Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wartość umowy to blisko 2,3 mld złotych brutto. Dodatkowo zapisano możliwość skorzystania z prawa opcji i zamówienia dodatkowych 32 lokomotyw tej serii. Wówczas wartość zamówienia wzrosłaby do prawie 3,5 mld zł brutto.
„To największy kontrakt taborowy w historii PKP Intercity. Konsekwentnie realizujemy strategię, w ramach której do końca 2030 roku park lokomotyw ma się składać tylko z pojazdów osiągających prędkość 160-200 km/h” - informuje Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
Dodatkowo, zgodnie z umową, przez pięć lat producent będzie pełnił usługi utrzymania taboru i w tym czasie przeszkoli przewoźnika, aby potem to on mógł się zająć serwisem lokomotyw.
„Pierwsze dwie lokomotywy zostaną dostarczone PKP Intercity do 24 miesięcy od daty podpisania umowy, a całe zamówienie musi być zrealizowane w terminie 60 miesięcy” - zapowiedział Zbigniew Konieczek, prezes spółki Newag.
Nowe wielosystemowe lokomotywy będą mogły poruszać się na liniach kolejowych zasilanych prądem o różnym napięciu: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC. Prędkość maksymalna pojazdów ma wynosić nie mniej niż 200 km/h. Producent planuje uzyskać dopuszczenie pojazdów do eksploatacji w sześciu krajach, tj. w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w system ETCS poziomu drugiego.
W ostatnich kilku latach spółka PKP Intercity zamówiła łącznie z prawami opcji 127 elektrycznych jedno- lub wielosystemowych czy dwunapędowych lokomotyw. Najnowsza umowa zwiększa tę liczbę do 190. Wartość wszystkich zamówionych lokomotyw (włącznie z prawami opcji) wynosi 5,5 mld zł brutto. Łączna wartość zakontraktowanych umów na zakup i unowocześnienie taboru oraz stacji postojowych wynosi już niemal 11 mld zł brutto.
„Misją PKP Intercity jest przewóz osób. W minionym roku przewieźliśmy 68 mln pasażerów, najwięcej w 20 latach naszej historii, bariera 70 mln padnie zapewne w 2024 r., ale wymaga to inwestycji w tabor” - podsumowuje Tomasz Gontarz.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.01.2024, 10:45 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Enea na EKG 2025: spółka zainwestowała w farmę wiatrową o mocy 83,2 MW w ramach realizacji Strategii Rozwoju Grupy Enea do 2035 r. PAP
Enea Nowa Energia, spółka z Grupy Enea, sfinalizowała kupno farmy wiatrowej w Pelplinie o łącznej mocy 83,2 MW od Greenvolt Power. Wartość transakcji wynosi ponad 740 mln zł - poinformował podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach zarząd spółki Enea.- 08.05.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Przedsiębiorcy w Polsce tracą czas na rutynowych zadaniach. AI i nowe technologie pozwolą go zaoszczędzić
Z najnowszego badania SW Research, wykonanego na zlecenie HP Inc Polska, wynika, że polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP tracą czas na powtarzalnych zadaniach, co utrudnia rozwój ich firm. Niemal połowa z nich przyznaje, że AI i nowe technologie mogą zwiększyć potencjał ich biznesów, jednocześnie oferując przestrzeń na nowe, bardziej strategiczne i twórcze zadania.- 08.05.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: HP Inc Polska
-
Image
TLP: Unia Europejska szykuje cios w polskich przewoźników. „To może być koniec obecności Polskich firm w UE”
Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) alarmuje: Bruksela finalizuje przepisy, które uderzą w podstawy działalności polskich firm transportowych. Jednocześnie apeluje do rządu, wciąż kierującego pracami Rady UE, o szybką interwencję w tej sprawie.- 08.05.2025, 11:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ