Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Osiągnęliśmy nasze cele na miniony rok, zdobyliśmy kolejne udziały w rynku i ustanowiliśmy nowy rekord sprzedaży" - podkreśla Hartmut Jenner, dyrektor generalny i prezes zarządu Alfred Kärcher SE & Co. KG.
"Udało nam się utrzymać kurs w trudniejszych warunkach rynkowych, co nie jest łatwym zadaniem i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni" - dodaje.
Firma wyraźnie odczuła skutki wielu globalnych kryzysów i wysokiej inflacji w 2023 r. w postaci napiętej sytuacji w zakresie zamówień oraz zwiększonych kosztów materiałów, transportu i magazynowania.
Wyniki biznesowe Kärcher były mino tych wyzwań, bardzo dobre. Sprzedaż w sektorze B2B była początkowo wysoka, podczas gdy sprzedaż w segmencie B2C zaczęła słabnąć, a sytuacja ta całkowicie się odwróciła w ciągu roku. Klienci indywidualni oraz profesjonalni mają mniej więcej taki sam udział w obrotach firmy.
"Po raz kolejny pokazaliśmy, że mamy właściwy model biznesowy i solidną podstawę. Tą podstawą są dwa filary - B2B oraz B2C" - wyjaśnia Hartmut Jenner.
Dział Special Businesses (rozwiązań wysoce specjalistycznych) również przyczynił się do wyniku sprzedaży w 2023 roku. Na przykład Kärcher Futuretech zdobył duże zamówienie od austriackich sił zbrojnych na systemy odkażania i rozpoczął ponowne wyposażanie Bundeswehry (niemieckich sił zbrojnych) w mobilne kuchnie polowe - do 400 z nich jest objętych zawartą umową ramową.
Inwestycje we własne fabryki i markę
W ubiegłym roku Kärcher zainwestował znaczne środki w swoją przyszłość, jako lidera rynku w branży czyszczenia - była to kwota ponad 200 milionów euro.
Aby znaleźć i zatrzymać odpowiednich pracowników na rosnącej liczbie stanowisk, Kärcher przygotował nową globalną kampanię skierowaną do kandydatów, pod hasłem "Wanna WOW with us?". Kampania wystartowała z wielkim sukcesem, a liczba aplikacji od tego czasu wzrosła o jedną czwartą w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Firma inwestowała także w swoje fabryki. Już 19. fabryka Kärcher została zbudowana w pobliżu wietnamskiego miasta Da Nang, które liczy ponad milion mieszkańców. Wkrótce rozpocznie się tam produkcja urządzeń klasy podstawowej dla klientów indywidualnych z Azji. W zakładzie produkcyjnym w Curtea des Arges, w Rumunii, rozpoczęły się prace budowlane nad rozbudową zakładu. Nowa hala będzie przeznaczona głównie do produkcji szorowarek - urządzeń do czyszczenia posadzek. Produkując swoje maszyny regionalnie, Kärcher skraca trasy dostaw i minimalizuje emisje, a jednocześnie uniezależnia się od kryzysów geopolitycznych.
W Niemczech w 2023 r. w centrum logistycznym w Obersontheim zainaugurowano znacznie rozbudowany, w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania. Kolejny jest obecnie w budowie w zakładzie w Bühlertal. Ponadto jesienią ubiegłego roku uruchomiono nowo wybudowane centrum serwisowe w Ahorn w Badenii-Wirtembergii.
Od teraz naprawy i konserwacja produktów z dziesięciu krajów europejskich będą przeprowadzane tutaj na ponad 10 000 metrów kwadratowych przy użyciu najnowocześniejszej technologii. W ten sposób Kärcher odpowiada na zwiększone zapotrzebowanie na serwis i naprawy wynikające z rosnącej sprzedaży i większej świadomości klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
"Celem wszystkich strategicznych przedsięwzięć w Kärcher jest zawsze maksymalna korzyść dla klienta" - wyjaśnia Hartmut Jenner.
Zrównoważony rozwój
Firma od 2023 roku stawia na zarządzenie zrównoważonym rozwojem. Zajmuje się tym oddzielny, ekspercki dział. To oznacza, że kwestie ESG koncert traktuje bardzo poważnie i mocno się na nich skupia.
Co więcej już teraz Kärcher jest na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 roku: na przykład, pomimo dynamicznego rozwoju biznesu, rodzinna firma była w stanie zmniejszyć emisję CO2 w swoich zakładach produkcyjnych i logistycznych na całym świecie o 29 procent od 2020 roku.
Kärcher otrzymał też nagrodę Sustainability Heroes Award 2023 za innowacyjną koncepcję opakowania wykonanego ze skrobi grochowej, która zastępuje plastikowe pudełka. Innym celem naszych wysiłków na rzecz czystego środowiska w ubiegłym roku był temat wody: na przykład podczas "Dni sprzątania Kärcher" ponad 500 pracowników w 20 krajach oczyściło drogi wodne i plaże z odpadów. Mając to na uwadze, firma wsparła również organizację pozarządową One Earth - One Ocean w zbieraniu plastikowych odpadów z silnie zanieczyszczonej kambodżańskiej rzeki Mekong. Kärcher wsparł społeczności lokalne podczas wielu klęsk żywiołowych w 2023 r.: firma dostarczyła pilnie potrzebny sprzęt o łącznej wartości ponad pół miliona euro w bardzo krótkim czasie po silnych trzęsieniach ziemi w Turcji i Syrii, burzy tropikalnej w Nowej Zelandii oraz powodziach we Włoszech i Słowenii.
W 2023 r. Firma Kärcher po raz kolejny przeprowadziła, na swój koszt, projekty czyszczenia w różnych krajach, aby pomóc w ochronie zabytków. Jednym z nich był projekt czyszczenia Hiroshima Peace Memorial Park w Japonii. Eksperci firmy usunęli brud z fontanny i fasady muzeum pamięci. Następnie udano się do 170-letniej katedry w Helsinkach, gdzie oczyszczono dziedziniec i otaczające go schody. Eksperci firmy odnowili też w ubiegłym roku delikatną posadzkę z piaskowca w krypcie niemieckiej katedry Speyer, wpisanej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Perspektywy na rok 2024: Nowości w Kärcher
W 2023 roku Kärcher zrestrukturyzował swoją organizację i rozszerzył zarząd do sześciu członków. W ten sposób firma wspiera dalszy rozwój strategicznie ważnych obszarów wzrostu, takich jak technologia, cyfryzacja i zrównoważony rozwój, oraz przygotowuje je na przyszłe wyzwania.
Markus Limberger został mianowany następcą poprzedniego dyrektora operacyjnego Dietera Grajera, który przeszedł na emeryturę po ponad 38 latach pracy w rodzinnej firmie.
Marco Cardinale będzie z kolei odpowiedzialny za nowy dział zarządu ds. technologii i zarządzania produktami. Hartmut Jenner uważa, że Kärcher jest dobrze przygotowany na najbliższą przyszłość:
"Rok 2024 po raz kolejny będzie bardzo wymagający i intensywny. Jednak ostatnie lata nauczyły nas odważnie, szybko i konsekwentnie reagować na nieprzewidziane wydarzenia, aby wspólnie osiągnąć trwały sukces" - podkreśla.
Jeśli chodzi o produkty, w tym roku pojawi się kilka ekscytujących innowacji. Należą do nich dwa nowe produkty z rosnącego portfolio robotycznego Kärcher w sektorze profesjonalnym: autonomiczna szorowarka KIRA B 200 do zastosowania na dużych powierzchniach, takich jak centra logistyczne lub magazyny oraz inteligentna szorowarka KIRA CV 50 do małych i średnich obiektów, takich jak te znajdujące się w hotelach lub biurach. Na majowych targach IFAT, Kärcher Municipal po raz pierwszy zaprezentuje również nową, w pełni elektryczną zamiatarkę. W ubiegłym roku Kärcher po raz drugi w historii firmy ulepszył swój flagowiec i zaprezentował nową gamę profesjonalnych urządzeń wysokociśnieniowych z podgrzewaniem i bez podgrzewania wody.
Również w sektorze B2C firma stawia na robotykę. Firma Kärcher właśnie wprowadziła na rynek inteligentny robot mop RCF 3, urządzenie do czyszczenia na mokro twardych podłóg. Można nim łatwo sterować za pomocą aplikacji, z łatwością radzi sobie z szeroką gamą wykładzin podłogowych i może samodzielnie zbierać lekkie, suche zabrudzenia podczas mopowania na mokro. Ponadto w 2024 r. klienci prywatnych myjek wysokociśnieniowych Kärcher otrzymają zupełnie nową płaską dyszę o nazwie eco!Booster. Zapewnia ona o 50 procent większą moc przy takim samym zużyciu wody i energii. Zadanie czyszczenia jest zatem wykonywane dwa razy szybciej, co jest nie tylko bardziej wydajne, ale także korzystne dla środowiska.
https://www.kaercher.com/pl/poznaj-firme-kaercher/firma/informacje-o-firmie-kaercher.html
https://www.kaercher.com/pl/poznaj-firme-kaercher/kariera.html
Źródło informacji: Kärcher
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.02.2024, 09:58 |
Źródło informacji | Kärcher Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT