Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![PAP/T. Klepczyński](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202109/DOC.20210909.40274067.1631021546256_teo_4739.jpg?itok=tTTSKXkP)
Dyrektor Kasprzak wziął udział w panelu dyskusyjnym „Przyszłość handlu. Czy e-commerce zdominuje rynek?” W jego trakcie mówiono o rozwoju bardzo szeroko pojętych usług e-commerce, w tym sprzedaży usług rozrywkowych kojarzonych w Polsce do tej pory głownie z punktami Lotto.
„Sprzedaż online rośnie bardzo dynamicznie, ale mimo wszystko większość osób gra w sieci naziemnej” – mówił dyrektor Kasprzak. Według niego są dwa powody tego stanu rzeczy. Po pierwsze Totalizator Sportowy posiada 18 tysięcy stacjonarnych punktów sprzedaży, z którymi związana jest tradycja grania „przy okazji” - wyjścia do pracy, zakupów itd. Po drugie, aspekt społeczny „grania”, nie zawsze da się w prosty sposób przenieść do sieci. „W wielu naszych punktach sprzedaży wokół gry budowane są silne relacje, a nawet małe społeczności. Tworzenie ich w sieci nie dla każdego jest satysfakcjonujące” – opowiadał dyrektor Kasprzak.
Co ciekawe, zdrapki sprzedawane w sieci naziemnej stanowią rosnąca część portfela Totalizatora Sportowego.
„Fizyczność produktu ma znaczenie. Zdrapkę można wziąć do ręki, można w prosty sposób przekazać komuś bliskiemu. Internet jest pełny przykładów prezentów wzbogaconych o kolorowe losy - nie wyobrażam sobie tego w kontekście digitalizacji produktu” – mówił dyrektor Kasprzak.
Jednocześnie odpowiadając na pytanie związane z wolnym rynkiem dostępu do klientów, stwierdził, że niektóre aspekty hazardu w sieci powinny być regulowane. Debata na ten temat trwa w wielu krajach Europy.
„Fakt, że udało się wejść rynkowi gier, ale i twardego hazardu do internetu, spowodował, że wszystkie dotychczasowe bariery m.in. graniczne pękły, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Odpowiedzialnością państwa, jak to wybrzmiewa w dyskusji toczonej obecnie np. w Wielkiej Brytanii, jest patrzenie na społeczne konsekwencje uwolnienia tego rynku” – mówił dyrektor Kasprzak.
Według niego, wejście Totalizatora Sportowego w obszar e-commerce spowodowało, że firma wie znacznie więcej o swoich klientach. Wcześniej dla firmy byli anonimowi, kupowali produkty w punktach Lotto.
„Obecnie mamy ponad 600 tys. klientów zarejestrowanych na lotto.pl, wiemy kim są, co lubią i jak wydają pieniądze. To korzyść dla firmy, ale również zobowiązanie. Niezbędne są rozwiązania pozwalające samokontrolować się graczowi, a w dalszym kroku również monitorować wydatki” – mówił przedstawiciel Totalizatora Sportowego.
Każdy klient Lotto.pl musi określić limity, ile może w ciągu miesiąca przeznaczyć na grę, jak długo pozostać zalogowanym. Za pomocą jednego przycisku może zadecydować, że przez najbliższe 3 czy 6 tygodni nie ma możliwości zalogowania.
„W przypadku kasyna rozwijamy algorytmy, które monitorują zaangażowanie gracza i są w stanie wychwycić, kiedy rozrywka przestaje być rozrywką. Na podstawie kilkudziesięciu zmiennych są w stanie profilować gracza pokazując na przykład, w którym momencie przekracza swój dotychczasowy model gry i go zaalarmować” – mówił dyrektor Kasprzak.
XXX-te, jubileuszowe Forum Ekonomiczne odbywa się w dniach 7-9 września w Karpaczu.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.09.2021, 08:40 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Bezpieczne domeny dzięki narzędziu moje.cert.pl
Każdy – zarówno osoba prywatna, mała firma, jak i duża instytucja publiczna – może sprawdzić, czy jego strona internetowa jest bezpieczna. To wszystko dzięki bezpłatnemu narzędziu moje.cert.pl, przygotowanemu przez zespół CERT Polska, działający w Państwowym Instytucie Badawczym NASK. Serwis umożliwia skanowanie domen pod kątem zagrożeń, wysyła alerty o wyciekach danych oraz ostrzega przed potencjalnie niebezpiecznymi stronami. Korzystanie z niego wzmocni cyberbezpieczeństwo firm i instytucji.- 12.02.2025, 11:40
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: NASK
-
Image
Przełomowe połączenie sztucznej inteligencji z systemami bankowymi HEUTHES
Zespół do spraw sztucznej inteligencji powołany w połowie 2024 roku osiągnął swój pierwszy kamień milowy w rozwoju systemów HEUTHES. Zgodnie z zapowiedzią udostępniona została pierwsza z funkcji, nad którą pracowała grupa specjalistów, czyli połączenie AI z systemami HEUTHES.- 07.02.2025, 11:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: HEUTHES sp. z o.o.
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ