Newsletter

Dążenie prowincji Kuejczou do stania się „muzeum mostów”

10.03.2023, 08:53aktualizacja: 10.03.2023, 08:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Huanqiu.com
PR Newswire/Huanqiu.com

GUIYANG, Chiny, 10 marca 2023 r. /PRNewswire/ -- Informacja podana przez Huanqiu.com: „Nagroda za rozwój infrastruktury zostaje przyznana projektowi Guizhou Pingtang Bridge” - powiedział gospodarz podczas ceremonii wręczenia nagrody dla Wybitnej Budowli 2022, zorganizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Inżynierii Mostowej i Strukturalnej (IABSE). W tym momencie Yang Jian, główny inżynier Guizhou Transportation Planning Survey & Design Academy Co., Ltd., nie mógł pohamować swojej ekscytacji i wiwatował na scenie.

W rzeczywistości most w Kuejczou nie po raz pierwszy zdobył prestiżową nagrodę międzynarodową. Do tego momentu, zdobył on już „wielkiego szlema” światowych nagród w dziedzinie mostów, w tym Medal Gustava Lindenthala, znany, jako „Nagroda Nobla” w dziedzinie inżynierii. Ze względu na to, że mosty z Kuejczou często zdobywały nagrody na arenie międzynarodowej, sędziowie IBC podczas oceny skomentowali nawet: „Znowu mamy do czynienia z mostem z Kuejczou - od początku było wiadomo, że zdobędzie on nagrodę”.

Zaskakujące jest to, że ten wielokrotny zdobywca najważniejszych nagród pozostawał wcześniej w tyle za innymi krajami w zakresie budowy mostów. Trudności w transporcie od dawna były ograniczeniem rozwoju prowincji Kuejczou. Będąc geograficznym centrum południowo-zachodnich Chin, nie wykorzystała w pełni swojego potencjału ze względu na górzysty krajobraz i niewystarczającą infrastrukturę drogową, pozostawiając miejscową ludność w trudnej sytuacji. Kilkadziesiąt lat temu w prowincji Kuejczou zaczęto uczyć się budowy mostów i podjęto wysiłki, aby zdobyć doświadczenie w realizacji zaawansowanych projektów mostowych w krajach zagranicznych, takich jak Japonia i Niemcy. Jednak ze względu na szczególne krasowe ukształtowanie terenu i ponad 90% powierzchni ziemi pokrytej górami i pagórkami niewiele można było się nauczyć od wspomnianych poprzedników.

„Odkąd pamiętam, mój ojciec niezmiennie był rzadkim gościem w naszym domu. Moja mama mówiła, że pomagał ludziom budować mosty i drogi w miejscach o niekorzystnych warunkach komunikacyjnych. Niewytłumaczalną miłość do mostów poczułem, gdy byłem mały i wiedziałem o budowie mostów więcej niż osoby w moim wieku. Miłość do mostów zakorzeniła się w moim sercu i wybrałem kierunek inżynierii mostowej, realizując swoje marzenia związane z mostami” - powiedział Liu Hao, inżynier mostu Huajiang z Guizhou Bridge Construction Group.

Obecnie w Kuejczou powstało prawie 30 tys. mostów razem z tymi w budowie, a ponad 2 tys. mostów na drogach szybkiego ruchu jest w trakcie realizacji. W prowincji znajdują się mosty wiszące, podwieszane, łukowe i belkowe, obejmujące prawie wszystkie typy mostów na świecie. Kuejczou, nazywana „muzeum mostów”, jest ośrodkiem, w którym znajduje się pięć z dziesięciu najlepszych na świecie supermostów przecinających góry i doliny.

Równocześnie koncepcja ochrony środowiska została włączona do projektu i techniki budowy mostów, co jest kolejnym znaczącym czynnikiem uznania Kuejczou przez społeczność międzynarodową. Na przykładzie przekształcenia mostu Huayudong, zespół Yang Jian zaproponował rozwiązanie polegające na demontażu po wybudowaniu, co pozwoliło nie tylko uniknąć zanieczyszczenia środowiska i szkód ekologicznych spowodowanych eksplozją, ale również zrealizować recykling starego mostu. W ten sposób stał się on pierwszym w prowincji mostem drogowym w kształcie kosza.

Ponadto region ten wprowadza swoje technologie i projekty mostów do krajowych i zagranicznych odpowiedników. Na przykład władze Kuejczou ukończyły projekt przecinający Żółtą Rzekę w prowincji Henan i mają zamiar zrealizować duże projekty w Mongolii i Gruzji.

Jak powiedział Yang Jian: „Za każdym razem gdy widzę nasze mosty, czuję się zachwycony jak na widok własnego dziecka”. Obecnie projekt w Kuejczou staje się wzorem w dziedzinie budowy mostów, stanowiąc solidne wsparcie dla roli prowincji jako niezbędnego węzła komunikacyjnego w regionie południowo-zachodnim. Pomaga również wejść jej na rynek międzynarodowy w ramach Inicjatywy Pasa i Szlaku, wspierając koncepcję ochrony środowiska w nowej erze oraz ideę budowy drogi, która jest pierwszym krokiem do osiągnięcia dobrobytu”.

Zdjęcia - https://mma.prnewswire.com/media/2015476/Guizhou_s_journey_to_a_museum_of_bridges.jpg 

Źródło: Huanqiu.com

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.03.2023, 08:53
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ