Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pandemia COVID-19 od wielu miesięcy rujnuje światową gospodarkę. Praktycznie ograniczyła też i to bardzo znacząco, liczbę podróży. Branża turystyczna zalicza się do najbardziej poszkodowanych. W tym kontekście kluczowym staje się bezpieczeństwo rozumiane jako synergia działań w wielu obszarach naszego życia codziennego, działań między innymi władz publicznych, samorządowych, firm świadczących usługi turystyczne, transportowe, hotelarskie, gastronomiczne, przemysłu czasu wolego i medyczne. Tak aby potencjalny turysta, w tym turysta medyczny, postrzegał Polskę i Kraków, kiedy skala pandemii zacznie opadać, jako destynację o dużym poziomie bezpieczeństwa.
Taki kompleksowy, pozytywny obraz jest niezbędny jeśli mamy powrócić na wysoką pozycję jako cel podróży turystycznych. Dziś już wiemy że nie tylko atrakcyjność turystyczna danego miejsca czy dobra baza hotelowa ale także poczucie bezpieczeństwa epidemicznego będą kluczowymi czynnikami sprzyjającymi turystyce medycznej. Jeszcze w 2018 roku globalny rynek turystyki medycznej wart był prawie 59 miliardów dolarów, a prognozy na rok 2026 sięgały 142,2 miliarda. Kraków był jednym z liderów turystyki medycznej w Polsce, przed pandemią mieliśmy ponad 2 mln turystów zagranicznych rocznie a liczba turystów medycznych, tak jak i wszystkich odwiedzających, systematycznie rosła. Warto o tym wspomnieć w kontekście faktu, że aż 32 proc. osób, które korzystają z usług medycznych, przyjeżdżając do naszego kraju w ogóle nie myśli o tym, że skorzysta z takich usług. Dopiero będąc na miejscu, podejmują taką decyzję.
2 grudnia w bezpiecznej formule online swoją wiedzą i doświadczeniem podzielą się z uczestnikami V Kongresu Turystyki Medycznej, eksperci z firm i instytucji zarówno polskich jak i zagranicznych.
Od pierwszej edycji Kongresu, Urząd Miejski w Krakowie, czyli organizator tego największego wydarzenia związanego z turystyką medyczną w Polsce stara się dostarczyć solidną dawkę wiedzy i rozwiązań, aby wspomóc placówki medyczne w rozwoju tego segmentu rynku turystycznego. Podobnie w roku bieżącym program stworzony wspólnie z obchodzącą właśnie 170-lecie działalności Izbą Przemysłowo-Handlową w Krakowie przyniesie nie tylko dużą dawkę wiedzy, ale też propozycje nowych rozwiązań i narzędzi wsparcia turystyki jak np. portal „Rediscover Krakow”. Będzie to promocyjne narzędzie korzystające z kanałów networkingowych i dystrybucyjnych IPH mające na celu promocję Krakowa jako destynacji turystycznej, wzmacnianie eksperckiej marki krakowskich ośrodków medycznych i pozwalające potencjalnemu zagranicznemu pacjentowi zorientować się w krakowskiej ofercie turystycznej i medycznej.
Źródło informacji: Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 01.12.2020, 09:00 |
Źródło informacji | Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Ruszył nabór do kolejnej rundy programu ORLEN Skylight accelerator
W ramach kolejnej edycji ORLEN Skylight accelerator na uczestników czeka ponad 20 wyzwań technologicznych i biznesowych określonych przez spółki z Grupy ORLEN. Młode technologiczne spółki mogą odpowiedzieć na wyzwania określone w ramach następujących obszarów tematycznych: cyfrowa organizacja, nowoczesna stacja i klient przyszłości, przemysł 4.0 oraz bezpieczna i innowacyjna organizacja, jak również optymalizacja energetyczna i procesowa. Nabór do programu akceleracyjnego potrwa do 17 lutego 2025.- 05.02.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
XXVI edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” – zgłoś innowację, która zmieni rynek
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozpoczęła XXVI edycję prestiżowego konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, którego celem jest wyłonienie najbardziej przełomowych produktów i technologii o istotnym potencjale zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Zgłoszenia można nadsyłać do 4 marca 2025 roku. Podczas gali finałowej dowiemy się, jakie projekty już wkrótce będą zmieniać naszą rzeczywistość. Dla zwycięzców w trzech kategoriach przewidziano nagrody finansowe w wysokości 100 tys. zł, a dla wyróżnionych – 25 tys. zł.- 05.02.2025, 14:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PARP
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ