafili adekwatnie zareagować chroniąc siebie i swoich znajomych przed możliwymi zagrożeniami. ‘Zmiana ustawień’ oznacza: kieruj tak swoim postępowaniem, by cieszyć się życiem i młodością. Zmieniaj ustawienia na coraz lepsze” - mówi Piotr Jabłoński, dyrektor KBPN.
Jak wskazują badania CBOS, 100% osób w wieku 16-24 korzysta z Internetu [3]. Z tego powodu głównym składnikiem kampanii jest gra edukacyjna oraz baza wiedzy na stronie www.krzywoweszlo.pl. „Gra jest atrakcyjną i bliską młodym osobom formą. Rozgrywka i podejmowane przez gracza wybory przy ‘zmianie ustawień’ pokazują w przyjazny sposób ‘drogowskazy’, jakimi należy kierować się w życiu” - mówi Agnieszka Sieniawska, przewodnicząca PSPN.
[1] Młodzież 2016, s. 218 http://www.cinn.gov.pl/portal?id=15&res_id=1150305,
[2] Poland Drug Report 2018, s. 7 http://www.emcdda.europa.eu/system/files/publications/8903/poland-cdr-2018-with-numbers.pdf,
[3] Korzystanie z internetu, CBOS s. 2 https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2017/K_049_17.PDF.
KONTAKT:
Damian Sobczyk
e-mail: dsobczyk@politykanarkotykowa.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 13.11.2018, 15:10 |
| Źródło informacji | Polska Sieć Polityki Narkotykowej |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ