Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rosnący udział kobiet na najwyższych szczeblach kierowniczych jest następstwem szerszego zjawiska społecznego, emancypacji, której gwałtowny rozwój przypadł na przełom XIX i XX w.
Na Islandii kobiety zajmują 48% miejsc w parlamencie, co stanowi najwyższy procent na całym świecie. W Skandynawii udział kobiet i mężczyzn w życiu społecznym i gospodarczym jest wyrównany, jednak statystyki ogólnoświatowe przedstawiają się zupełnie inaczej. W skali globalnej tylko 3% kobiet zajmuje najwyższe stanowiska kierownicze, co może zaskakiwać choćby w obliczu badań zrealizowanych przez Zengera & Folkmana (celem tej organizacji założonej w 2003 r. jest m. in. rozwijanie umiejętności i kompetencji przywódczych). W ramach trwających przez ponad 10 lat badań przeprowadzonych na 16 tysiącach liderów (z czego około 2/3 stanowili mężczyźni) analizowano 16 „kompetencji liderskich” i aż w 10 spośród 16 z nich lepiej były postrzegane kobiety. Górowały nad płcią brzydką w przejmowaniu inicjatywy, nastawieniu na rezultaty, dążeniu do samorozwoju, dbaniu o rozwój podwładnych, inspirowaniu i motywowaniu czy budowaniu relacji w zespole. W takich kompetencjach jak rozwiązywanie problemów, przekonywanie, innowacyjność czy integrowanie pracowników kobiety osiągnęły podobne rezultaty do mężczyzn.
Co sprawia, że kobiety są tak skuteczne? Jakie cechy i umiejętności są kluczowe w odnoszeniu sukcesów? Z jakimi najpoważniejszymi wyzwaniami muszą się konfrontować kobiety stojące na czele organizacji i jak można rozwijać ich potencjał przywódczy? O tym będą rozmawiać podczas krynickiego Forum Ekonomicznego między innymi: Gordana Čomić, wiceprzewodnicząca Zgromadzenia Narodowego z Serbii; Kamila Gasiuk-Pihowicz, poseł na Sejm RP; Eszter Szabó, prezes Women Business Angels z Węgier; Joanna Pawlak, prezes zarządu, Wirtualna Polska Media, Wirtualna Polska S.A.; Hana Stelzerová, dyrektor Czeskiego Kobiecego Lobby i Natalia Griszyna ze Związku Kobiet Rosji.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.08.2019, 17:49 |
Źródło informacji | XXIX Forum Ekonomiczne Krynica-Zdrój 2019 |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Praca po maturze - bankowość i ubezpieczenia szukają młodych talentów. Analiza OLX
Wyniki matur otworzyły przed tegorocznymi maturzystami drzwi do wymarzonych uczelni. Ale jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie OLX Praca, większość z tegorocznych absolwentów szkół średnich już wcześniej miała bardzo konkretne plany, związane z… podjęciem pracy. Tę zaś mogą znaleźć nie tylko w branżach tradycyjnie kojarzonych z zatrudnianiem osób bez doświadczenia, ale również w finansach i ubezpieczeniach. A to sektory, z którymi warto związać się na dłużej.- 23.07.2025, 10:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX
-
Image
Kolmar Korea uruchamia pełną działalność drugiej fabryki w Stanach Zjednoczonych, tworząc „strefę wolną od ceł” dla produktów K-Beauty w Ameryce
- W Pensylwanii ukończono budowę nowego obiektu o powierzchni 17 805 m2, którego zdolność produkcyjna wynosi 300 milionów sztuk rocznie.
- Pełne możliwości produkcji ODM w Stanach Zjednoczonych - od kosmetyków kolorowych po produkty do pielęgnacji skóry i ochrony przeciwsłonecznej - pozwalają ograniczyć ryzyko związane z cłami i łańcuchem dostaw.
- Światowej klasy technologia produkcji „MADE BY KOLMAR” dostosowana do rynku amerykańskiego.- 23.07.2025, 09:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ