Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dzięki nowemu urządzeniu podróżny będzie mógł skorzystać z pomocy e-kasjera, który jest osobą zlokalizowaną w call center. Konsultant doradzi w wyborze najlepszej opcji zakupu biletu i optymalnego połączenia. Usługa będzie dostępna od godz. 6.00 rano do 22.00 wieczorem przez 7 dni w tygodniu. Videomaty to autorski projekt POLREGIO, który narodził się ok. dwa lata temu i jest obecnie realizowany przy współpracy takich firm jak Avista sp. z.o.o, zajmująca się produkcją urządzeń elektronicznych oraz Grupa Netia.
„Nasi specjaliści z Biura Handlowego POLREGIO na bieżąco monitorują wszystkie kanały sprzedaży biletów. Sprawdzamy też ich kosztochłonność, która jest bardzo istotna w obecnych czasach. Zauważamy tu dwie tendencje - z jednej strony duże zainteresowanie elektronicznymi kanałami sprzedaży wśród naszych klientów, a z drugiej - dostrzegamy wzrastające koszty tradycyjnych kanałów sprzedaży takich jak kasy biletowe – mówił Adam Pawlik, członek zarządu i dyrektor handlowy POLREGIO S.A. – Nie chcemy jednak rezygnować z tej formy, ponieważ jest ona bardzo istotna dla naszych pasażerów, którzy – w wielu przypadkach oczekują rozmowy z osobą, tak jak to się odbywa przy zakupie biletów w kasie biletowej stąd projekt videomatu z funkcja e-kasjera” – wyjaśniał.
Zwrócił też uwagę na ograniczoną dostępność kas biletowych. „POLREGIO codziennie zatrzymuje się na ok. 1900 stacjach, a posiadamy jedynie 150 kas biletowych. W skrajnych przypadkach kosztochłonność kas przekracza nawet 50 procent. Na dworcach premium kasy czynne są ok. 12 godzin przez 7 dni w tygodniu, ale na mniejszych tylko ok. 7 godzin. Więc dostępność jest ograniczona przy jednoczesnych wysokich kosztach” - zaznaczył.
„Pomyśleliśmy, że należałby znaleźć nowe narzędzie sprzedażowe, które łączyłby różne cele: posiadałoby funkcjonalność tradycyjnej kasy biletowej, dostępne będzie w godzinach uruchamianych pociągów przez POLREGIO, a jego kosztochłonność byłaby jednocyfrowa” – wskazał Adam Pawlik.
Jak podkreślił, bardzo wysokie koszty istnienia kas biletowych, szczególnie na mniejszych stacjach, zostałyby znacząco zmniejszone dzięki wprowadzeniu videomatów łączących pasażerów z konsultantami w call center.
„Naszym celem jest, by klient miał poczucie, że został tak dobrze zaopiekowany jak w tradycyjnej kasie biletowej. Jeżeli będzie miał potrzebę pomocy, wsparcia przy zakupie biletu, to podchodząc do videomatu je otrzyma. W ciągu maksymalnie 60 sekund uzyska połączenie z e-kasjerem i kupi bilet w najlepszej opcji” – zapewnił Adam Pawlik.
„Bardzo skrupulatnie pracowaliśmy nad tym, żeby videomat był przede wszystkim funkcjonalnym urządzeniem, ale w trakcie jego projektowania nie zapominaliśmy o estetyce. Wysoko postawiliśmy poprzeczkę naszemu wykonawcy – firmie Avista, która wiedziała, że urządzenie ma być szybkie, sprawne i nowoczesne” – tłumaczył Adam Pawlik.
Zapowiedział, że po oddaniu do użytku w środę dwóch videomatów na stacji Łódź-Widzew i Świnoujście, następnych osiem będzie uruchamianych sukcesywnie w kolejnych dniach. „W ciągu kilku najbliższych tygodni videomaty będą dostępne w ramach pilotażu między innymi w Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Szczecinie oraz Opolu” – zapewnił Adam Pawlik.
Przez kolejne 6 miesięcy wykorzystanie urządzeń będzie na bieżąco monitorowane.
„To jest projekt pilotażowy, nam bardzo zależy na tym, żeby mieć wskaźniki z różnych typów lokalizacji, nie tylko z tych największych stacji, gdzie jest najwięcej klientów, ale również z mniejszych miejscowości. Każdy videomat będzie miał tę samą funkcjonalność niezależnie od lokalizacji. Zbadamy, jak będzie wyglądała sprzedaż na mniejszych i większych stacjach, jakie będzie zainteresowanie klientów. Te wszystkie czynniki będą bardzo ważne przy podejmowaniu kolejnych decyzji – mówił członek zarządu POLREGIO. – Jeżeli ten pilotaż wypadnie pomyślnie, to na przestrzeni roku czy półtora stanie na stacjach w całej Polsce znacząco większa liczba takich urządzeń” – podsumował.
„Avista od blisko 20 lat zajmuje się systemami do sprzedaży biletów. Inspirowaliśmy się rozwiązaniami z segmentu retail i dzięki temu udało nam się stworzyć to urządzenie – podkreślał Sebastian Borowski, prezes zarządu Avista Sp. z o.o. – Proces projektowania rozwiązania w zakresie oprogramowania oraz samego urządzenia był złożony, na każdym etapie chcieliśmy sprostać oczekiwaniom pasażerów oraz POLREGIO. Jestem przekonany, że możemy być dumni z końcowego efektu. Wdrażamy produkt, który z całą pewnością ułatwi proces zakupu biletów” - dodał.
Urządzenie jest wyposażone w 32-calowy ekran dotykowy, terminal płatniczy oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Videomat posiada także klasyczną funkcjonalność biletomatu.
„Podróżny ma możliwość zakupu w dwóch opcjach: samodzielnie lub przy wsparciu e-kasjera, u którego może zasięgnąć informacji na temat najkorzystniejszej oferty handlowej – mówił Tomasz Sawczuk, kierownik ds. kluczowych klientów w Grupie Netia. – Oferujemy trzy lokalizacje, w których są usytuowani nasi odpowiednio przeszkoleni konsultanci. To nam daje gwarancję dostępności usługi przez 365 dni w roku, siedem dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. W związku z tym jeżeli będzie taka konieczność jesteśmy w stanie rozszerzyć dostępność konsultantów” – uzupełnił.
POLREGIO S.A., które w całości finansuje nowy projekt, to największy pasażerski przewoźnik w Polsce, z 26 proc. udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1500 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta blisko 70 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.10.2022, 17:53 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Command Alkon to Showcase Innovative Cloud Solutions for Heavy Building Materials Suppliers at bauma 2025
Materials Suppliers and Producers Sure to Gain a New Outlook on How Cloud Solutions Simplify Daily Tasks, Improve Decision Making, and Ensure More Secure, Scalable, and Efficient Operations.- 04.03.2025, 11:01
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Rimini Street ogłasza wyniki finansowe i operacyjne za IV kwartał i rok podatkowy 2024
Wybrane najważniejsze wyniki finansowe za IV kwartał:
Przychód wyniósł 114,2 mln USD, co oznacza wzrost o 1,9% w ujęciu rok do roku.
Marża brutto wyniosła 63,7% w porównaniu z 61,0% w ubiegłym roku.
Należności z faktur wyniosły 172,1 mln USD, co stanowi wzrost o 7,1% w ujęciu rok do roku.- 04.03.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Ponad 36 mld euro w 2023 r. i wzrost o 35 proc. - handel między Polską a Wielką Brytanią kwitnie pomimo Brexitu PAP
Wartość wymiany towarów i usług między Polską a Wielką Brytanią osiągnęła 36,4 mld euro, co oznacza wzrost o 35 proc. w porównaniu do 2018 r. - wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC). Najwyższy, 70-procentowy wzrost dotyczy wymiany usług. „Widzimy coraz większy napływ kapitału polskich firm, które osiągnęły zdolności inwestycyjne do ekspansji zagranicznej” - podkreślił Michał Obiegała z BPCC.- 04.03.2025, 10:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ