Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- 60% prawników spodziewa się, że usprawnienia wynikające z użycia sztucznej inteligencji zmniejszą wykorzystanie rozliczania godzinowego.
- 58% kancelarii i 73% działów prawnych planuje zwiększyć swoje inwestycje w sztuczną inteligencję w ciągu najbliższych trzech lat.
- 73% respondentów twierdzi, że ich pracownicy są zobowiązani do pracy w biurze przez cztery lub więcej dni w tygodniu.
- Jedynie 29% kancelarii i 41% działów prawnych twierdzi, że jest „bardzo dobrze przygotowanych” do radzenia sobie z rosnącym zapotrzebowaniem na ekspercką wiedzę z zakresu ESG.
Wolters Kluwer, światowy lider w dziedzinie profesjonalnej informacji, oprogramowania i usług, opublikował wyniki corocznego badania „Future Ready Lawyer 2024”, które zawiera opinie 700 prawników pracujących w kancelariach i działach prawnych w USA i dziewięciu krajach europejskich, w tym Polski.
Wnioski z tegorocznego badania pokazują, że branża prawnicza jest w procesie zmiany, dostosowując się do nowych technologii, szybko zmieniających się regulacji prawnych i wymagań klientów. Prawnicy sprawdzają, w jaki sposób generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i inne innowacyjne technologie mogą przyspieszyć transformację prawniczych praktyk biznesowych.
„Z badania >>Future Ready Lawyer 2024<< wynika, że prawnicy wierzą w swoją zdolność do opanowania nowych technologii oraz do radzenia sobie z pojawiającymi się zmianami systemowymi - powiedział Martin O'Malley, CEO Wolters Kluwer Legal & Regulatory. - Na horyzoncie widać też wyzwania. Do krytycznych obszarów zainteresowania ciągle należy adaptacja procesów wspierających wykorzystanie sztucznej inteligencji, a także rosnące wymagania w obszarze ESG. Przyszłość w branży niewątpliwie jest w rękach tych, którzy odważnie przyjmują technologię i – nie bacząc na przeszkody – wprowadzają innowacyjne usługi dla klientów”.
Pobierz polską wersję raportu „Future Ready Lawyer 2024”
Inwestowanie w GenAI
Generatywna sztuczna inteligencja staje się podstawowym elementem branży prawniczej – mimo że organizacje nadal napotykają trudności z jak najlepszym zintegrowaniem jej z ich sposobami pracy. Wśród ankietowanych prawników 76% pracujących w działach prawnych i 68% w kancelariach twierdzi, że korzysta z GenAI przynajmniej raz w tygodniu; odpowiednio 35% i 33% robi to nawet codziennie. Badanie pokazuje, że głównym zastosowaniem GenAI jest przetwarzanie dużej ilości szczegółowych informacji w procesach prawnych, co ma prowadzić do zwiększenia efektywności i ograniczenia liczby rutynowych zadań. Ponad połowa kancelarii (58%) i prawie trzy czwarte działów prawnych (73%) planuje zwiększyć swoje inwestycje w sztuczną inteligencję w ciągu najbliższych trzech lat. Jednak 37% pracowników kancelarii i 42% z działów prawnych stwierdziło, że napotyka wyzwania związane z integracją GenAI z istniejącymi systemami i procesami prawnymi.
Zarządzanie zmianami napędzanymi przez sztuczną inteligencję
Prawnicy pozytywnie postrzegają swoją umiejętność nadążania za coraz szybszym tempem zmian. Ponad połowa (56%) respondentów czuje się dobrze przygotowana do dostosowania swoich praktyk biznesowych, oferowanych usług, sposobów pracy i modeli cenowych jako odpowiedź na wdrożenie technologii AI. Przykład: większość (60%) ankietowanych uważa, że usprawnienia wynikające z wykorzystania sztucznej inteligencji doprowadzą do zmniejszenia rozliczania godzinowego. Takie nastawienie wydaje się jednak przeważać w działach prawnych (67%) niż kancelariach prawnych (55%).
Powrót prawników do biur
Prawnicy więcej czasu pracują stacjonarnie. Znaczna większość respondentów (73%) twierdzi, że ich pracownicy są zobowiązani do pracy w biurze przez cztery lub więcej dni w tygodniu – trend ten nieznacznie przeważa w działach prawnych (77%), versus kancelarie – 69%. W skali globalnej sytuacja przedstawia się podobnie: ponad połowa pracowników w USA (56%), we Włoszech (54%) i w Polsce (51%) pracuje w biurze pięć dni w tygodniu. Do pracy stacjonarnej cztery dni w tygodniu zobowiązanych jest 40% respondentów z Holandii i 46% z Francji.
Rozbieżności w kwestii gotowości na ESG
Jakość, a także dostęp do danych i coraz bardziej złożone regulacje prawne sprawiają, że kwestie ESG wciąż plasują się w czołówce listy wyzwań. I chociaż 68% respondentów dostrzega zwiększone zapotrzebowanie na ekspercką wiedzę prawną w obszarze ESG, tylko 29% kancelarii i 41% działów prawnych przyznało, że jest „bardzo dobrze przygotowanych” do radzenia sobie z gwałtownym wzrostem wymagań ESG. Aby wypełnić tę lukę, 56% działów prawnych i 45% kancelarii prowadzi szkolenia dla swojego personelu w tym zakresie.
Badanie „Future Ready Lawyer 2024” zawiera opinie 700 prawników pracujących w kancelariach i działach prawnych w USA i dziewięciu krajach europejskich – Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, we Francji, Włoszech, w Hiszpanii, Polsce i na Węgrzech. Obecna, szósta edycja badania pokazuje, że prawnicy na całym świecie podążają za zmianami technologicznymi i powoli zmieniają sposób, w jaki pracują. Pracownicy kancelarii i działów prawnych wykorzystują GenAI, spędzają więcej czasu w biurze i poszerzają swoją ekspercką wiedzę prawną w obszarze ESG, stojąc przed coraz trudniejszym zadaniem stania się prawnikami gotowymi na przyszłość.
O Wolters Kluwer
Wolters Kluwer (EURONEXT: WKL) jest światowym liderem w dziedzinie informacji, oprogramowania i usług dla opieki zdrowotnej, księgowości, zarządzania, ryzyka i compliance oraz w sektorach prawnych i regulacyjnych, a także finansów i ESG. Pomaga klientom w podejmowaniu ważnych decyzji poprzez dostarczanie eksperckich rozwiązań łączących specjalistyczną wiedzę branżową z zaawansowanymi technologiami i usługami.
W 2023 r. roczne przychody Wolters Kluwer wyniosły 5,6 mld euro. Grupa obsługuje klientów z ponad 180 krajów, a swoją działalność prowadzi w ponad 40 krajach, zatrudniając ok. 21 400 osób na całym świecie. Centrala firmy znajduje się w Alphen aan den Rijn w Holandii.
Więcej informacji pod linkiem: www.wolterskluwer.com. Śledź firmę na LinkedInie, Facebooku oraz YouTube.
Źródło informacji: Wolters Kluwer Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.10.2024, 10:03 |
Źródło informacji | Wolters Kluwer Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT