Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W sytuacji, z jaką przyszło nam się zmierzyć w ostatnim czasie, która będzie znacząco wpływać na nasze życie jeszcze przez następne miesiące lub lata, zdecydowanie częściej martwimy się o nasze własne zdrowie oraz losy naszych bliskich. Instynktownie poszukujemy wskazówek doradców, którzy podpowiadają jak odnaleźć się w nowej sytuacji i zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa, stabilizacji, kiedy wszystko wokół zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Co prawda ludzka natura sprawia, że staramy się raczej optymistycznie myśleć o przyszłości, nie zakładając najgorszego, jednak niezależnie od rozwoju wydarzeń - coraz częściej decydujemy się na posiadanie planu „B” w postaci polisy na życie, która może stanowić dla nas i naszych najbliższych finansowe zabezpieczenie. Jak w takim razie znaleźć właściwego doradcę ubezpieczeniowego, który pomoże dobrać rozwiązanie zaspokajające wszystkie nasze potrzeby i dające realne zabezpieczenie? Po czym go poznać i gdzie go szukać?
Idealny doradca ubezpieczeniowy, czyli jaki?
MetLife zapytało Polaków, jaki według nich powinien być idealny doradca i czym się kierować przy jego wyborze, jakich cech szukać?
Oczekiwania Polaków wobec agentów są jasne - 63,5% ankietowanych oczekuje od swojego doradcy szczerości, czyli jasnego przedstawienia zalet i wad prezentowanego rozwiązania. Polacy chcą również indywidualnego podejścia (49,5%), a także cierpliwości podczas wyjaśniania wszelkich wątpliwości (37,9%). Co więcej, swojego doradcę ubezpieczeniowego chcemy móc obdarzyć zaufaniem (40,7%). Stosunkowo niewielu respondentów liczy z kolei na to, że doradca ubezpieczeniowy zainteresuje się naszą osobistą sytuacją - odpowiedział tak tylko co 4. ankietowany (26,5%).
Badanie pokazało, że do najważniejszych cech decydujących o wyborze agenta ubezpieczeniowego należy uczciwość i transparentność podczas przedstawiania warunków umowy, ceni to sobie aż 97,2% badanych. Kolejnym bardzo ważnym kryterium w ocenie agenta jest również jego fachowa wiedza na temat finansów i ubezpieczeń - tak uznało 94,3% ankietowanych. Polacy uważają też, że ważna jest pomoc w określeniu, jakiego ubezpieczenia potrzebujemy - 91% badanych uznało ten czynnik za ważny. Podobne znaczenie ma także dla nas jasne przedstawienie warunków umowy, a także znaczenia trudnych słów i pojęć (90,4%), przygotowanie najlepszej oferty jest ważne dla 89,2% ankietowanych.
Profesjonalizm się opłaca, a w ślad za wysokim standardem obsługi idą pozytywne oceny - widać to po tym, w jaki sposób wybieramy swoich agentów. Zdecydowana większość badanych (61,5%) decyduje się na współpracę z konkretnym doradcą właśnie dlatego, że pozytywnie jego pracę ocenili znajomi lub rodzina. Tylko około 19% osób zdecydowało się na współpracę z konkretnym doradcą, ponieważ on sam bezpośrednio skontaktował się z nimi, 17% klientów znalazło swojego doradcę przez internet.
„W naszej branży profesjonalizm to nie tylko znajomość warunków umowy i przepisów prawa - to również balansowanie pomiędzy tym, co istotne dla klienta pod kątem samego ubezpieczenia, a tym, co jest dostępne w ofercie ubezpieczeniowej. Rolą agenta jest zadbanie o to, żeby klienci mieli pewne narzędzia zabezpieczające ich przyszłość. Żeby to miało miejsce, musi zostać spełnionych kilka kluczowych warunków. Doradcy są właśnie od tego, żeby dopilnować wszystkiego - wspierać klientów, umiejętnie zadawać pytania i również rozwiewać wątpliwości, tłumacząc trudne, fachowe sformułowania” - mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.
Cały raport do pobrania dostępny na stronie: https://www.metlife.pl/content/dam/metlifecom/pl/PDFs/metlife_raport_dobry_agent.pdf.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.05.2020, 13:02 |
Źródło informacji | OBTK |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
CIRRO E-Commerce enters Polish market and joins E-Commerce Connect Poland as a platinum sponsor
- 30.04.2025, 12:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Ekspert: przyszłość rynku pracy to nie sztuczna inteligencja kontra człowiek, to pracownik ze wsparciem AI PAP
Rewolucja AI może odebrać pracę jedynie tym, którzy nie będą gotowi się uczyć, a na rynku pracy w przyszłości sztuczna inteligencja nie będzie stawiana w kontrze do człowieka, nadal będą na nim funkcjonować ludzie, ale korzystający ze wsparcia AI - uważa Alex Kartsel, ekspert ds. rynku pracy i migracji, wiceprezes EWL Group.- 30.04.2025, 11:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Otodom: nastroje klientów na rynku nieruchomości się zmieniają
- 30.04.2025, 11:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Otodom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ