Newsletter

POLREGIO: e-kasjer w videomacie będzie wspierał pasażerów w zakupie biletów

12.10.2022, 17:53aktualizacja: 12.10.2022, 17:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

POLREGIO S.A. (1)
POLREGIO S.A. (1)
12 października POLREGIO uruchomieniem dwóch videomatów z funkcją e-kasjera na dworcach Łódź-Widzew oraz Świnoujście rozpoczęło pilotaż innowacyjnych urządzeń do sprzedaży biletów na stacjach kolejowych. Jest to pierwsza taka usługa w Polsce, w ramach półrocznego pilotażu skorzystają z niej pasażerowie 10 dworców kolejowych w Polsce – poinformował na konferencji prasowej Adam Pawlik, członek zarządu i dyrektor handlowy POLREGIO S.A.

Dzięki nowemu urządzeniu podróżny będzie mógł skorzystać z pomocy e-kasjera, który jest osobą zlokalizowaną w call center. Konsultant doradzi w wyborze najlepszej opcji zakupu biletu i optymalnego połączenia. Usługa będzie dostępna od godz. 6.00 rano do 22.00 wieczorem przez 7 dni w tygodniu. Videomaty to autorski projekt POLREGIO, który narodził się ok. dwa lata temu i jest obecnie realizowany przy współpracy takich firm jak Avista sp. z.o.o, zajmująca się produkcją urządzeń elektronicznych oraz Grupa Netia.

„Nasi specjaliści z Biura Handlowego POLREGIO na bieżąco monitorują wszystkie kanały sprzedaży biletów. Sprawdzamy też ich kosztochłonność, która jest bardzo istotna w obecnych czasach. Zauważamy tu dwie tendencje - z jednej strony duże zainteresowanie elektronicznymi kanałami sprzedaży wśród naszych klientów, a z drugiej - dostrzegamy wzrastające koszty tradycyjnych kanałów sprzedaży takich jak kasy biletowe – mówił Adam Pawlik, członek zarządu i dyrektor handlowy POLREGIO S.A. – Nie chcemy jednak rezygnować z tej formy, ponieważ jest ona bardzo istotna dla naszych pasażerów, którzy – w wielu przypadkach oczekują rozmowy z osobą, tak jak to się odbywa przy zakupie biletów w kasie biletowej stąd projekt videomatu z funkcja e-kasjera” – wyjaśniał.

Zwrócił też uwagę na ograniczoną dostępność kas biletowych. „POLREGIO codziennie zatrzymuje się na ok. 1900 stacjach, a posiadamy jedynie 150 kas biletowych. W skrajnych przypadkach kosztochłonność kas przekracza nawet 50 procent. Na dworcach premium kasy czynne są ok. 12 godzin przez 7 dni w tygodniu, ale na mniejszych tylko ok. 7 godzin. Więc dostępność jest ograniczona przy jednoczesnych wysokich kosztach” - zaznaczył.

„Pomyśleliśmy, że należałby znaleźć nowe narzędzie sprzedażowe, które łączyłby różne cele: posiadałoby funkcjonalność tradycyjnej kasy biletowej, dostępne będzie w godzinach uruchamianych pociągów przez POLREGIO, a jego kosztochłonność byłaby jednocyfrowa” – wskazał Adam Pawlik.

Jak podkreślił, bardzo wysokie koszty istnienia kas biletowych, szczególnie na mniejszych stacjach, zostałyby znacząco zmniejszone dzięki wprowadzeniu videomatów łączących pasażerów z konsultantami w call center.

„Naszym celem jest, by klient miał poczucie, że został tak dobrze zaopiekowany jak w tradycyjnej kasie biletowej. Jeżeli będzie miał potrzebę pomocy, wsparcia przy zakupie biletu, to podchodząc do videomatu je otrzyma. W ciągu maksymalnie 60 sekund uzyska połączenie z e-kasjerem i kupi bilet w najlepszej opcji” – zapewnił Adam Pawlik.

„Bardzo skrupulatnie pracowaliśmy nad tym, żeby videomat był przede wszystkim funkcjonalnym urządzeniem, ale w trakcie jego projektowania nie zapominaliśmy o estetyce. Wysoko postawiliśmy poprzeczkę naszemu wykonawcy – firmie Avista, która wiedziała, że urządzenie ma być szybkie, sprawne i nowoczesne” – tłumaczył Adam Pawlik.

Zapowiedział, że po oddaniu do użytku w środę dwóch videomatów na stacji Łódź-Widzew i Świnoujście, następnych osiem będzie uruchamianych sukcesywnie w kolejnych dniach. „W ciągu kilku najbliższych tygodni videomaty będą dostępne w ramach pilotażu między innymi w Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Szczecinie oraz Opolu” – zapewnił Adam Pawlik.

Przez kolejne 6 miesięcy wykorzystanie urządzeń będzie na bieżąco monitorowane.

„To jest projekt pilotażowy, nam bardzo zależy na tym, żeby mieć wskaźniki z różnych typów lokalizacji, nie tylko z tych największych stacji, gdzie jest najwięcej klientów, ale również z mniejszych miejscowości. Każdy videomat będzie miał tę samą funkcjonalność niezależnie od lokalizacji. Zbadamy, jak będzie wyglądała sprzedaż na mniejszych i większych stacjach, jakie będzie zainteresowanie klientów. Te wszystkie czynniki będą bardzo ważne przy podejmowaniu kolejnych decyzji – mówił członek zarządu POLREGIO. – Jeżeli ten pilotaż wypadnie pomyślnie, to na przestrzeni roku czy półtora stanie na stacjach w całej Polsce znacząco większa liczba takich urządzeń” – podsumował.

„Avista od blisko 20 lat zajmuje się systemami do sprzedaży biletów. Inspirowaliśmy się rozwiązaniami z segmentu retail i dzięki temu udało nam się stworzyć to urządzenie – podkreślał Sebastian Borowski, prezes zarządu Avista Sp. z o.o. – Proces projektowania rozwiązania w zakresie oprogramowania oraz samego urządzenia był złożony, na każdym etapie chcieliśmy sprostać oczekiwaniom pasażerów oraz POLREGIO. Jestem przekonany, że możemy być dumni z końcowego efektu. Wdrażamy produkt, który z całą pewnością ułatwi proces zakupu biletów” - dodał.

Urządzenie jest wyposażone w 32-calowy ekran dotykowy, terminal płatniczy oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Videomat posiada także klasyczną funkcjonalność biletomatu.

„Podróżny ma możliwość zakupu w dwóch opcjach: samodzielnie lub przy wsparciu e-kasjera, u którego może zasięgnąć informacji na temat najkorzystniejszej oferty handlowej – mówił Tomasz Sawczuk, kierownik ds. kluczowych klientów w Grupie Netia. – Oferujemy trzy lokalizacje, w których są usytuowani nasi odpowiednio przeszkoleni konsultanci. To nam daje gwarancję dostępności usługi przez 365 dni w roku, siedem dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. W związku z tym jeżeli będzie taka konieczność jesteśmy w stanie rozszerzyć dostępność konsultantów” – uzupełnił.

POLREGIO S.A., które w całości finansuje nowy projekt, to największy pasażerski przewoźnik w Polsce, z 26 proc. udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1500 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta blisko 70 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.10.2022, 17:53
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii