Newsletter

ANSWEAR.COM SA (4/2024) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za I kwartał 2024 r.

04.04.2024, 19:57aktualizacja: 04.04.2024, 19:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 4/2024

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za I kwartał 2024 r. wraz z wartościami porównawczymi za I kwartał 2023 r.:

- w pierwszym kwartale 2024 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 5 % w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r., osiągając wartość 280 mln zł (I kwartał 2023 r.: 267 mln zł).

- Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w pierwszym kwartale 2024 r. wyniosły 289 mln zł osiągając dynamikę 1Q2024 / 1Q2023 na poziomie 7% (I kwartał 2023 r.: 271 mln zł).

Komentarz Zarządu do danych liczbowych:

Spółka osiągnęła dodatnia dynamikę sprzedaży w 1Q2024, mimo presji następujących negatywnych czynników:

Czynniki zewnętrzne:

1. Słaby popyt konsumencki kształtowany przez sytuację makroekonomiczną, ciepłą zimę (w tym miesiąc luty z rekordowymi temperaturami) oraz niskie wskaźniki sprzedaży detalicznej w kategorii ubrań

2. Blokady rolników na granicy polsko-ukraińskiej, o których szeroko informowały media w Ukrainie, powodujące obniżenie wolumenu składanych zamówień przez klientów na tym rynku

3. Umocnienie się złotego względem euro oraz walut regionu CEE. Answear jako eksporter realizuje ok 80% swojej sprzedaży poza granicami Polski, co powoduje że dynamika przychodów ze sprzedaży w porównaniu rdr jest zależna od kształtowania się kursu polskiej waluty. Średni kurs w euro w 1Q2024 obniżył się o 8,0% w porównaniu do 1Q2023, kurs ukraińskiej hrywny w tym samym okresie obniżył się aż o 16,9%, analogicznie kursy innych walut regionu w których Answear realizuje sprzedaż, obniżyły się od 7,9% w przypadku węgierskiego forinta aż do spadku kursu o 12,7% dla czeskiej korony. Oczyszczając dynamikę przychodów ze sprzedaży o wpływ umacniającej się złotówki, Spółka zanotowałaby wyższy wzrost sprzedaży o ok. 10 p.p. Ze względu na wymagające otoczenie konkurencyjne, słaby popyt konsumencki oraz wymogi dyrektywy omnibus możliwości reagowania ceną na niekorzystne kształtowanie się kursów walut były ograniczone.

Czynniki wewnętrzne:

1. Osłabienie popytu konsumenckiego w drugiej połowie 2023 r. poskutkowało podjęciem decyzji o ograniczeniu budżetów zakupowych na sezon AW23 celem dostosowania poziomu zapasów do sytuacji rynkowej oraz uniknięcia nadmiernego zatowarowania. Asekuracyjne podejście do zmniejszenia budżetów zakupowych wpłynęło negatywnie na poziom realizowanych przychodów w okresie zimowej wyprzedaży, ale pozytywnie w postaci niskiego poziomu zapasów po sezonie.

2. Kontynuacja strategii premiumizacji oferty, powodująca przejściowe obniżenie konwersji i powracalności klientów na skutek zmian w ofercie produktowej. Pozytywne efekty w postaci wzrostu średniej wartości zamówienia i poprawy rentowności powinny być widoczne w najbliższych kwartałach.

Spółka pozytywnie ocenia pierwsze tygodnie już rozpoczętej sprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, co w połączeniu z oceną jakości jak i odpowiednim poziomem zatowarowania Spółki na nadchodzący sezon, daje podstawę do oczekiwania lepszych wyników sprzedażowych w drugim kwartale br.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepie stacjonarnym PRM.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za I kwartał 2024 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.04.2024, 19:57
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ