Pobierz materiał i Publikuj za darmo
 
      „Yutong ma już ponad 30 lat doświadczenia w produkcji autobusów elektrycznych, które wyróżniają bardzo duże zasięgi - niezależne od warunków pogodowych. Model U12, który nie miał jeszcze premiery w tej części Europy, na jednym ładowaniu osiąga nawet 400 kilometrów. Jeśli zestawimy dużą pojemność pasażerską z wysokim zasięgiem, możemy mówić o rzeczywistym zastąpieniu tradycyjnego autobusu z silnikiem diesla” - podkreślał Marcin Kucharski, prezes firmy Busnex Poland, oficjalnego przedstawiciela Yutong Bus.
Busnex Poland wprowadza na polski rynek kolejny model marki Yutong, posiadającej 15-procentowy udział w rynku globalnym. W ubiegłym roku Yutong Bus dostarczył na całym świecie niemal 42 tysiące pojazdów. Powstają one w 4 zakładach, zapewniających maksymalną dzienną produkcję 445 autobusów, z których już blisko 400 zasilanych jest alternatywnymi źródłami energii. Rekordowym kontraktem Yutong Bus, a zarazem największym zamówieniem na świecie na autobusy elektryczne, jest dostawa na tegoroczny Mundial. Katar zakupił aż 888 „elektryków” tej marki, czyli więcej, niż jeździ obecnie po całej Polsce.
Oficjalnie zaprezentowany Yutong U12 niebawem wyjedzie na ulice podczas długodystansowych testów w Miejskich Zakładach Autobusowych w Warszawie. Dzięki akumulatorom o wysokiej sprawności, 12-metrowy autobus osiąga na jednym ładowaniu nawet 400 kilometrów. Posiada również rekuperator energii, zatem jest ona odzyskiwana podczas hamowania, co ma szczególne znaczenie w warunkach miejskich. Jest także wyposażony w najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, w tym 4-stopniowy system ich ochrony. Jego stylistyka została z kolei doceniona nagrodą Busworld Design Award podczas Busworld Europe - największych na świecie targów autobusów i autokarów.
Prezentacji nowego autobusu towarzyszyło wręczenie Nagród Zielonego Napędu, w tym roku przyznanych w dwóch kategoriach - za inwestycje w elektromobilność w transporcie publicznym, jak również za wdrażanie wspierających ją innowacji.
Za rozwój zielonego transportu publicznego nagrodzone zostały samorządy z Białegostoku i Iławy, które postawiły na elektryczne autobusy Yutong. Za innowacje w elektromobilności nagrody otrzymali: samorząd Łomży, który jest jednym z prekursorów stosowania OZE na potrzeby komunikacji miejskiej, a także firma Veolia - za stosowanie rozwiązań zapewniających zieloną energię dla e-busów - między innymi w Lidzbarku Warmińskim.
Zawarty we wrześniu 2022 r. kontrakt na dostawę 20 „elektryków” Yutong E12 do Białegostoku był rekordowy dla Busnex Poland. Na liście znajduje się również kolejne podlaskie miasto - Łomża z ośmioma egzemplarzami tego modelu, a także gminy Ojrzeń, Śniadowo, Ożarów Mazowiecki i Jawornik Polski. Wszystkie cztery samorządy dzięki dofinansowaniu z programu „Kangur – Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły” zakupiły elektryczne Yutongi ICE12, aby dowoziły dzieci do szkół. To właśnie od dostawy autobusu szkolnego dla małopolskiej gminy Bobowa rozpoczęła się działalność Busnex Poland. Kolejnym kamieniem milowym był kontrakt z Polkowicami. 9 egzemplarzy modelu E10 od półtora roku obsługuje tamtejszą komunikację, przewożąc miesięcznie od 22 do 28 tys. pasażerów.
Elektryczne autobusy Yutong zyskały popularność między innymi na Warmii i Mazurach. Prekursorem był Lidzbark Warmiński, który w oparciu o dwa Yutongi E8 w październiku 2021 r. uruchomił bezpłatną dla mieszkańców komunikację miejską. Ten sam model wybrały również Iława i Giżycko, natomiast Kętrzyn postawił na znanego z Polkowic Yutonga E10, którego cztery egzemplarze posłużą do uruchomienia z początkiem 2023 r. bezpłatnej komunikacji miejskiej.
Łącznie Busnex Poland dostarczył i zakontraktował już 55 elektrycznych autobusów dla 13 samorządów z 6 województw. Firma zapewnia również kompleksowe wsparcie techniczne i serwisowe oraz bazę wiedzy na temat eksploatacji e-busów. We współpracy z Grupą DBK zostały otwarte trzy punkty serwisowe - w Krakowie, Olsztynie oraz Białymstoku, a w Ostrołęce powstał magazyn części zamiennych.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 02.12.2022, 08:46 | 
| Źródło informacji | PAP MediaRoom | 
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. | 
Pozostałe z kategorii
- 
Image  Solstice Advanced Materials zakończyło proces wyodrębnienia się z Honeywell i rozpoczyna notowania na giełdzie Nasdaq- Wyodrębnienie umożliwia firmie Solstice przyspieszenie wzrostu i zwiększenie wartości dla akcjonariuszy – jako wiodącej, wyspecjalizowanej firmy specjalizującej się w materiałach. - Firma jest dobrze przygotowana, by czerpać korzyści z silnych i trwałych trendów rynkowych w obszarach chłodzenia, rozwiązań budowlanych, zaawansowanego przetwarzania danych, energii, bezpieczeństwa i opieki zdrowotnej. - Notowania na Nasdaq rozpoczynają się dziś pod symbolem giełdowym „SOLS".- 30.10.2025, 12:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
 
- 
Image  OC&C: Polacy mają coraz więcej psów i kotów, rynek karmy i akcesoriów czeka dynamiczny wzrostRynek karmy i akcesoriów dla zwierząt domowych w Polsce wzrośnie w ciągu najbliższych czterech lat o jedną trzecią do niemal 13 mld złotych w 2029 roku, wynika z analiz firmy doradczej OC&C Strategy Consultants. Rozwój rynku napędza coraz większa liczba psów i kotów oraz gotowość opiekunów do kupowania produktów premium. Polska jest także jednym z liderów w Europie pod względem sprzedaży produktów dla zwierząt domowych przez internet.- 30.10.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OC&C
 
- 
    
Eksperci Forum Krynica 2025: rynek gier hazardowych wymaga demonopolizacji PAPW Polsce potrzebna jest skuteczna walka z czarnym rynkiem gier hazardowych online - wskazali uczestnicy debaty „Hazard online: skuteczny czy fikcyjny monopol państwa?”, która odbyła się podczas Forum Krynica 2025. Eksperci podkreślili, że klienci kasyn online chcą urozmaicenia oferty, a do tego potrzeba demonopolizacji polskiego rynku internetowych gier hazardowych.- 30.10.2025, 11:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
 
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ 
   
   
   
   
   
   
   
  