Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W realiach dynamicznych zmian klimatycznych i postępującej degradacji środowiska, odpowiedzialność za przyszłość planety spoczywa zarówno na konsumentach, jak i na firmach. Kluczowe staje się uświadamianie wpływu codziennych wyborów zakupowych. Choć aż 40% osób deklaruje, że zrezygnowałoby z produktu szkodliwego dla środowiska, w praktyce to cena nadal najczęściej decyduje o wyborze. Dlatego edukacja o konsekwencjach wyborów konsumenckich jest dziś nieodzowna.
Wybór klienta może być zgodny z jego portfelem, zdrowiem i dobrem planety
Transformacja na rzecz zrównoważonego rozwoju wymaga jednak systemowego podejścia - opartego nie tylko na decyzjach zakupowych, ale również na odpowiedzialnych działaniach firm. Coraz większą rolę odgrywa współpraca między przedsiębiorstwami a organizacjami pozarządowymi. Przykładem takiego modelu partnerstwa jest współpraca Lidl Polska i Fundacji WWF Polska, które zawarły kolejną, tym razem trzyletnią umowę o strategicznym partnerstwie, żeby wspierać ochronę bioróżnorodności i zasobów wodnych w Polsce.
„Ten link nie jest oczywisty, dlatego że jesteśmy raczej organizacją kojarzoną z ochroną zagrożonych gatunków. Nasza wiedza dotyczy jednak także problemów środowiskowych, które od wielu lat dotykają przedsiębiorców, takich jak kryzys wodny, susza, problemy z zapylaczami czy utrata różnorodności biologicznej. To wszystko bardzo mocno wpływa na rolnictwo i produkcję żywności” - tłumaczy dyrektorka WWF Polska. Wspólne działania obu podmiotów obejmują m.in. cykl spotkań z dostawcami warzyw, owoców, nabiału i mięsa.
„Uruchomienie działania, w ramach którego spotykamy się razem z Lidlem współpracującym z różnymi dostawcami i producentami, umożliwia wymianę wiedzy. Bardzo często korzystamy z wiedzy naszych ekspertów i udostępniamy ją dostawcom. Rozwój tej wiedzy to kierunek, który stanowi przewagę konkurencyjną na rynku. Dla Lidla bardzo ważna jest jakość produktów oraz jakość procesów, rozumiana jako wdrażanie zrównoważonego rozwoju” - dodaje Barbara Skuła-Dąbek.
Dzięki temu dostawcy zyskują nie tylko świadomość aktualnych zagrożeń środowiskowych, ale także narzędzia, które pozwalają im wdrażać lepsze standardy pracy i bardziej zrównoważone procesy produkcji. Zmiana musi jednak zachodzić również po stronie konsumenta - zarówno przez działania edukacyjne, jak i przez oferowanie bardziej odpowiedzialnych produktów.
„Jednym z kluczowych obszarów współpracy jest realizacja międzynarodowych zobowiązań Lidla, m.in. w zakresie zwiększenia dostępności produktów bazujących na białku roślinnym. Cel ten jest bezpośrednio powiązany z działaniami na rzecz klimatu. Promowanie zmian nawyków żywieniowych w kierunku roślinnych źródeł białka pozwala poszerzyć bazę pokarmową i jednocześnie zmniejszyć presję na produkcję odzwierzęcą. Nawet jeśli konsumenci nie są świadomi tych celów, dostrzegają ich efekty - choćby poprzez rosnącą obecność roślinnych zamienników mięsa, które często są również korzystniejsze cenowo - wskazuje dyrektorka WWF Polska.
Działania komunikacyjne Lidl i WWF mają inspirować klientów do podejmowania codziennych, odpowiedzialnych wyborów. Promowana jest m.in. dieta planetarna - sposób odżywiania korzystny zarówno dla zdrowia, jak i dla środowiska.
W tym roku szczególna uwaga poświęcona jest bioróżnorodności oraz ochronie zasobów wodnych - ze szczególnym uwzględnieniem Morza Bałtyckiego. Kampanie edukacyjne prowadzone w sklepach i w przestrzeni publicznej mają pokazywać, że każdy ma wpływ na stan środowiska – i że nawet małe decyzje mogą przyczyniać się do dużych zmian.
Kontakt dla mediów:
Magdalena Markowska
PR Consultant
e-mail: mmarkowska@kplus.agency
tel. 607 944 237
Źródło informacji: Lidl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 22.07.2025, 11:29 |
| Źródło informacji | Lidl |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Eksperci: w Polsce nastąpił dynamiczny postęp w leczeniu hemofilii, jest dostęp do innowacyjnych terapii, ale i luka w systemie PAP
Postęp w leczeniu hemofilii odmienił sytuację pacjentów, którzy kiedyś doświadczali poważnych powikłań, a nawet niepełnosprawności, dziś ich choroba może być skutecznie kontrolowana za pomocą nowoczesnych metod profilaktyki i leczenia. Jednak wyzwaniem wciąż pozostaje zapewnienie równego dostępu oraz utrzymanie ciągłości opieki dla wszystkich pacjentów - ocenili eksperci podczas konferencji, na której zaprezentowano dwa raporty o sytuacji pacjentów z hemofilią w Polsce i kosztach leczenia tej choroby.- 31.10.2025, 14:34
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Krynica Forum 2025: smartfony tak, ale nie bez ograniczeń w szkole i nie za wcześnie PAP
Smartfony w szkołach mogą być cenną pomocą dydaktyczną, jednak korzystanie z nich bez ograniczeń powoduje u młodych ludzi problemy z koncentracją, spadek dobrostanu psychicznego oraz „smartwicę” - ograniczenie realnych relacji z rówieśnikami. O tym, czy odgórny zakaz może temu zapobiec, mówili uczestnicy debaty „Szkoła bez smartfonów: czy uratuje nasze dzieci przed samotnością?” pierwszego dnia Krynica Forum.- 30.10.2025, 12:46
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Polki chcą medycyny szytej na miarę - potwierdza to raport przygotowany przez Instytut Ochrony Zdrowia o potrzebach pacjentek z rakiem piersi
Ponad 80% Polek uważa, że decyzje o leczeniu raka piersi powinny być podejmowane na podstawie wyniku wielogenowego testu rokowniczego, a 9 na 10 oczekuje koordynowanej opieki onkologicznej [1]. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Zdrowia opracowany we współpracy z Fundacją OmeaLife, Fundacją OnkoCafe - Razem Lepiej oraz Federacją Stowarzyszeń „Amazonki” pokazuje, że pacjentki chcą mieć realny wpływ na sposób leczenia, a ich oczekiwania wobec systemu ochrony zdrowia wyraźnie zmierzają w stronę medycyny personalizowanej.- 30.10.2025, 09:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Instytut Ochrony Zdrowia
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ