Newsletter

Nauka i technologie

eGain Launches AI Agent for Contact Center, Revolutionizing Service Performance

19.03.2025, 08:52aktualizacja: 19.03.2025, 08:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Empowers human agents with real-time guidance in the flow of customer conversations.

SUNNYVALE, Calif., March 18, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- eGain (NASDAQ: EGAN), the leader in AI Knowledge Management, announced the launch of eGain AI Agent for Contact Center, a groundbreaking solution to address the challenge of variable agent performance in contact centers. Using this solution, all agents can help customers like experts do, improving agent experience and customer satisfaction.

"84% of contact center agents hate their desktop tools, per Gartner," said Ashu Roy, eGain CEO. "Instead of complaining about a ‘slow computer’ while desperately clicking across apps, they can now rely on trusted, step-by-step AI guidance."

eGain AI Agent for Contact Center taps into the single source of truth from the eGain AI Knowledge Hub to deliver consumable answers. Specifically, it:

  • Monitors conversation in real-time to establish intent
  • Presents guided knowledge in the flow of conversation
  • Adapts to agent tenure and topic-specific proficiency
  • Ensures compliance with regulations and best practice
  • Improves by learning from conversations and feedback

The solution connects out of the box with Amazon Connect, Genesys, and Salesforce. APIs are available to integrate with other CRM and contact center platforms.

Visit eGain.com/ai-agent-contact-center for more information.

About eGain

eGain AI Knowledge Hub helps businesses improve experience and reduce cost by delivering trusted, consumable answers. Visit www.eGain.com for more info.

eGain, the eGain logo, and all other eGain product names and slogans are trademarks or registered trademarks of eGain Corp. in the United States and/or other countries. All other company names and products mentioned in this release may be trademarks or registered trademarks of the respective companies.

Source: eGain Corporation

CONTACT

eGain Media Relations

e-mail: press@egain.com 

Source: GlobeNewswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.03.2025, 08:52
Źródło informacji GlobeNewswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ