Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zdaniem większości ekspertów – uczestników zakończonej właśnie w Warszawie debaty o rozwoju branży mięsnej, zrównoważona produkcja jest przyszłością sektora wieprzowego w Polsce. Stanowi ona odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Okazją do dyskusji na ten temat było przyznanie certyfikatu „zerowy ślad węglowy” (ang. „Corporate Carbon Footprint&Carbon Neutral Company”) grupie Goodvalley. Placówka firmy mieści się m.in. w Przechlewie (woj. pomorskie).
Korzyści dla wielu
„Zdecydowaliśmy się przeprowadzić dyskusję na temat przyszłości zrównoważonej produkcji wieprzowiny w Polsce, gdyż jest to nie tylko element strategii naszej firmy, ale przede wszystkim realna korzyść dla środowiska i konsumentów – mówił Tom Axelgaard z grupy Goodvalley. - Osiągnięcie zerowego śladu węglowego było możliwe dzięki przyjętej przez nas organizacji produkcji zakładającej racjonalne wykorzystanie zasobów i dzięki funkcjonowaniu naszych 9 biogazowni. Energia elektryczna uzyskana z tych źródeł zasila nie tylko firmowe budynki, ale jest przesyłana do sieci energetycznej, a tym samym okolicznych instytucji oraz tysięcy gospodarstw domowych” – dodał Tom Axelgaard z Goodvalley.
By spełnić szereg wymagań TÜV, grupa Goodvalley przez 365 dni w roku (od 2013 roku) kontynuowała strategię zrównoważonej produkcji.
Głos branży mięsnej i konsumentów
W dyskusji zainicjowanej przez Goodvalley głos zabrali również: Witold Choiński (Związek Polskie Mięso), Jan Kowejsza (Niras, firma certyfikująca TÜV), prof. dr hab. inż. Marek Adamski (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy), dr hab. Martyna Batorska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), dr inż. Mirosław Banaszak (UTP Bydgoszcz). Na spotkaniu obecni byli także przedstawiciele Ligi Ochrony Przyrody i Federacji Związków Pracodawców - Dzierżawców i Właścicieli Rolnych.
„Sektor wieprzowy stopniowo odbudowuje swój wizerunek po kryzysie związanym m.in. z ASF. Chociaż wymagania sanitarno-weterynaryjne w Polsce są jednymi z najwyższych w Europie, to w dalszym ciągu producenci spotykają się z nieufnością ze strony importerów i konsumentów – mówił Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso. – Lekarstwem na różne problemy jest przejrzystość produkcji na każdym jej etapie. Stawiając na szczegółowe kontrole sanitarno-weterynaryjne i zrównoważoną produkcję, polski sektor wieprzowy może zyskać nowych klientów na zachodzie Europy czy w innych częściach świata” – dodał.
Z kolei założyciel grupy Goodvalley zwrócił uwagę na to, jak ważne jest wypracowywanie rozwiązań na rzecz rozwoju zrównoważonej produkcji wieprzowiny w Polsce. - Przy odpowiedniej przejrzystości produkcji i stabilnej polityce wsparcia sektorowego dla odnawialnych źródeł energii, gospodarstwa i firmy funkcjonujące w Polsce, mogą zyskać przewagę konkurencyjną. By tak się stało, potrzeba działań w wielu różnych obszarach i współpracy między sektorem publicznym a prywatnym – podsumował Tom Axelgaard z Goodvalley.
Zaprezentowane opinie mogą zostać wykorzystane na rzecz rozwoju branży mięsnej w Polsce. Grupa Goodvalley nie wyklucza, że będzie kontynuować debaty i zachęcać do udziału w nich jak największą liczbę podmiotów z sektora publicznego i prywatnego.
KONTAKT:
Beata Grześkowiak-Kręcicka
tel.kom. +48 601 065 576
e-mail:b.grzeskowiak@prelite.pl
-
Michał Wasielewski
tel.kom. +48 695 393 749
e-mail: m.wasielewski@prelite.pl
-
Elżbieta Guentzel
Kierownik PR/CSR
tel.kom. +48 606 902 782
e-mail: elzbieta.guentzel@goodvalley.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.04.2019, 18:07 |
Źródło informacji | Goodvalley |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Trzeba chronić polski przemysł cementowy i wzmocnić go, by był konkurencyjny
Jesteśmy otwarci na zmiany mające ochronić polski przemysł cementowy i wzmocnić go w takim wymiarze, aby był konkurencyjny - powiedział Michał Jaros, wiceminister rozwoju i technologii podczas debaty „Przemysł cementowy buduje polską gospodarkę” i prezentacji raportu EY Polska „Wpływ przemysłu cementowego na gospodarkę Polski”.- 23.01.2025, 15:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Producentów Cementu
-
HOTELEX Shanghai 2025: wspieranie postępu w branży hotelarskiej i gastronomicznej w obliczu gwałtownego rozwoju turystyki
- 23.01.2025, 14:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire