Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Metaverse to wirtualny, cyfrowy świat, w którym funkcjonują ludzie reprezentowani przez awatary. Robią w nim to, co ludzie w świecie realnym: pracują, bawią się, odpoczywają i robią zakupy. Choć koncepcja jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju, stale zyskuje użytkowników - szczególnie spośród najmłodszych pokoleń. Pojawiają się w niej także banki i inne firmy, które chcą w ten sposób budować relację z potencjalnymi klientami.
Katarzyna Dziwulska, dyrektor zarządzająca Pionem Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim, podczas Impact’23 w Poznaniu powiedziała, że otwarcie wirtualnej PKO Rotundy to działanie zgodne z nową strategią banku, adresowane głównie do przedstawicieli młodego pokolenia, ale również wszystkich klientów PKO BP, niezależnie od wieku.
„To jest coś nowego, chcemy to przetestować, chcemy się tego uczyć. Platformę traktujemy jako laboratorium, w którym możemy testować różne rozwiązania. O tym, co będziemy na niej mieć jako PKO Bank Polski, zdecydują użytkownicy - nasi klienci” - powiedziała Dziwulska.
Odwiedzający wirtualną Rotundę, umieszczoną na działce na platformie Decentraland, mogą zobaczyć w jej wnętrzu m.in. galerię polskiej sztuki współczesnej ze zbiorów PKO BP czy wystawę poświęconą historii tego banku. Jest też element grywalizacji, który wprowadza możliwość odnajdywania i zbierania cyfrowych kropek umieszczonych w różnych miejscach budynku. W ostatnim czasie odwiedzający wirtualną PKO Rotundę mogli za jej pośrednictwem uczestniczyć w konferencji technologicznej TeenCrunch.
Dyrektor Dziwulska dodała, że zainteresowanie wirtualną PKO Rotundą po jej otwarciu było bardzo duże i bank będzie rozwijać swoją obecność w metaverse.
„To musi być platforma, na której będziemy obecni non stop i którą będziemy aktywnie animować. 30 maja organizujemy w niej, jako pierwsi w Polsce, wirtualne targi pracy. Zaangażowanych w nie będzie wielu ekspertów - naszych pracowników. Uczestnicy wydarzenia będą mogli dowiedzieć się, jak funkcjonuje bank, porozmawiać z ludźmi realizującymi u nas ciekawe projekty i zapoznać się z ofertami pracy w banku” - poinformowała.
Katarzyna Dziwulska pytana o stronę biznesową przedsięwzięcia - obecności banku w metaverse - powiedziała, że jeśli użytkownicy będą chętnie korzystać z Wirtualnej PKO Rotundy, to będzie można mówić o sukcesie i wniesieniu wartości dodanej.
„Na razie jest to laboratorium. Wszyscy uczymy się metaverse, wszyscy uczymy się tego nowego świata. Kiedy w latach 90. XX wieku rozwijał się internet, też nikt nie wiedział, czym jest i w jakim kierunku wyewoluuje. Teraz idziemy krok dalej, idziemy w 3D i rozszerzoną rzeczywistość, ale tego dopiero wszyscy się uczymy” - stwierdziła dyrektor Katarzyna Dziwulska.
Poinformowała także, że bank zamierza testować kolejne rozwiązania w metaverse, żeby docierać do obecnych i potencjalnych klientów, szczególnie tych młodych.
„Oprócz platformy Decentraland, chcemy pojawić się także na innej platformie - The Sandbox oraz na platformach gamingowych, takich jak Roblox czy Fortnite. Chcielibyśmy także zbudować modele VR naszej placówki dostosowane do wszystkich najważniejszych środowisk gogli dostępnych na rynku. W najbliższych tygodniach rozpoczniemy poszukiwania firm na rynku, które nam w tym pomogą” - zaznaczyła Dziwulska.
Wartość aktywów PKO Banku Polskiego wynosi 431 mld zł. W 2022 r. bank wypracował 3,3 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów w segmencie detalicznym. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7,2 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 12.05.2023, 13:56 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |