Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rynek diesla w Polsce wciąż ma się całkiem dobrze i na razie nie zanosi się na szybkie zmiany
Wbrew światowym trendom i wzmożonej promocji elektromobilności, diesel w Polsce wciąż cieszy się zainteresowaniem klientów.
Owszem, jego udział znowu nieco się zmniejszył i wg danych autobaza.pl w porównaniu z I półroczem spadł o 2 pkt. procentowe - z 44% na 42%. Jednak nadal zajmuje znaczącą pozycję na rynku wtórnym.
Paradoksalnie ma na to wpływ silna promocja elektromobilności w krajach Europy Zachodniej. Stosowane tam zachęty w postaci dopłat i ulg oraz coraz bardziej negatywny PR diesla powoduje, iż dotychczasowi użytkownicy aut z tym napędem przesiadają się na modele benzynowe, hybrydowe czy elektryczne.
Niechęć do diesla w Europie Zachodniej opłaca się polskim handlarzom
Niechęć do diesla sprawia, iż zyskuje on atrakcyjne ceny. A to jest bardzo na rękę handlarzom, którzy w ten sposób mogą sobie zrekompensować straty związane z lockdownem i wysokim kursem euro. I dopóki taka sytuacja będzie miała miejsce, dopóty diesel będzie drugą siłą na polskim rynku wtórnym.
Ponadto klient rynku wtórnego w Polsce kieruje się przede wszystkim ceną auta. Ewentualne zagrożenia dla środowiska są dla niego zbyt mało istotne, aby miały wpływ na jego decyzję zakupową.
Podwoiła się liczba ofert na pojazdy elektryczne
Na razie diesel zszedł na drugi plan. To auta z silnikami benzynowymi stanowią zdecydowaną większość, bo aż 55,4% podaży, w tym auta benzynowe z LPG - 5,9%. Hybrydy stanowią 1,4% - czyli odnotowujemy minimalny wzrost o 0,34 punkta procentowego w stosunku do danych za I półrocze 2020.
Natomiast elektryki na rynku wtórnym to wciąż znikoma ilość - zaledwie 0,24% podaży. Jednak uwagę zwraca fakt wzrostu podaży o 50% w stosunku do I półrocza 2020, gdzie podaż pojazdów elektrycznych kształtowała się na poziomie 0,16% wszystkich ofert.
Podsumowując, rynek diesla w Polsce jeszcze długo będzie miał się dobrze, zważywszy na fakt napływu do Polski w najbliższych latach samochodów spalinowych w tym niechcianych w Europie Zachodniej starszych diesli.
Na pewno w najbliższych latach da się zauważyć duże różnice w strukturze aut ze względu na rodzaj silnika pomiędzy rynkiem pierwotnym i wtórnym.
“Rynek pierwotny szybciej wyprze diesle, jednak na rynku wtórnym będą one zajmowały znaczące miejsce jeszcze kilka ładnych lat” - twierdzi Piotr Korab współwłaściciel serwisu autobaza.pl.
Ten stan rzeczy zacznie się zmieniać dopiero, gdy na rynku zaczną dominować tańsze hybrydy czy elektryki, a Polacy ostatecznie przekonają się do tych ostatnich i znikną bariery związane z ich użytkowaniem.
Źródło informacji: VIN-Info
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.11.2020, 08:30 |
Źródło informacji | VIN-Info |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu