Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W październiku rozpocznie się kampania wizerunkowa łącząca markę Orlen z markami zagranicznych stacji benzynowych, których właścicielem jest Grupa Orlen. Już wkrótce na niemieckich stacjach funkcjonujących pod nazwą Star oraz czeskich i słowackich stacjach z szyldem Benzina, obok ich dotychczasowego brandu pojawi się także logo PKN Orlen. Połączone logotypy będą pojawiały się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji.
„Ostatnio mocno inwestujemy w rozpoznawalność naszej firmy – nie tylko na rynku polskim, ale też na rynku zewnętrznym. Podjęliśmy ważną i odważną decyzję. Już od tego roku zaczynamy co-branding na wszystkich naszych stacjach poza granicami kraju. W następnym kroku, jeśli analizy wykażą opłacalność takiej inwestycji, w przeciągu trzech lat nie wykluczamy ich rebrandingu” – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Jak podkreślił, do tego zadania PKN Orlen przygotowywał się przez dwa lata, m.in. zwiększając swoje zaangażowanie w branżę sportową. „Dzięki inwestycjom w sport rośnie rozpoznawalność marki, a my w ostatnim czasie zwiększyliśmy inwestycje w sport o 100 proc.” – wskazał.
„Naczelną zasadą, jaka przyświeca nam w procesie rebrandingu jest to, żeby nie stracić ani jednego klienta na naszych czeskich, słowackich i niemieckich stacjach - podkreśliła Patrycja Klarecka, członek Zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej. - Chcielibyśmy do cenionych przez klientów cech tych zagranicznych stacji dodać to, co niesie ze sobą Orlen - nowoczesność, dynamizm, innowacje. Liczymy na to, że dzięki połączeniu tych wartości będziemy w stanie globalnie lepiej konkurować niż w chwili obecnej” – dodała.
Tomasz Wiatrak, prezes Unipetrolu z Grupy Orlen zwracał uwagę na potencjał czeskiego i słowackiego rynku. „Jakość obsługi klienta, jakość stacji, jakość produktów to jest to, co pozwala nam budować siłę Orlenu za granicą i coś, co pozwala nam osiągać naprawdę bardzo dobre wyniki” - ocenił. - W ostatnich latach wprowadziliśmy w Czechach znane w Polsce paliwa Verva i Effecta, w wyniku czego sprzedaż paliw wzrosła o 93 proc. Na blisko 300 stacjach paliw działają koncepty gastronomiczne Stop Cafe. Efekt? Wzrost sprzedaży w sklepach o 98 proc. i wzrost sprzedaży gastronomicznej o 308 proc.” – wyliczał.
Waldemar Bogusch, prezes Orlen Deutschland podkreślał z kolei, że firma myśli o dalszej ekspansji na rynku niemieckim. „Naszym celem strategicznym jest ekspansja na południe Niemiec. Dzięki wielu inwestycjom, które w tym kierunku będziemy prowadzić, mamy nadzieję, że i tam będziemy wkrótce bardziej rozpoznawalni” - powiedział.
PKN Orlen ma obecnie ponad 2800 stacji benzynowych w Europie – 1779 w Polsce, 585 w Niemczech, 413 w Czechach, 25 na Litwie i 8 na Słowacji. Proces rebrandingu wszystkich stacji Grupy PKN Orlen ma kosztować kilkadziesiąt milionów złotych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.10.2019, 19:00 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
ORLEN na EKG 2025: gaz jest kluczem do bezpieczeństwa energetycznego państwa PAP
Tworząc strategię do 2035 roku, ORLEN postanowił skoncentrować się na bezpieczeństwie i energetyce. Zainwestuje 380 mld zł w polską energetykę, bo to ona daje bezpieczeństwo - powiedział prezes ORLEN Ireneusz Fąfara podczas sesji inauguracyjnej XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.- 24.04.2025, 09:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Firma DZYNE wprowadza nowość w ofercie - Dronebuster® 4-EU - i zwiększa produkcję po pozyskaniu wielomilionowego zamówienia na międzynarodowe dostawy
Dostosowany do europejskich wymogów przenośny system wykrywania i neutralizacji dronów zwiększa bezpieczeństwo w szeregu kluczowych sektorów; firma zwiększa produkcję w celu obsłużenia rosnącego na świecie popytu.- 23.04.2025, 16:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Unum Życie liderem rynku ubezpieczeń w dynamice wzrostu - wyniki finansowe za 2024 rok
W 2024 r. składka przypisana brutto Unum Życie TUiR S.A. wzrosła o 23%, osiągając poziom 643 mln zł, natomiast zysk netto spółki wyniósł 25,7 mln zł. Pod względem dynamiki wzrostu składki Unum zajmuje pierwsze miejsce na rynku ubezpieczeń.- 23.04.2025, 15:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Unum
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ