Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Analiza odzwierciedla mechanizm przyrostu zachorowań na COVID-19 w Polsce, daje prognozy krótkookresowe oraz ocenę rozkładu zachorowań w województwach. „Prognozy liczby zakażeń COVID-19 wskazują, że wciąż jesteśmy w fazie dynamicznego wzrostu zachorowań. Niestety w tym momencie mamy za mało danych, aby przewidzieć, kiedy nastąpi spadek liczby nowych zakażeń w Polsce” - mówi Piotr Wójtowicz, prezes StatSoft Polska.
Aktualne prognozy są dostępne TUTAJ.
W jaki sposób prognozowane są wyniki?
Pierwsze analizy zostały przeprowadzone 17 marca 2020. Powstała wówczas koncepcja i analityczna postać modelu (Model A). 26 marca został przygotowany drugi Model obliczeniowy (Model B), który uwzględnia relację pomiędzy jednodniową prognozą Modelu A, a rzeczywistą liczbą przypadków. Obliczenia oraz wykresy są przygotowywane w Statistica, czyli oprogramowaniu do zaawansowanej analizy danych.
„Do oceny jakości dopasowania modelu wykorzystano miarę MAPE, którą należy interpretować jak przeciętne względne odchylenie wartości przewidywanych od wartości rzeczywistych. Dla Modelu B średni błąd prognozy z ostatnich pięciu dni marca wynosi 1,09%. Oznacza to, że wartości przewidywane przeciętnie różnią się tylko o 1% od rzeczywistej liczby chorych w danym dniu” - dodaje Piotr Wójtowicz.
StatSoft Polska to lider w zakresie analizy danych z 25-letnim doświadczeniem. Świadczy usługi w zakresie zastosowań statystyki, data mining, big data, budowy modeli predykcyjnych i ich wdrażania. www.statsoft.pl
KONTAKT:
Aleksandra Lągawa
tel. 663 888 798
e-mail: a.lagawa@statsoft.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.04.2020, 12:54 |
Źródło informacji | StatSoft Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Komisja Etyki Public Relations rozpoczyna swoją działalność
Powołana została Komisja Etyki Public Relations, na której czele stanęła prof. UW dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska - ekspertka w zakresie etyki i komunikacji z Uniwersytetu Warszawskiego. Celem komisji jest umacnianie standardów etycznych w branży Public Relations.- 13.05.2025, 15:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Związek Firm Public Relations
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ