Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według badań PISA, które dotyczą sytuacji uczniów w wielu krajach, w Polsce nawet 70 tys. najmłodszych nie ma dostępu do komputera czy tabletu. Wprowadzenie nowego trybu nauczania w związku z pandemią COVID-19 unaoczniło skalę problemu. Tylko w Małopolsce połowa szkół zgłosiła kuratorium oświaty problemy z przeprowadzeniem nauczania zdalnego, które najczęściej związane są właśnie z wykluczeniem cyfrowym.
Nie tylko najbiedniejsi
Nowa rzeczywistość sprawia, że poziom potrzeb cyfrowych znacznie przewyższa możliwości wielu polskich rodzin. W takiej sytuacji wykluczenie cyfrowe dotyka już nie tylko najuboższych – to niemal problem powszechny. Analizy dowodzą, że trudność współdzielenia z rodzeństwem i rodzicami sprzętu do edukacji czy pracy zdalnej ma 25% uczniów. Oznacza to, że w dobie zdalnej nauki aż milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi. Wykluczenie cyfrowe to wykluczenie społeczne, o wiele więcej niż brak możliwości edukacji. To stały brak dostępu do kultury, rozrywki, wreszcie ograniczenie albo ucięcie relacji społecznych, to także łatka “bycia gorszym”. Ale przede wszystkim – również problem, który nie zniknie wraz z końcem pandemii.
Pani Magdalena ma 67 lat i samodzielnie wychowuje sześcioro wnucząt. Robi, co może, by zapewnić im wszystko, co najlepsze. Warunki do nauki już wcześniej były trudne, teraz – stają się niemal niemożliwe. Właśnie takim oraz wielu innym dzieciom i rodzinom w potrzebie pomoże Szlachetna Paczka dzięki nowej inicjatywie, w którą włączają się NVIDIA, AMD, ASUS, MSI, CD PROJEKT RED, World of Tanks, Komputronik, RTV EURO AGD, Morele.net, AORUS, AMSO, TRUST, SilentiumPC, BeQuiet, Steel Series, Cooler Master, Onet, GRY-Online i arhn.eu, a także Wisła Kraków wraz z sekcją e-sportową i kilkoma zawodnikami pierwszej drużyny.
GRA PACZKA w walce z wykluczeniem cyfrowym
Podczas 18-stu edycji Szlachetnej Paczki do potrzebujących rodzin trafiło 7 500 komputerów. Bieda bardzo często powoduje także wykluczenie cyfrowe, dlatego rokrocznie darczyńcy Paczki zapewniają potrzebującym nie tylko produkty żywnościowe czy środki czystości, ale także potrzebny do nauki czy pracy sprzęt.
Szlachetna Paczka wraz z partnerami, reagując na bieżące problemy społeczne, w tym nasilające się w wielu rodzinach wykluczenie cyfrowe, zapoczątkowała nową inicjatywę. Ten czas jest jednak wyjątkowy, dlatego forma pomocy również będzie wyjątkowa. W projekt GRA PACZKA zaangażowani są najpopularniejsi streamerzy w Polsce, którzy przez trzy dni będą transmitować swoje gry, organizując równocześnie konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia, których łączna wartość sięgnie 50 tys. złotych! Akcję GRA PACZKA grą i zaangażowaniem swoich społeczności wesprą streamerzy i youtuberzy z FantasyExpo, LifeTube, JaRock, Gameset, GAMMA PR, Agencji Galaktus min. Rock, Łozo, Ewron, Doknes, Lempiank, Jcob, Archon, Wonziu, ale i wielu innych!
Pomóc możesz już dziś
W trakcie wydarzenia trwającego przez “długi” weekend od 14 do 17 maja będzie można wesprzeć dzieci z Akademii Przyszłości i Szlachetnej Paczki, które na co dzień nie mogą sobie pozwolić na obejrzenie streamu, ani w ogóle na jakąkolwiek aktywność w Internecie – bo Internetu lub sprzętu zwyczajnie nie mają. Tuż po akcji Szlachetna Paczka przekaże sprzęt do 50 najbardziej potrzebujących dzieci z Akademii Przyszłości. Docelowo Szlachetna Paczka i jej partnerzy chcą dotrzeć do ponad 2 000 najmłodszych.
Pomóż dzieciom wykluczonym cyfrowo wrócić do życia na www.grapaczka.pl. Możesz wziąć udział w wydarzeniu GRA PACZKA 14-17 maja lub wesprzeć Szlachetną Paczkę już teraz na www.szlachetnapaczka.pl.
KONTAKT:
Stowarzyszenie WIOSNA
Patryk Kubiak, zespół mediów i PR
e-mail: patryk.kubiak@wiosna.org.pl
tel. 535 067 323
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 11.05.2020, 16:46 |
| Źródło informacji | Stowarzyszenie WIOSNA |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Solstice Advanced Materials zakończyło proces wyodrębnienia się z Honeywell i rozpoczyna notowania na giełdzie Nasdaq
- 30.10.2025, 12:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
OC&C: Polacy mają coraz więcej psów i kotów, rynek karmy i akcesoriów czeka dynamiczny wzrost
Rynek karmy i akcesoriów dla zwierząt domowych w Polsce wzrośnie w ciągu najbliższych czterech lat o jedną trzecią do niemal 13 mld złotych w 2029 roku, wynika z analiz firmy doradczej OC&C Strategy Consultants. Rozwój rynku napędza coraz większa liczba psów i kotów oraz gotowość opiekunów do kupowania produktów premium. Polska jest także jednym z liderów w Europie pod względem sprzedaży produktów dla zwierząt domowych przez internet.- 30.10.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OC&C
-
Eksperci Forum Krynica 2025: rynek gier hazardowych wymaga demonopolizacji PAP
W Polsce potrzebna jest skuteczna walka z czarnym rynkiem gier hazardowych online - wskazali uczestnicy debaty „Hazard online: skuteczny czy fikcyjny monopol państwa?”, która odbyła się podczas Forum Krynica 2025. Eksperci podkreślili, że klienci kasyn online chcą urozmaicenia oferty, a do tego potrzeba demonopolizacji polskiego rynku internetowych gier hazardowych.- 30.10.2025, 11:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ