Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Grupa PZU działa jako konglomerat finansowy, grupujący przedsiębiorstwa o najróżniejszym profilu działalności.
„Jesteśmy jedną z 65 takich grup w Unii Europejskiej i jedyną polską w tym gronie. Nasze aktywa to blisko 400 mld zł i jest to suma przewyższająca PKB niektórych krajów europejskich, m.in. Chorwacji, Słowacji, Bułgarii” – zaznaczyła Beata Kozłowska–Chyła uczestnicząca w panelu dyskusyjnym „Nowe możliwości polskiej gospodarki”.
Prezes zarządu PZU wskazywała, że choć spółka kojarzy się przede wszystkim z ubezpieczeniami, to grupa, której przewodzi, obejmuje swoim zakresem również sektor bankowy, inwestycyjny oraz zdrowotny i jest obecna nie tylko w Polsce, ale również w krajach nadbałtyckich i na Ukrainie.
„Zdywersyfikowana działalność, którą prowadzimy ma przede wszystkim dwa wymiary. Po pierwsze pokazuje ogromny potencjał rozwojowy grupy, a po drugie pozwala zachować nam pewien bufor bezpieczeństwa na wypadek nadzwyczajnych turbulencji, np. takich, z którymi przyszło nam się zmierzyć w roku 2020” – wyjaśniła Beata Kozłowska–Chyła.
Przybliżyła też wyniki finansowe, które grupa PZU wypracowała w 2020 i w pierwszym półroczu 2021 roku.
„Wypracowaliśmy zysk za pierwsze półrocze 2021 na poziomie 1,7 mld zł, jest to wartość najwyższa w tym okresie od 6 lat. Przypis składki ma również najwyższy, historyczny poziom. Wypłata dywidendy też odbędzie się w rekordowej kwocie 3 mld zł. Jest to w tym roku największa kwota wypłacana akcjonariuszom wśród spółek na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Trafi do Skarbu Państwa oraz pozostałych naszych akcjonariuszy, wśród których są dziesiątki tysięcy polskich inwestorów indywidualnych” – podkreśliła prezes PZU.
Jej zdaniem, te liczby doskonale obrazują kluczową rolę grupy PZU w polskim systemie finansowym, który jest krwioobiegiem każdej gospodarki.
Beata Kozłowska–Chyła zaznaczyła, że grupa PZU inwestując, udzielając finansowania i ochrony ubezpieczeniowej bardzo aktywnie przyczynia się do realizacji ogromnych inwestycji i wyzwań stojących przed polską gospodarką, w tym głównego wyzwania - transformacji energetycznej.
„Grupa PZU aktywnie wspiera ten proces udzielając finansowania choćby na farmy wiatrowe czy inwestując w obligacje ESG (red. środowisko, społeczna odpowiedzialność i ład korporacyjny). Przystąpiliśmy również niedawno do państwowego programu rozwoju morskiej energetyki wiatrowej – wymieniała prezes PZU. - Przygotowaliśmy także produkty ubezpieczeniowe, które dedykowane są dla segmentu OZE - dla klientów indywidualnych, którzy mogą ubezpieczyć przydomowe instalacje i korzyści finansowe, które dzięki nim uzyskują, oraz dla dużych klientów korporacyjnych, którzy uruchamiają farmy fotowoltaiczne lub wiatrowe i nimi zarządzają” - uzupełniła.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.10.2021, 08:48 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Legendarny obiekt sportowy zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski
Superauto.pl, największy sprzedawca nowych aut w internecie, został pierwszym w historii sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. W efekcie zawartej umowy sponsorskiej, drugi co do wielkości stadion w Polsce zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski.- 02.04.2025, 17:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Superauto.pl
-
Image
„Na życie, które dzieje się teraz” - PZU z nową kampanią o ubezpieczeniach na życie i zdrowie
PZU rozpoczyna wiosenną kampanię promującą ubezpieczenia na życie i zdrowie pod hasłem „Na życie, które dzieje się teraz”. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków o korzyściach z posiadania tego typu zabezpieczenia oraz promowanie oferty PZU, która łączy ochronę życia i budowanie kapitału na przyszłość.- 02.04.2025, 15:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ