Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Inicjatywa rozpoczęła się we wrześniu 2019 r. i dotarła do konsumentów przeszło 420 miliony razy przybliżając im nowoczesne metody produkcji.
Kampania „CuTE: Kultywowanie smaku Europy”, promowana i koordynowana przez międzynarodowe stowarzyszenie producentów owoców i warzyw FruitVegetablesEUROPE, przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, umożliwiła milionom Europejczyków odkrycie na nowo zrównoważonych i przyjaznych dla klimatu metod produkcji. Inicjatywa zwracała uwagę na bezpieczeństwo produkowanej żywności i dostarczanie na najbardziej wymagające rynki najwyższej jakości owoców i warzyw, praktycznie przez cały rok.
Rezultaty kampanii znacznie przewyższyły oczekiwania. W ciągu trzech lat jej trwania została zauważona przez konsumentów przeszło 420 miliony razy, zgromadziła społeczność liczącą ponad 137 tys. obserwujących na Facebooku, również dzięki współpracy z kilkudziesięcioma influencerami w całej Europie. Program promocyjny CuTE zrealizował kampanię radiową, która w ciągu dwóch lat dotarła do słuchaczy ponad 360 miliony razy, a także kampanię na platformach cyfrowych, która poprzez rozpowszechnianie treści i filmów promocyjnych wykazała przeszło 145-milionowy zasięg. Dzięki obecności mobilnej szklarni w killu europejskich krajach w pierwszym roku kampanii oraz personalizacji 24 samochodów dostawczych, kampania została zauważona na europejskich ulicach ponad 123 miliony razy (74 mln dzięki samochodom ciężarowym i 49 mln dzięki Eurotour – ekspozycji mobilnej szklarni).
Ambitny program promocyjny przyniósł zmianę w postrzeganiu metod produkcji i wartości europejskich owoców i warzyw, zarówno tych produkowanych w szklarniach, jak w otwartych przestrzeniach. W ciągu trzech lat (od 2019 do 2021 r.) działania zostały przeprowadzone w sześciu krajach UE (w Belgii, Niemczech, Grecji, Francji, Polsce i Hiszpanii). Aż jedenaście gatunków owoców i warzyw (truskawki, jabłka, arbuzy, melony, winogrona, kiwi, pomidory, ogórki, papryki, bakłażany i cukinie) otrzymało strategiczne wsparcie promocyjne w ramach kampanii, skierowanej w szczególności do rodzin, młodych rodziców, dzieci i młodzieży oraz do liderów opinii: lekarzy i przedstawicieli branżowych mediów.
„CuTE charakteryzuje się szczególną strategią programu: bardzo przyjazną, inteligentną i bliską ludziom, z rzeczywistą interakcją z naszą grupą docelową, która mogła poznawać różne metody produkcji oraz gatunki warzyw i owoców. Komunikacja marketingowa była bardzo nowoczesna różnorodna, oparta na stronie internetowej, kanałach mediów społecznościowych, reklamie cyfrowej i radiowej, publicznych wydarzeniach informacyjnych i działaniach public relations” – mówi koordynatorka programu promocyjnego i sekretarz generalna FruitVegetablesEUROPE, Alba Ridao-Bouloumié.
Inauguracja kampanii „CuTE: Kultywowanie smaku Europy” miała miejsce 11 września 2019 roku, wraz z prezentacją programu promocyjnego w siedzibie Parlamentu Europejskiego. Wtedy też rozpoczął się tak zwany EUROTOUR, czyli ekspozycja spektakularnej „mobilnej szklarni”, która wyruszając z placu Agora Simone Veil w Brukseli przebyła tysiące kilometrów, prezentując ten model produkcji w wielu europejskich miastach, docierając do uczniów, studentów i innych konsumentów. Ta ruchoma wystawa przejechała ponad 5000 kilometrów i zatrzymała się w miastach takich jak Bruksela, Paryż, Rennes, Nantes, Montpelier, Bordeaux, Kolonia i Walencja. W tym czasie została dostrzeżona ponad 49 miliony razy.
Kampania obejmowała również działania z zakresu public relations, takie jak warsztaty odbywające się w Paryżu, Madrycie, Warszawie, Kolonii czy Salonikach, a także wyjazdy dla dziennikarzy: do hiszpańskiej Almerii oraz dwukrotnie do serca francuskich szklarni. Opracowano również witrynę internetową w sześciu językach, na której użytkownicy mogli dowiedzieć się wszystkiego o metodach produkcji owoców i warzyw w Europie oraz zobaczyć materiały przygotowane przez influencerów zaangażowanych w program. Kampania CuTE była również obecna na najwazniejszych międzynarodowych targach, takich jak Fruit Attraction, Fruit Logistica czy SIA, gdzie promowano owoce i warzywa m.in. poprzez prezentacje kulinarne.
„CuTE to pierwsza w historii wspólna europejska kampania informacyjno-promocyjna przeprowadzona przez europejskich producentów owoców i warzyw. Program ten jest wynikiem ciężkiej, wspólnej pracy. Wszyscy partnerzy mają jednakowe cele oraz łączą ich podobne wyzwania. Wsparcie i promocja europejskich owoców i warzyw to wspólna misja dla nas wszystkich” – dodaje Ridao-Bouloumié.
„Po trzech latach trwania programu znacznie przekroczyliśmy założone cele, osiągając pozytywną zmianę w postrzeganiu i zakresie wiedzy na temat unijnych metod produkcji i specyficznych cech produktów” – podsumowuje sekretarz generalna FruitVegetablesEUROPE.
„CuTE: Kultywowanie Smaku Europy” zostało wdrożone przez międzynarodowe konsorcjum koordynowane przez stowarzyszenie FruitVegetablesEUROPE, w skład którego wchodzą również APROA, AOPn Tomates et Concombres, AOPnFraise, KZGPOiW i INCOFRUIT. Program jest w 80% finansowany przez UE.
KONTAKT:
Biuro Prasowe
BRANDMATES – Grzegorz Łukasik
e-mail: grzegorz@brandmates.pl
tel. +48 535 000 037
Źródło informacji: FruitVegetablesEUROPE
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.12.2021, 12:58 |
Źródło informacji | FruitVegetablesEUROPE |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lisner rezygnuje z jaj z chowu klatkowego - kolejny krok firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju
- 14.01.2025, 15:37
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Lisner
-
Image
Cognex umacnia pozycję lidera rynku przemysłowych czytników kodów, rozszerzając ofertę o dwa nowe produkty oparte na sztucznej inteligencji
Czytniki kodów DataMan 290 i DataMan 390, wspierane przez wiodącą w branży obsługę klienta, zapewniają niezrównaną niezawodność i łatwość użytkowania.- 14.01.2025, 14:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire