Newsletter

Nauka i technologie

Daktela nabyła udziały firmy COWORKERS.AI rozwijającej inteligentne chatboty

03.11.2022, 11:50aktualizacja: 03.11.2022, 11:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Daktela
Daktela

Systemy Contact Center do obsługi klienta stają się coraz bardziej popularnym narzędziem dla biznesów. Zarząd Dakteli, oprogramowania pierwszego wyboru w Czechach, postanowił zglobalizować firmę i postawił sobie za cel stać się częścią grupy dziesięciu wiodących światowych firm. Pomaga w tym sztuczna inteligencja firmy Coworkers.ai, której 51% udziału wykupiła Daktela. Pozostałe części firmy zostaną podzielone między współzałożycieli Luboš Urbančok, Tomáš Lysek, Pavel Černý i firmę Artin.

Obie firmy doskonale się uzupełniają - Daktela dostarcza własne oprogramowanie do zarządzania doświadczeniami klientów i komunikacją wewnętrzną, a nowy partner opracowuje inteligentne chatboty i boty głosowe.

„Nasza strategia przejęć składa się z dwóch części. Poszukujemy firm o podobnym profilu na tych rynkach zagranicznych, na których nie jesteśmy dziś obecni lub gdzie zaczynamy działalność. Drugi rodzaj to akwizycje technologiczne, które pomogą nam w zasadniczym ulepszeniu portfolio produktowego i skalowaniu podstawowej działalności. Doskonałym przykładem jest Coworkers.ai. Sztuczna inteligencja nie jest już dziś modnym hasłem, a za kilka lat stanie się niezbędną rzeczywistością w firmach” – wyjaśnia David Hájek, współzałożyciel i szef globalnej ekspansji w Dakteli.

Produkt Coworkes - na czym polega?

Coworkers.ai powstało w 2019 roku, oddzielając się od firmy Artin. Od tego czasu udało im się współpracować m.in. z Komerční banka, Kooperativa, Generali, stavebnini DEK czy supermarketem internetowym Košík.cz. Brneński startup zdołał stworzyć własną technologię przetwarzania języka naturalnego opartą na sztucznej inteligencji.

„Dzięki temu nasze boty głosowe i chatboty są znacznie inteligentniejsze niż inne i mogą rozwiązywać nawet bardziej złożone żądania. Jednocześnie jednak jesteśmy platformą low-code, co oznacza, że wdrożeniem w firmie może zająć się praktycznie każdy, nawet bez wiedzy programistycznej” – opisuje produkt, współzałożyciel firmy Luboš Urbančok.

W 2021 roku obroty startupu wyniosły około dziesięciu milionów koron. Oprócz Czech, firma działa również w sąsiedniej Słowacji, gdzie z jej rozwiązań korzysta m.in. największy operator komórkowy Orange.

„Wierzymy, że strategiczne połączenie z Daktela pomoże nam się rozwijać, ponieważ zaoferujemy naszą technologię obecnym klientom Dakteli” - uważa Urbančok.

Sztuczna inteligencja zaoszczędzi dziesiątki miliardów dolarów

Strategia Dakteli koresponduje z niedawną analizą Gartnera, według której do 2026 roku dziesięć procent komunikacji z klientami i firmą powinno zostać zautomatyzowane, dzięki wykorzystaniu systemów AI. To może pomóc zaoszczędzić firmom około 80 miliardów dolarów.

Daktela obsługuje obecnie ponad tysiąc film. Dzięki natywnemu wsparciu aplikacji, firmy mogą dbać o swoich klientów łącząc wszystkie dostępne kanały komunikacji, takie jak połączenia telefoniczne, e-mail, SMS, czat internetowy, Messenger, Instagram, WhatsApp czy Viber. Oprócz Czech, firma Daktela prowadzi również oddziały w Słowacji, Polsce, Węgrzech, Wielkiej Brytanii, Dubaju, Filipinach, a od niedawna także w Słowenii i Rumunii. Jej udziały należą również do grupy inwestycyjnej Sandberg Capital, a obroty firmy w ubiegłym roku sięgnęły 253 mln koron.

Jeśli chodzi o Coworkers.ai, jej siedziba pozostanie w Brnie, dokąd przeniosą się również niektórzy programiści Dakteli. Obecne kierownictwo nadal będzie rozwijać aplikacje. Jednocześnie otwiera to dla Dakteli szansę na zbudowanie centrum rozwoju w drugim co do wielkości mieście w Czechach i szerszą rekrutację utalentowanych programistów.

Źródło informacji: Daktela

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 03.11.2022, 11:50
Źródło informacji Daktela
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ