Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Realizacja inwestycji ujętych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic jest rozpisana do 2030 roku. Wiele inwestycji wymagało pracy od zera, dlatego prowadzimy intensywne prace przygotowawcze dla obwodnic o łącznej długości ponad 700 km. Cały Program to ponad 800 km nowych dróg, które wyprowadzą ciężki ruch z miast i mniejszych miejscowości. Kilkanaście obwodnic jest już w fazie realizacji” - powiedział Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA.
Postęp prac
W realizacji jest czternaście obwodnic o łącznej długości 109,7 km i wartości 1,9 mld zł. Są to obwodnice: Wąchocka w ciągu DK42 (woj. świętokrzyskie), Smolajn w ciągu DK51 (woj. warmińsko-mazurskie), Żodynia w ciągu DK32 (woj. wielkopolskie), Strzelec Krajeńskich w ciągu DK22 (woj. lubuskie), Gryfina w ciągu DK31 (woj. zachodniopomorskie), Lipska w ciągu DK79 (woj. mazowieckie), Suchowoli w ciągu DK8 (woj. podlaskie), Sztabina w ciągu DK8 (woj. podlaskie), Brzezia w ciągu DK25 (woj. pomorskie), Gostynia w ciągu DK12 (woj. wielkopolskie), Grzymiszewa w ciągu DK72 (woj. wielkopolskie), Szczecinka w ciągu DK20 (woj. zachodniopomorskie), Pułtuska w ciągu DK61 (woj. mazowieckie) oraz Strykowa w ciągu DK32 (woj. wielkopolskie). Dla obwodnic Smolajn i Brzezia zostały wydane już decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i trwają tam roboty budowlane.
Obecnie ogłoszonych jest pięć postępowań przetargowych, z czego jedno na realizację około 6-kilometrowej obwodnicy Koźmina Wielkopolskiego w ciągu DK15 (woj. wielkopolskie).
Pozostałe cztery to przetargi na dokumentację dla zadań o łącznej długości nieco ponad 28 km. Są to: przetarg na wykonanie Koncepcji programowej dla obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu DK22 (woj. pomorskie), dla obwodnicy Pilzna w ciągu DK73, dla obwodnicy Brzostka i Kołaczyc w ciągu DK73 oraz przetarg na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy Lędzin w ciągu DK46 (woj. opolskie).
W przygotowaniu jest obecnie 81 zadań o łącznej długości nieco blisko 713 km. Etap przygotowania wymaga ścisłej współpracy urzędów oraz współdziałania z podmiotami zewnętrznymi. To na tym etapie GDDKiA ustala korytarz drogi, analizuje gdzie i dlaczego będzie budować nową drogę albo gdzie na pewno nie może budować, ponieważ realizowana inwestycja miałaby negatywny wpływ np. na środowisko naturalne.
Jakie będą parametry przyszłych obwodnic
Wszystkie obwodnice, jakie powstaną w ramach PB100, będą drogami klasy GP (główne ruchu przyspieszonego). Większość z nich będzie miała przekrój jednojezdniowy, ale tam, gdzie drogi te będą przebiegać w terenie zurbanizowanym, a w ramach prac przygotowawczych prognozowane jest duże natężenie ruchu, powstaną jako dwujezdniowe.
Cel
Głównym beneficjentem tego Programu są mieszkańcy miast i miejscowości, którzy szczególnie odczuwają skutki ruchu drogowego. Podstawowym celem budowy obwodnic jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast i miasteczek. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i podróżnych, a także mieszkańców poszczególnych miejscowości.
Źródło informacji: GDDKiA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.12.2021, 16:00 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
AirHelp: linie lotnicze zarabiają, a pasażerowie czekają - Unia Europejska ryzykuje utrwaleniem niekorzystnych praktyk
W Brukseli trwają debaty nad gruntowną nowelizacją unijnego rozporządzenia WE 261 w sprawie praw pasażerów lotniczych, przez którą perspektywy podróżnych malują się w coraz ciemniejszych barwach. Ustawodawcy rozważają wydłużenie progów opóźnień do nawet 6 godzin oraz obniżenie kwot odszkodowań. Planowane zmiany wraz z rosnącymi opłatami za bagaż i malejącą ochroną konsumentów stanowią wyraźny sygnał, że zyski linii lotniczych są w Europie ważniejsze niż prawa pasażerów.- 12.08.2025, 12:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: AirHelp
-
BingX AI zapewnia kompleksową analizę, umożliwiającą podejmowanie bardziej świadomych decyzji handlowych
- 12.08.2025, 11:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Spire Capital Partners zamyka pierwszy fundusz na poziomie 90 mln euro
Spire Capital Partners - fundusz private equity skoncentrowany na technologicznych inwestycjach buyout’owych (wzrostowych) w Europie Środkowo-Wschodniej - ogłosił zamknięcie swojego debiutanckiego funduszu Spire Capital Partners Fund I na poziomie 90 mln euro. Zespół funduszu będzie wspierać przedsiębiorców i zarządy spółek w szeroko pojętym sektorze technologicznym.- 12.08.2025, 09:29
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Spire Capital Partners
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ