Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Minister inwestycji i rozwoju uczestniczył w panelu krynickiego Forum Ekonomicznego, poświęconym polskiemu biznesowi wobec zmieniającej się Europy. Punktem wyjścia dyskusji był tegoroczny ranking konkurencyjności gospodarek szwajcarskiego International Institute for Management Development (IMD). Polska spadła w nim wobec 2018 r. o cztery miejsca, na 38. pozycję.
Kwieciński uznał, że w dużej mierze ocena takich rankingów zależy od tego, kto ją przeprowadza; nie zgodził się z zawartą w rankingu IMD stosunkowo niską oceną efektywności zarządzania w Polsce. Przytoczył zestawienie oceny potencjału wzrostu polskiej gospodarki na poziomie 3 proc. z faktycznym wzrostem na poziomie 4,5 proc., a w ostatnich dwóch latach na poziomie 5 proc.
„Cała ta nadwyżka jest wynikiem mobilizacji w naszej gospodarce wynikającej ze zdolności naszych przedsiębiorstw do adaptacji do otoczenia i wynikającej z zarządzania gospodarką. Czyli to jakby przeczy tej ocenie” - zdiagnozował minister.
Jego zdaniem tego typu rankingi – tworzone przez ekspertów, naukowców – są o tyle ciekawe dla rządów, że dają porównanie w różnych dziedzinach według podobnej metodologii. „Korzystamy z tego typu ocen, nie tylko z ustaleń końcowych, na którym jesteśmy miejscu, ale chodzi również, jak wypadamy w poszczególnych obszarach” - zapewnił Kwieciński.
„To, co jest ważne to, co rząd, co władza publiczna powinna w kolejnych latach robić. Biorę do siebie to wskazanie, że szalenie ważne jest utrzymanie wzrostu gospodarczego, bo on daje siłę naszej gospodarce” - zaakcentował szef MIiR. (PAP)
autor: Mateusz Babak
mtb/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.09.2019, 09:07 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |