Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Planowanie i skuteczne kierowanie organizacją w czasie niestabilności i zmienności było jednym z zagadnień poruszonych podczas debaty „Lider na trudne czasy”.
Według Agnieszki Leszczyńskiej, prezes zarządu Angelini Pharma Polska Sp. z o.o., dobry lider w niespokojnych czasach powinien umieć przede wszystkim komunikować się z zespołem.
„Kiedy jest burza, kapitan musi uspokoić załogę, mieć plan, ale krótkoterminowy, na przetrwanie tej burzy, na to, żebyśmy dotrwali do następnego dnia. Kiedy przestanie padać, przestanie wiać, będziemy mogli naprawić swoje straty - powiedziała Agnieszka Leszczyńska. - To jest ważne, żeby po pierwsze zakomunikować to załodze: słuchajcie, teraz robimy A, B, C, na razie działamy na przetrwanie. Natomiast w momencie, w którym po nocy przyjdzie dzień, trzeba już planować długofalowo, bo ludzie muszą wiedzieć, co ich czeka” - przekonywała.
„To buduje zaufanie do lidera, bo ludzie wiedzą, czego się spodziewać” - podkreśliła.
Jako przykład podała komunikację w swojej firmie w czasie pandemii. Jak mówiła, Angelini Pharma była jedną z pierwszych firm, która poprosiła swoich przedstawicieli, żeby z uwagi na własne bezpieczeństwo zdrowotne zostali w domu. Na ten czas przygotowany został dla nich program treningowy, żeby z jednej strony podwyższali swoją wiedzę, a z drugiej strony - czuli, że w dalszym ciągu są potrzebni.
„W momencie, w którym powiedzieliśmy: jest wystarczająco bezpiecznie, żebyś mógł wyjść na zewnątrz, 85 proc. naszych pracowników następnego dnia wyruszyło do pracy. Bo po prostu zbudowaliśmy przez ten rok pandemii wystarczająco duże zaufanie, że dbamy o nich, że dbamy o ich bezpieczeństwo - wskazała prezes Angelini Pharma. - Zaufanie i pewność pracownika są superważne, musimy je budować. Dzięki temu ludzie też robią dużo rzeczy, chce im się pracować w tej firmie, w której są zatrudnieni” - zaznaczyła.
Uczestnicy panelu rozmawiali też o cechach, które powinny charakteryzować lidera w trudnych czasach. Według Agnieszki Leszczyńskiej charyzmatyczny lider powinien być m.in. szczery.
„Z ludźmi trzeba być szczerym, nawet w tych trudnych czasach. Jeżeli nie wiemy, co zrobić, to powiedzmy, że nie wiemy i dajmy sobie czas; powiedzmy: >>wrócę do ciebie jutro, wrócę do ciebie pojutrze<<. My też jesteśmy tylko ludźmi, szczere postawienie sprawy przynosi efekty” - oceniła.
Jako przykład wskazała trudny rok 2021, kiedy z uwagi na izolację społeczną, wprowadzoną ze względu na Covid-19, spadła liczba innych infekcji wirusowych, a tym samym zapotrzebowanie na leki i możliwości podwyżek w firmie.
„Przez to, że byliśmy z ludźmi szczerzy od samego początku, informowaliśmy ich, co się dzieje, wszyscy to zrozumieli, bo wiedzieli, jak wygląda sytuacja, jak się staramy, co zrobiliśmy, jak się o nich troszczyliśmy. Ta szczerość procentuje. Co więcej, ładnie odrobiliśmy straty na koniec roku i podzieliliśmy się z ludźmi bonusem. Powiedzieliśmy: >>teraz możemy<<” - wskazała Agnieszka Leszczyńska.
Według niej kolejna istotna w zarządzaniu kwestia to „koncentracji na pracowniku”.
„Naprawdę wierzę, że - obojętnie, w jakiej branży jesteśmy, czy to jest branża farmaceutyczna, budowlana czy bankowa - to ludzie na koniec dnia przynoszą zyski - powiedziała. - O pracownika należy dbać, co nie oznacza, że nie należy wymagać, ale trzeba mu dać komfort, możliwość decyzji, możliwość sprawczości. Dzięki temu pracownicy zostają z nami, a my osiągamy zyski” - podkreśliła.
Prezes Angelini Pharma odniosła się także do zagrożeń związanych z uzależnieniem rynku farmaceutycznego od chińskich dostawców.
„Jestem chlubnym wyjątkiem, ponieważ moja firma i centra produkcyjne Angelini produkują molekuły w Europie - zaznaczyła. - Ale oprócz produktów, które wytwarzamy sami u siebie, działamy na bazie partnershipów z innymi firmami i niestety te wszystkie inne firmy biorą przynajmniej substancje czynne z Azji. Kiedy zablokowali statki w Szanghaju, to my po prostu nie mieliśmy leków. A to jest naprawdę bardzo niepokojące, bo mówimy nie tylko o lekach OTC, ale też o lekach onkologicznych, psychiatrycznych, które ratują życie” - podkreśliła.
W jej opinii pandemia, a następnie wojna w Ukrainie pokazała, że bezpieczeństwo lekowe to gorący temat.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.05.2023, 11:34 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Citi Foundation Announces 2025 Global Innovation Challenge for Nonprofits Accelerating Youth Employability
50 community organizations to receive a collective $25 million in catalytic funding, building on over a decade of Citi Foundation investment in youth.- 04.02.2025, 15:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Dubai to Gather More Than 30 Heads of State and Government, Global Leaders at the World Governments Summit 2025
Delegations from 140 governments, global tech leaders gather in Dubai on February 11-13 to accelerate solutions for the world’s greatest challenges. Among notable guests - 30 heads of state and governments, the Managing Director of IMF, CEOs of Google, AstraZeneca, MasterCard, Dow Jones and more.- 04.02.2025, 15:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Składane smartfony na fali wznoszącej – HUAWEI Mate X6 debiutuje w Polsce
Zgodnie ze wstępnymi szacunkami ekspertów na podstawie raportu IDC [1], globalny rynek dostaw składanych smartfonów mógł wzrosnąć w 2024 roku nawet o 22%. Tym samym oczekiwany rozwój segmentu składaków byłby ponad 3 razy większy niż przewidywany łączny poziom wzrostu całego rynku smartfonów w ubiegłym roku, który ma wynieść 5,8%. Jednym z głównych napędów tego trendu jest firma Huawei, która w 2024 roku wprowadziła do sprzedaży m.in. innowacyjny, podwójnie składany smartfon HUAWEI Mate XT Ultimate Design. To nowatorskie podejście pozwoliło Huawei globalnie zwiększyć udział w rynku dostaw dużych, składanych smartfonów do 25% w okresie Q1-Q3 2024. W nowym roku firma kontunuuje ekspansję w tym segmencie i właśnie rozpoczęła w Polsce sprzedaż swojego najnowszego, składanego fotosmartfonu – HUAWEI Mate X6.- 04.02.2025, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Huawei
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ