Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Poczta kojarzyła się przede wszystkim się z doręczaniem listów. Tymczasem od 2017 r. liczba przesyłek listowych i reklamowych spadła o ok. jedną trzecią. To zjawisko wiąże się z postępującą cyfryzacją usług i jest naturalne dla rozwiniętych społeczeństw.
„Wielkie inwestycje w nowoczesne maszyny do sortowania przesyłek, modernizację i rozbudowę nowych hal logistycznych, w perspektywie kilku najbliższych lat przyczynią się do wzmocnienia naszej pozycji na perspektywicznym rynku usług kurierskich” - wskazał Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej.
Jak wyjaśnił prezes Falkowski, z punktu widzenia rynkowego i możliwości zyskania przewagi konkurencyjnej, bardzo istotne jest posiadanie właściwie zaplanowanej sieci połączeń, optymalnie zlokalizowanych hal dostosowanych do lokalnych potrzeb oraz ich wyposażenie w nowoczesne sortery.
„Pierwsza taka nowoczesna placówka została uruchomiona we Wrocławiu, kolejne w Lublinie i w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą. Wartość inwestycji w tych trzech sortowniach sięga 220 mln zł” - przypomniał prezes Poczty Polskiej.
Dodał, że kolejnym z przedsięwzięć jest również budowa i umaszynowienie sortowni Warszawa II w miejscowości Ciemne k. Radzymina, dokąd trafi największy sorter w spółce o wydajności 15 tys. przesyłek na godzinę.
Według prezesa Falkowskiego te inwestycje pozwolą skutecznie powalczyć Poczcie Polskiej o miano lidera na rynku usług paczkowych.
Kurczenie się rynku doręczania listów jest wprost proporcjonalne do rozwoju usług cyfrowych dostępnych dla obywatela w internecie. Globalnie obserwowany proces digitalizacji stał się również strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty Polskiej, która konsekwentnie realizuje innowacyjne cele biznesowe i aktywnie angażuje się w transformację cyfrową.
„Dostrzegamy potrzeby rynku i naszych klientów, dlatego stawiamy na intensywny rozwój usług cyfrowych. Na tym polu już teraz mamy spore osiągnięcia. Jesteśmy pierwszym dostawcą usługi zaufania rejestrowanego doręczenia elektronicznego na rynku polskim, czyli e-Doręczeń oraz wersji komercyjnej, dedykowanej podmiotom niepublicznym - Q-Doręczeń” - powiedział prezes Poczty Polskiej.
Jak wyjaśnił, innowacyjne usługi umożliwiają łatwą, szybką, tanią i bezpieczną komunikację o charakterze i mocy listu poleconego z dowolnego miejsca na świecie.
Falkowski przypomniał, że stopniowo wszystkie instytucje publiczne będą korzystać z tego nowoczesnego rozwiązania poprzez zintegrowanie go ze swoimi systemami elektronicznego zarządzania dokumentami.
„Integracje będą wymagane dla różnych branż od 10 grudnia br., a 1 października 2026 r. usługa stanie się powszechna i każdy przedsiębiorca będzie zobowiązany udostępnić swój adres do otrzymywania doręczeń elektronicznych” - wskazał prezes Poczty Polskiej.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.08.2023, 08:59 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |