Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Najbardziej kojarzące się z latem owoce to truskawki (56%), czereśnie (45%) i maliny (44%). Nieco rzadziej wskazywane były wiśnie (33%), śliwki (25%), borówki (23%) i agrest (20%).
Blisko jedna piąta badanych wymieniła czerwoną porzeczkę (18%), nieco mniej czarną porzeczkę (17%), gruszki (16%) i jeżyny (16%). Wśród symboli lata wymieniano także owoce, których zbiór przypada na przełom sierpnia - aronię (6%) i rokitnik (3%).
Warzywa, które najbardziej pasują do bycia symbolem lata, to ogórki (26%) i fasolka szparagowa (23%).
Nieco rzadziej wskazywana była botwina (16%) i cukinia (12%). Jako symbole wśród warzyw wymieniano także groszek zielony (10%), paprykę (10%) i bakłażan (6%).
Z latem bardziej kojarzą się owoce niż warzywa. Były one wskazywane częściej niż te drugie. Jedynie dla 1% osób żadne z warzyw i owoców nie jest symbolem lata, a tylko 4% miało problem z wymieniem konkretnych gatunków.
Badanie zrealizowano w dniach 18-23 sierpnia 2023 r. na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku co najmniej 15 lat. Wywiady były prowadzone bezpośrednio w domach respondentów (CAPI). Kantar zapytał respondentów o to, jakie owoce i warzywa są dla pana(-i) symbolami lata.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! V edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Więcej o jagodowych owocach sezonowych na stronie PolskieSuperowoce.pl.
Na podstawie badań Kantar Polska, 8/2023.
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.09.2023, 15:05 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Truskawki to ulubione owoce Polaków
Rusza sezon na truskawki, najbardziej wyczekiwany gatunek w Polsce. Truskawki to ulubiony owoc Polaków. Ostatnie lata to wielki wzrost ich popularności. Dowiedz się dlaczego pierwsze owoce nie są droższe niż w ubiegłym roku? Dlaczego truskawki to polskie superowoce? I dlaczego owoce krajowe są zawsze smaczniejsze i zdrowsze od swoich importowanych odpowiedników?- 30.04.2024, 11:42
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Image
Dlaczego Polacy czekają na dostęp do nowych szczepień w Programie Szczepień Ochronnych niemal najdłużej w Unii Europejskiej? Wyniki badania
Polska, wzorem Europy, ma Program Szczepień Ochronnych, ale na populacyjny dostęp do nowych szczepień finansowanych z budżetu publicznego czekamy prawie najdłużej ze wszystkich krajów Unii. Po wprowadzeniu na rynek szczepionki przeciwko rotawirusom czekaliśmy 12 lat, w przypadku HPV było to nawet 15 lat oczekiwania. Dlaczego? Co decyduje o tym, że polskie procesy oceny preparatów i podejmowania decyzji o ich upowszechnieniu są tak powolne? Czy można przesunąć ten horyzont czasowy, zwiększając szansę na profilaktykę, niezbędną w ochronie zdrowia i życia? Oto najważniejsze pytania, na które szukali odpowiedzi wybitni eksperci w trakcie debaty „Dlaczego tak długo czekamy na dostęp do nowych szczepień w PSO*”.- 29.04.2024, 08:30
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Zaszczep się wiedzą”
-
Image
Dreame X40 ultra - rewolucja w sprzątaniu domu
Odkurzanie to jedna z najmniej przyjemnych czynności. Warto zatem szukać rozwiązań, które pomogą nam ją ułatwić i przyśpieszyć. Dobrą opcją może tutaj być robot sprzątający Dreame X40 Ultra, który wyróżnia się nowoczesnymi technologiami i innowacyjną, wysuwaną szczotką boczną. Co jednak może Ci zaoferować?- 25.04.2024, 10:07
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Dreame