Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Systemy Contact Center do obsługi klienta stają się coraz bardziej popularnym narzędziem dla biznesów. Zarząd Dakteli, oprogramowania pierwszego wyboru w Czechach, postanowił zglobalizować firmę i postawił sobie za cel stać się częścią grupy dziesięciu wiodących światowych firm. Pomaga w tym sztuczna inteligencja firmy Coworkers.ai, której 51% udziału wykupiła Daktela. Pozostałe części firmy zostaną podzielone między współzałożycieli Luboš Urbančok, Tomáš Lysek, Pavel Černý i firmę Artin.
Obie firmy doskonale się uzupełniają - Daktela dostarcza własne oprogramowanie do zarządzania doświadczeniami klientów i komunikacją wewnętrzną, a nowy partner opracowuje inteligentne chatboty i boty głosowe.
„Nasza strategia przejęć składa się z dwóch części. Poszukujemy firm o podobnym profilu na tych rynkach zagranicznych, na których nie jesteśmy dziś obecni lub gdzie zaczynamy działalność. Drugi rodzaj to akwizycje technologiczne, które pomogą nam w zasadniczym ulepszeniu portfolio produktowego i skalowaniu podstawowej działalności. Doskonałym przykładem jest Coworkers.ai. Sztuczna inteligencja nie jest już dziś modnym hasłem, a za kilka lat stanie się niezbędną rzeczywistością w firmach” – wyjaśnia David Hájek, współzałożyciel i szef globalnej ekspansji w Dakteli.
Produkt Coworkes - na czym polega?
Coworkers.ai powstało w 2019 roku, oddzielając się od firmy Artin. Od tego czasu udało im się współpracować m.in. z Komerční banka, Kooperativa, Generali, stavebnini DEK czy supermarketem internetowym Košík.cz. Brneński startup zdołał stworzyć własną technologię przetwarzania języka naturalnego opartą na sztucznej inteligencji.
„Dzięki temu nasze boty głosowe i chatboty są znacznie inteligentniejsze niż inne i mogą rozwiązywać nawet bardziej złożone żądania. Jednocześnie jednak jesteśmy platformą low-code, co oznacza, że wdrożeniem w firmie może zająć się praktycznie każdy, nawet bez wiedzy programistycznej” – opisuje produkt, współzałożyciel firmy Luboš Urbančok.
W 2021 roku obroty startupu wyniosły około dziesięciu milionów koron. Oprócz Czech, firma działa również w sąsiedniej Słowacji, gdzie z jej rozwiązań korzysta m.in. największy operator komórkowy Orange.
„Wierzymy, że strategiczne połączenie z Daktela pomoże nam się rozwijać, ponieważ zaoferujemy naszą technologię obecnym klientom Dakteli” - uważa Urbančok.
Sztuczna inteligencja zaoszczędzi dziesiątki miliardów dolarów
Strategia Dakteli koresponduje z niedawną analizą Gartnera, według której do 2026 roku dziesięć procent komunikacji z klientami i firmą powinno zostać zautomatyzowane, dzięki wykorzystaniu systemów AI. To może pomóc zaoszczędzić firmom około 80 miliardów dolarów.
Daktela obsługuje obecnie ponad tysiąc film. Dzięki natywnemu wsparciu aplikacji, firmy mogą dbać o swoich klientów łącząc wszystkie dostępne kanały komunikacji, takie jak połączenia telefoniczne, e-mail, SMS, czat internetowy, Messenger, Instagram, WhatsApp czy Viber. Oprócz Czech, firma Daktela prowadzi również oddziały w Słowacji, Polsce, Węgrzech, Wielkiej Brytanii, Dubaju, Filipinach, a od niedawna także w Słowenii i Rumunii. Jej udziały należą również do grupy inwestycyjnej Sandberg Capital, a obroty firmy w ubiegłym roku sięgnęły 253 mln koron.
Jeśli chodzi o Coworkers.ai, jej siedziba pozostanie w Brnie, dokąd przeniosą się również niektórzy programiści Dakteli. Obecne kierownictwo nadal będzie rozwijać aplikacje. Jednocześnie otwiera to dla Dakteli szansę na zbudowanie centrum rozwoju w drugim co do wielkości mieście w Czechach i szerszą rekrutację utalentowanych programistów.
Źródło informacji: Daktela
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.11.2022, 11:50 |
Źródło informacji | Daktela |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Warsaw Microcredentials Summit 2025: praktyka, standardy i innowacje w mikropoświadczeniach
Ponad 160 gości z całego świata: prelegentów, ekspertów, przedsiębiorców, naukowców, decydentów i entuzjastów. 3 sale konferencyjne, równoległe transmisje online, 6 obszarów tematycznych, ponad 40 wystąpień, prezentacji, paneli oraz warsztatów. I tylko jeden temat: mikropoświadczenia. Tak prezentuje się plan wyjątkowego wydarzenia, które odbędzie się w Warszawie 25-26 czerwca 2025 r. - Warsaw Microcredentials Summit 2025. Local Insight, Global Impact.- 16.06.2025, 09:32
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy
-
Image
Energia, zysk, przewaga konkurencyjna - Mlekpol podsumował rok działania innowacyjnej instalacji fermentacji beztlenowej od SEEN Technologie
W dobie transformacji energetycznej i rosnącej presji regulacyjnej przemysł mleczarski staje przed koniecznością głębokich zmian. Sama optymalizacja kosztów operacyjnych już nie wystarcza - kluczowe staje się wdrażanie rozwiązań opartych na gospodarce cyrkularnej, odzysku energii i redukcji śladu węglowego. To właśnie w obszarach gospodarowania odpadami i zużycia energii wyzwania te są dziś najbardziej widoczne i odczuwalne. Instalacja zaprojektowana i zrealizowana przez SEEN Technologie w SM Mlekpol w Grajewie stanowi dowód na to, że można je nie tylko skutecznie rozwiązywać, ale wręcz przekształcać w trwałe źródło przewagi rynkowej.- 16.06.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: SEEN Technologie
-
Image
Tego jeszcze nie grali. Gwiazdy dają głos odpadom i zachęcają do segregacji
Co powiedziałyby nam nieposegregowane śmieci, gdyby miały głos? Właśnie ruszyła kampania edukacyjna, w której m.in. puszka czy kartonik po soku zyskują osobowość i cięty język, by wskazać właściwy kolor i nazwę kosza, do którego powinny trafić. W niezwykłe role wcieliły się znane i lubiane, utalentowane aktorsko osoby: Ola Domańska, Wiktor Dyduła, Natalia Kukulska, Maciej Musiałowski, Mariusz Pudzianowski i Katarzyna Warnke. Wszystkie gwiazdy pokazały fantastyczne poczucie humoru i dystans do siebie. Filmy powstały w ramach publicznych kampanii edukacyjnych realizowanych przez RLG Repack Polska Organizacja Odzysku Opakowań.- 13.06.2025, 06:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: RLG Polska
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ