Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nowy Jeep Compass będzie wyposażony w szereg innowacji z zakresu technologii i mobilności, zapewniających komfortową i bezpieczną jazdę. To, że jego produkcja będzie odbywała się w 100 procentach we Włoszech, pozwoli na lepsze dostosowanie samochodu do potrzeb klientów z Europy oraz wymogów europejskich dróg. Skróci też czas dostawy auta z fabryki do salonu sprzedaży.
„Rozpoczęliśmy produkcję nowego Jeepa Compass w fabryce Melfi we Włoszech. Jest to lokalna produkcja dostępna wkrótce dla klientów z całej Europy, która daje im szansę na szybszy zakup samochodu. Oferujemy pojazd, który jest dostosowany do europejskiego klienta, do oczekiwań europejskiego konsumenta, do europejskich dróg, do europejskich miast” – powiedział Jeff Hines, Head of Jeep Brand w regionie EMEA podczas konferencji. Dodał, że pierwszym modelem Jeepa w całości wyprodukowanym poza Ameryką Północną - w fabryce Melfi, był Jeep Renegade (w 2014 roku).
Jeep Compass otrzymał nowy czterocylindrowy, turbodoładowany, 1.3-litrowy silnik benzynowy o mocy 130 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną lub o mocy 150 KM w wersji z sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DDCT i trybem jazdy „Sport”. Taki rodzaj silnika pozwala na zmaksymalizowanie oszczędności paliwa oraz redukcję emisji CO2. Uzyskuje też doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i na bezdrożach. Ten model Jeepa będzie dostępny także w wersji z „odświeżoną” wersją silnika MultiJet II diesel o pojemności 1.6 litra i mocy 120 KM z selektywną redukcją katalityczną SCR.
„Nowy silnik 1.3 T4 jest silnikiem wydajnym o szybkiej reakcji oraz przyjaznym środowisku, ponieważ spełnia finalne wymagania normy Euro 6D” – powiedział podczas konferencji Carlo de Marino, główny inżynier rodziny silników Global Small Engine.
Najnowsze modele Jeepa Compass będą dostępne w lipcu w czterech wersjach: Longitude, Night Eagle, Limited i S. Z kolei na wersje 4xe (hybrydowa technologia plug-in) z silnikiem elektrycznym połączonym z silnikiem 1.3 litrowym Global Small Engine o łącznej mocy 190 KM lub 240 KM trafią w ręce klientów pod koniec 2020 roku. Modele 4xe będzie można kupić również w wersji z napędem 4x4. Model Jeep Compass Trailhawk z hybrydową technologią plug-in trafi na rynek także w drugiej połowie 2020 roku.
Ponadto nowe modele Jeepa Compass zostaną wyposażone w usługi Uconnect, oferowane do tej pory już w Jeepie Renegate 2020. Usługi te będą dostępne w standardzie z 7” i 8.4” systemami informacyjno-rozrywkowymi w wersjach Limited, S i Traihawk. W usłudze Uconnect do wyboru będą rożne pakiety:
- My Assistant – pakiet podstawowy, aktywny od razu po zakupie samochodu, pozwalający kierowcy m.in. wezwać pomoc w razie wypadku lub awarii lub uzyskać raport o stanie samochodu,
- My Car – pozwala zachować kontrolę nad parametrami i stanem pojazdu,
- My Remote – daje kontrolę nad samochodem – możliwość blokowania/odblokowywania drzwi, włączania świateł, lokalizowania samochodu, monitorowania prędkości czy obszaru. Dzięki tej funkcji kierowca dostaje ostrzeżenie, jeżeli niektóre parametry nie zostaną zachowane,
- My Navigation – informuje kierowcę o natężeniu ruchu, pogodzie i lokalizacji fotoradarów, wyszukuje miejsca docelowe, a także umożliwia wysyłanie adresu ze smartfona lub strony internetowej do systemu nawigacji.
Pakiety My Car, my Remote i My Navigation dostępne tylko w usłudze Uconnect 8.4”, muszą zostać aktywowane przez użytkownika.
Modele Compass 4xe mają w swoim wyposażeniu funkcje wspomagające jazdę elektryczną. Dzięki temu kierowcy będą mogli m.in. kontrolować stan naładowania akumulatora bezpośrednio z aplikacji, wyszukiwać stacje ładowania, programować klimatyzację i ładowanie.
W zaprezentowanym modelu znajduje się też, jak czytamy w komunikacie Jeepa, „system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd, niezamierzoną zmianą pasa ruchu, układ stabilizacji toru jazdy z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu, poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, system monitorowania martwych pól oraz wykrywania obiektów na drodze podczas cofania, tempomat adaptacyjny, kamerkę cofania oraz automatyczny asystent parkowania równoległego i prostopadłego”. Ponadto układ zawieszenia został poddany modyfikacjom i wzbogacony o amortyzatory z zaworami FSD (selektywna częstotliwość tłumienia), by ograniczyć ruchy nadwozia na wyboistych drogach. Tuning układu kierowniczego sprawia, że samochód prowadzi się bardzo lekko.
„Nowy Compass oferuje większą precyzję podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, zapewniając mniejszy przechył i większą stabilność hamowania. Przede wszystkim, kierowca czuje, że samochód cechuje większa precyzja i elastyczność i sprawdza się szczególnie dobrze na krętych drogach” – informuje marka w swoim komunikacie.
Compass został wyposażony także w sześć wzorów obręczy kół i nową roletę bagażnika. Model będzie oferowany w 5 nowych kolorach nadwozia: kość słoniowa Ivory, czerwony Colorado Red, niebieski Blue Italia, niebieski Blue Shade i zielony Techno Green Metallic. Każdy z nich jest dostępny w połączeniu z czarnym dachem.
„Pracowaliśmy ciężko nad poprawą parametrów pojazdu zaczynając od wydajności, redukcji spalin o 30% aż po komfort prowadzenia auta, konfigurację układu kierowniczego, konfigurację podwozia - aby były lepiej dostosowane do europejskich dróg” – powiedział Marco Pigozzi, dyrektor marketingu marki Jeep.
Dzięki nowościom wprowadzonym w Jeepie Compass samochód nadaje się zarówno dla klientów biznesowych, jak i tych wyruszających w podróż pełną przygód. Model idealnie sprawdzi się także, jako samochód rodzinny do jazdy po mieście i po bezdrożach.
Wideo z prezentacji nowego Jeepa Compass dostępne pod linkiem.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.06.2020, 18:41 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Agata Dziwisz-Moshe, kancelaria Kochański & Partners: podwójne opodatkowanie banków nie jest ani logiczne, ani zgodne z prawem PAP
„Tam, gdzie mamy do czynienia z uznaniem, że w wyniku stwierdzenia nieważności umowy kredytu frankowego nie ma przychodu, a mimo to bank musi zapłacić od niego podatek, jest sytuacją, która nie powinna mieć miejsca. Na gruncie przepisów prawa podatkowego taka konkluzja jest pewnego rodzaju wynaturzeniem” - ocenia Agata Dziwisz-Moshe, adwokat, partner w kancelarii Kochański & Partners, szef praktyki prawa podatkowego.- 20.01.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Rimini Street uhonorowana nagrodami przez klientów i środowisko branżowe w kategoriach „Preferowany dostawca”, „Obsługa” oraz „Przywództwo”
Firma niezmiennie świadczy wiodące w branży wsparcie zewnętrzne w zakresie oprogramowania oraz dostarcza innowacyjne rozwiązania na rynku, koncentrując się na ułatwianiu sukcesu klientów w wymiarze strategicznym, operacyjnym i finansowym.- 20.01.2025, 12:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Prezes zarządu Związku Banków Polskich: obserwujemy rekordową dynamikę liczby zawieranych ugód frankowych PAP
„Kierunek ugodowy jest przez nas absolutnie preferowany, o czym mówią też wszystkie organy i instytucje bezpieczeństwa czy nadzoru finansowego, ale również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Toczą się prace w Ministerstwie Sprawiedliwości w zakresie dodatkowego uatrakcyjnienia tych ugód, by to one, a nie procesy sądowe, stały się podstawowym źródłem rozwiązania problemu” - mówi dr Tadeusz Białek, prezes zarządu Związku Banków Polskich.- 20.01.2025, 10:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom