Pobierz materiał i Publikuj za darmo
To jedenasta edycja badania przygotowanego na zlecenie sieci hurtowni MAKRO Polska przez firmę Kantar. Głównym celem publikacji jest analiza aktualnej sytuacji na rynku branży gastronomicznej.
„>>Polska na Talerzu<< jest swoistym barometrem nastrojów panujących wśród przedstawicieli HoReCa - mówi Magdalena Figurna, menadżer ds. PR i komunikacji wewnętrznej w MAKRO Polska. - Tegoroczna edycja została wzbogacona o komentarze i wywiady z ekspertami. Czytelnik znajdzie więc nie tylko informacje na temat aktualnej sytuacji w branży, ale także inspiracje i porady”.
Ciekawym aspektem wynikającym z badania jest fakt, że mimo trudnej sytuacji na rynku restauratorzy zachowują umiarkowany optymizm. Aż 61% respondentów ocenia ryzyko zamknięcia lokalu jako niskie. Ta obawa dotyczy jednak 11% restauratorów. Wśród głównych wyzwań, podobnie jak w zeszłym roku, przedstawiciele branży HoReCa wymieniają podwyżki cen za gaz i prąd oraz mniejsze wydatki ze strony konsumentów.
Jak wskazuje Paweł Koperek, menadżer ds. klientów HoReCa w MAKRO Polska:
„Zmiana zachowań klientów jest widoczna także w liczbie paragonów. Wśród gości bez wątpienia wzrasta zainteresowanie produktami convenience bądź on the go, dostępnymi w sklepach spożywczych”.
Restauratorzy wskazują również trudności związane z obszarem zarządzania zasobami ludzkimi. W odróżnieniu od zeszłorocznych wyników mówią przede wszystkim o wzroście kosztów płacy minimalnej. Zdaniem blisko 80% respondentów zespół ma zbyt niski poziom kompetencji, z kolei 77% mówi o braku personelu.
Według Jakuba Kowalczyka, szefa kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie:
„Rozwój pracownika jest kluczowy w tej branży. Znalezienie specjalisty stanowi znaczne wyzwanie, dlatego tak ważne jest zapewnienie dostępu do szkoleń” - dodaje.
Wśród pytań o aktualną sytuację pojawiły się również te dotyczące przyszłości. O jakich trendach mówią restauratorzy? Przede wszystkim o daniach sezonowych, lokalnych i regionalnych produktach oraz zapewnieniu możliwości dostawy. W przeciwieństwie do ubiegłego roku ponad połowa respondentów planuje wdrożyć rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju, a wśród nich działania zmniejszające zużycie prądu i wody czy ograniczające zjawisko marnowania żywności. Na znaczeniu zyskuje również digitalizacja. Blisko 90% restauratorów prowadzi własną stronę w mediach społecznościowych, a 16% umieszcza kody QR na menu papierowym i umożliwia rezerwację stolików online.
Badanie „Polska na Talerzu 2023" zostało zrealizowane w okresie 15.03 - 11.04.2023 przez firmę Kantar na zlecenie MAKRO Polska. Uczestnikami była grupa osób zawodowo związanych z gastronomią, w tym pracujących m.in. w restauracjach, firmach cateringowych, barach i pubach, kawiarniach punktach fast food i street food. W badaniu użyto metody wywiadów telefonicznych.
Raport jest dostępny na stronie: https://gazetki.makro.pl/polska-na-talerzu-2023/page/1
Źródło informacji: MAKRO Cash and Carry Polska S.A.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.08.2023, 14:49 |
Źródło informacji | MAKRO Cash and Carry Polska S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Idea Rozwoju Twojego Biznesu - pierwsze webinary już za nami
Cykl wideokonferencji #idearozwojubiznesu jest współorganizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Podczas spotkań online, które odbywają się w listopadzie i grudniu br., poruszane są najbardziej aktualne tematy związane z prowadzeniem biznesu w Polsce. Odbyły się już dwa spotkania, w których udział wzięła Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. oraz Bank Gospodarstwa Krajowego.- 19.11.2024, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Pracownicy spoza Unii Europejskiej stali się niezbędni dla polskich dużych i średnich przedsiębiorstw - badanie EWL, Legalito i UW
Polskie firmy dostrzegają stale rosnące znaczenie pracowników spoza UE, jednocześnie potrzeba bardziej transparentnego i stabilnego prawa migracyjnego staje się coraz bardziej paląca dla planowania rozwoju przedsiębiorstw. Świadczą o tym zaprezentowane 19 listopada w PAP wyniki badania sondażowego „Migranci w polskich firmach. Praktyki, prognozy i bariery zatrudnienia. Doświadczenia pracodawców”. Sondaż, który przeanalizował duże i średnie polskie firmy zatrudniające obcokrajowców, został przeprowadzony przez Fundację EWL, Legalito oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego.- 19.11.2024, 12:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: EWL S.A.