Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MSW informuje:
To pierwsza w historii Polski tak duża integracja rejestrów zawierających nasze dane. Od 1 marca pracownicy urzędów gmin oraz urzędów stanu cywilnego rozpoczęli pracę z nowym, centralnym Systemem Rejestrów Państwowych (SRP). Dzięki integracji baz PESEL, dowodów osobistych oraz aktów stanu cywilnego, adres zameldowania nie będzie już decydował o właściwości urzędu, w którym chcemy załatwić swoją sprawę.
Do tej pory każda gmina pracowała na odrębnym, fragmentarycznym systemie. Urzędnicy gromadzili i mogli korzystać tylko z informacji, które dotyczyły mieszkańców ich gminy. To dlatego większość spraw, np. odebranie odpisu aktu urodzenia lub wyrobienie dowodu osobistego, musieliśmy załatwiać w urzędzie właściwym dla naszego miejsca zameldowania. Często wiązało się to z kosztami podróży lub braniem wolnego w pracy.
Zintegrowany System Rejestrów Państwowych
Od 1 marca urzędnicy pracują na jednym, dostępnym dla wszystkich gmin Systemie Rejestrów Państwowych. Zyskały tym samym dostęp do ogólnopolskiej bazy danych. Oznacza to, że sprawy związane z dowodami osobistymi czy aktami stanu cywilnego załatwimy w dowolnym urzędzie gminy lub USC na terenie całego kraju.
Ogromne przedsięwzięcie
Celem wprowadzanych zmian jest bezpośrednie zasilanie rejestrów oraz umożliwienie urzędnikom i uprawnionym instytucjom dostępu do wszystkich informacji zgromadzonych w kluczowych rejestrach państwowych. Połączenie baz danych oraz udostępnienie ich ponad 2,5 tys. gminom w Polsce to ogromne przedsięwzięcie. Po raz pierwszy w historii Polski następuje tak duża operacja, której wynikiem będzie integracja danych w jednym systemie.
Zmiany w gminach dotyczą nie tylko obywateli, ale także urzędników. Pracownicy urzędów gmin oraz urzędów stanu cywilnego od marca pracują na nowej aplikacji ŹRÓDŁO, która pozwala im przetwarzać dane gromadzone w Systemie Rejestrów Państwowych.
Skomplikowany i złożony proces zmian
Integracja tak kluczowych z punktu widzenia działania państwa rejestrów jest procesem złożonym i skomplikowanym. Jak każde zaawansowane technologicznie rozwiązanie, potrzebuje czasu na rozpoznanie, ustabilizowanie i wypracowanie lepszych sposobów działania. W okresie przejściowym mogą pojawić się niedogodności oraz problemy techniczne. Zarówno urzędników, jak i obywateli prosimy o cierpliwość i zrozumienie. Dodatkowo przypominamy, jeśli wśród pracowników urzędów pojawią się jakichkolwiek wątpliwości techniczne czy merytoryczne, do stałej dyspozycji jest 25 odpowiednio przeszkolonych konsultantów, pracujących w ramach Service Desk. Kontakt z nim można uzyskać pod numerem telefonu 42 25 35 499.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ kfk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.03.2015, 13:48 |
Źródło informacji | MSW |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |