Newsletter

PZU: nowe technologie i koncentracja na kliencie przyszłością firm ubezpieczeniowych

09.09.2021, 18:10aktualizacja: 09.09.2021, 18:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/M. Kmieciński (1)
Fot. PAP/M. Kmieciński (1)
Rok 2020 i 2021 to czas wielkich przemian nie tylko w PZU, ale też we wszystkich instytucjach ubezpieczeniowych - stwierdziła Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU S.A. podczas panelu poświęconego perspektywom rynku ubezpieczeń, który odbył się w ramach tegorocznego Forum Ekonomicznego w Karpaczu. PZU zakończyło ten okres z rekordowym wynikiem 1 mln 700 mln zł zysku netto, mimo przeciwności związanych z pandemią.

„Taki wynik osiągnęliśmy po raz pierwszy od sześciu lat. To pokazuje, że jako firma ubezpieczeniowa daliśmy sobie radę z wszystkimi przeciwnościami, które przyniosła ze sobą pandemia” - podkreśliła Małgorzata Sadurska.

Według niej pozytywnym aspektem pandemii jest wzrost świadomości ubezpieczeniowej Polaków, którzy mimo zagrożenia i niepewności nie zdecydowali się na odstąpienie od ubezpieczeń.

„Zobaczyli w tym korzyść z punktu widzenia swojego osobistego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa swoich rodzin, co znalazło potwierdzenie w raporcie Polskiej Izby Ubezpieczeń” - mówiła Sadurska. „Natomiast, jeśli porównamy rynek ubezpieczeniowy w Polsce do rynków europejskich, to tu już nie mamy takich powodów do zadowolenia i widzimy, jak dużo jest jeszcze do zrobienia dla tej branży pod względem budowania wśród Polaków świadomości, że ubezpieczenia dają bezpieczeństwo w życiu prywatnym i wspierają biznes” - dodała.

Jak poinformowała członkini zarządu PZU, wśród 30 krajów europejskich Polska znajduje się na 14 miejscu, jeżeli chodzi o wielkość rynku ubezpieczeniowego. Wyprzedza nas m.in. Hiszpania, porównywalna pod różnymi względami z Polską, oraz Norwegia, która ma tylko 5,5 mln obywateli.

Podczas dyskusji panelowej Sadurska przypomniała, że czas pandemii spowodował konieczność szybkiego przemodelowania całego systemu pracy firmy, również kontaktu z klientem, który z bezpośredniego stał się bardziej zdalny.

„Jednak PZU nie odstąpiło od bezpośredniej interakcji z klientami wiedząc, że duża ich część ma podejście bardziej konserwatywne i potrzebuje spotkania w oddziale czy z agentem ubezpieczeniowym” - powiedziała Małgorzata Sadurska.

Zwróciła uwagę, że obecny rok był też czasem wzrostu sprzedaży ubezpieczeń w kanale bankowym. „Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, PZU ma 26 proc. udziału w tym rynku” - zaznaczyła. W pierwszym półroczu 2021 roku składka pozyskana we współpracy z bankami z Grupy PZU wzrosła rok do roku ponaddwukrotnie, do niemal 700 mln zł, a ze współpracy z wszystkimi bankami - blisko o połowę, do ponad 1 mld zł.

Omawiając perspektywy na przyszłość, Sadurska wskazała, że dla PZU bardzo ważna jest szeroko rozumiana telematyka. "To coś, co z impetem wejdzie w ubezpieczenia” - podkreśliła Sadurska.

„Ocena i wycena ryzyka w odniesieniu do tego np., w jaki sposób prowadzi się samochód, czy nie stwarza się zagrożenia na drodze - to przyszłość, która jest przed nami i PZU się do tego przymierza” - uzupełniła.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 09.09.2021, 18:10
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ