Newsletter

CLAAS XERION debiutuje na torze wyścigowym Nürburgring

09.09.2020, 14:28aktualizacja: 09.09.2020, 14:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Biuro prasowe CLAAS Polska/ Chwila przed startem CLAAS XERION. Redakcja „Auto Moto und Sport” zajmuje pozycje do sesji zdjęciowej
Biuro prasowe CLAAS Polska/ Chwila przed startem CLAAS XERION. Redakcja „Auto Moto und Sport” zajmuje pozycje do sesji zdjęciowej
24 sierpnia 2020 roku na odcinku Nordschleife słynnego toru Nürburgring po raz pierwszy w historii trasę pokonał nowoczesny i potężny ciągnik - CLAAS XERION 5000. Co więcej - jadąc do tyłu.

CLAAS XERION, od chwili wprowadzenia na rynek w 1997 roku, jest symbolem maksymalnej siły uciągu, połączonej z bezkonkurencyjną wszechstronnością. Stały napęd na cztery koła o rozmiarze 2,15 m oraz automatyczna przekładnia bezstopniowa zapewniają bezkonkurencyjną trakcję w każdych warunkach.

Dlaczego do tyłu? Bo XERION to potrafi!

Na liczącej 20,6 km trasie nie chodziło rzecz jasna o uzyskanie najlepszego czasu. Samym wyzwaniem było już pokonanie 73 zakrętów, w tym także będącego postrachem - tzw. Karussell, ważącym ponad 17 ton super ciągnikiem. Przed zadaniem stanął Christian Menzel, niemiecki kierowca wyścigowy. Pomysłodawcy całego przedsięwzięcia, dziennikarze „Auto motor und sport” postanowili jednak jeszcze utrudnić zadanie. XERION 5000 przejazd fast lap musiał odbyć jadąc… do tyłu. Należy tutaj wspomnieć, że XERION Trac VC posiada specjalną obracaną kabinę i osiąga prędkość maksymalną do 50 km/h podczas jazdy do przodu, jak i do tyłu.

Niemal stałe 50 km/h

Ukoronowaniem eksperymentu był niespodziewany czas okrążenia: 25 minut, 50 sekund i 57 dziesiątych, które wskazał pomiar GPS po przekroczeniu mety. Oznacza to, że maszyna osiągnęła średnią prędkość 47,85 km/h, co znacznie przewyższyło oczekiwania redakcji „Auto motor und sport”, która spodziewała się wyniku o blisko 10 km/h niższego. Osiągnięcie takiego czasu było możliwe dzięki sześciocylindrowemu silnikowi o mocy 530 KM i pojemności 12,8 litra, którego moment obrotowy wynosi 2600 Nm. To właśnie dzięki tym parametrom ciągnik utrzymywał wysoką średnią prędkość także na wzniesieniach.

„W samochodzie wyścigowym zdublowałbym ciągnik XERION przynajmniej trzy razy” - stwierdził rozemocjonowany Christian Menzel po zakończeniu testu. „Mimo to mam ogromny szacunek dla tej maszyny (…) można powiedzieć, że ciągnik naprawdę dobrze poradził sobie na Nordschleife” - dodał kierowca wyścigowy.

Film z przejazdu: https://youtu.be/lVSTaAf5Ick

KONTAKT:

Piotr Dziamski

e-mail: piotr.dziamski@claas.com

tel. +48 697 333 300

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.09.2020, 14:28
Źródło informacji Biuro prasowe CLAAS Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ