Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Rodzina - niezastąpionym fundamentem i tarczą antykryzysową

17.11.2020, 14:30aktualizacja: 18.11.2020, 17:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rodzina na antenie - logo
Rodzina na antenie - logo
Rodzina to jest inwestycja, a nie koszt. Inwestycja w przyszłość Polski – powiedziała Marlena Maląg, Minister Rodziny i Polityki Społecznej podczas konferencji prasowej dotyczącej projektu „Rodzina na antenie” realizowanego przez Polskie Forum Rodziców wspólnie z Fundacją Mamy i Taty przy wsparciu MRiPS. Celem inicjatywy jest upowszechnianie szerokiej wiedzy o wyjątkowej roli rodziny w polskim społeczeństwie.

Minister Marlena Maląg podkreśliła, że polityka prorodzinna jest wyzwaniem dla obecnego rządu i stanowi fundament jego szeroko rozumianych działań. Kierowane do polskich rodzin programy wsparcia finansowego takie jak: Rodzina 500+, Dobry Start czy Mama+ mają poprawić ich sytuację materialną i zapewnić stabilizację. Intencją tych działań jest też odwrócenie negatywnej tendencji starzenia się społeczeństwa i stworzenie w tym celu skutecznej strategii demograficznej, które to zadanie zostało powierzone, działającemu przy MRiPS, Pełnomocnikowi Rządu ds. Polityki Demograficznej.

Minister za bardzo istotne uznała też tworzenie dobrego klimatu dla polskich rodzin. Służyć ma temu m.in. współpraca z organizacjami pozarządowymi. „Dlatego pełnomocnik rządu ds. demografii ogłosił konkurs ‘Po pierwsze rodzina’. Jego budżet to 8,5 mln zł przeznaczony dla 38 organizacji pozarządowych, które na terenie całego kraju organizują różne przedsięwzięcia mające promować markę rodziny” – wyjaśniła Marlena Maląg.

Pieniądze przeznaczono także na projekt „Rodzina na antenie”, który wspólnie realizuje - Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie, wydawca portalu Polskiego Forum Rodziców oraz Fundacja Mamy i Taty.

„Wielkim sukcesem jest to, że udało się połączyć siły dwóch fundacji, aby zrealizować cel naszego projektu. Chcemy, by w świadomości Polaków hasło ‘Po pierwsze rodzina’ nie brzmiało jak slogan reklamowy, ale żeby rzeczywiście dotrzeć do nich z tym przekazem, że rodzina jest niezastąpiona. W projekcie ‘Rodzina na antenie’ chcemy odkrywać rodzinę jako dobry i nowoczesny styl życia” – mówił prof. Michał A. Michalski, prezes Instytutu Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie.

„Ten projekt jest dla nas kluczowy. Przez 10 lat naszej pracy zebraliśmy ogromny zasób wiedzy, dzięki gronu ekspertów, osób zaangażowanych, dla których kwestie rodziny oraz kultury i wartości, które niesie za sobą rodzina, są bardzo ważne” - zaznaczył Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty. Wśród takich wartości wymienił socjalizację młodych ludzi, internalizację pewnych wzorców, przekazywanie tradycji, ale również wdrażanie innowacji, np. obecnie zdalne nauczanie.

„Rodzina dzisiaj okazuje się najskuteczniejszą tarcza antykryzysową. W rodzinie jest potencjał, którego nie ma nigdzie indziej – stwierdził prof. Michał A. Michalski odnosząc się do trwającej obecnie pandemii. - Chcemy poprzez artykuły prasowe, programy telewizyjne i inne przekazy medialne pokazywać, że o rodzinie należy i warto mówić. Mówienie o niej pomoże nam wszystkim zobaczyć, że rodzina jest tą niezastąpioną instytucją, dzięki któremu sami możemy dobrze funkcjonować, ale też - w skali makro, nasze społeczności lokalne i nasze państwo mogą się rozwijać” – dodał.

„To rodzina jest tym fundamentem, który zwłaszcza w tak trudnej sytuacji daje nam oparcie, siłę, poczucie bezpieczeństwa i pozwala przetrwać ten trudny czas” – zgodził się z nim prezes Marek Grabowski.

Przedstawił też wyniki badań, które Fundacja Mamy i Taty zrealizowała wśród polskich rodzin w szczycie wiosennego lockdownu. „Z naszych badań wynika, że pomimo panującej pandemii COVID-19 większość badanych ocenia swoją obecną sytuację życiową dość pozytywnie. Niecałe 40% badanych ocenia swoją sytuację dobrze. 44% badanych ocenia aktualną sytuację średnio, niecałe 20% zaś źle. Wśród największych problemów są obecnie wzrost cen produktów lub usług oraz utrudnienia w korzystaniu z opieki medycznej” – relacjonował Marek Grabowski.

„W tym czasie, w którym wielu ludzi zastanawia się, co dalej, co będzie, wszyscy zaczynamy dostrzegać, że rodzina jest tą przestrzenią, która pomaga nam widzieć sens tego wszystkiego, co się dzieje – podkreślił prof. Michalski. - Rodzina w tym szczególnym czasie podejmuje zadania, które są jej przekazane przez szkoły czy przedszkola. Rodzice łączą wiele zadań i codziennie podejmują nieziemski trud” – uzupełnił.

Realizację projektu „Rodzina na antenie” można śledzić m.in. w internecie, na stronach i profilach społecznościowych obu fundacji. „Jestem szczególnie dumny z programów telewizyjnych z cyklu ‘Rodzina na antenie’, w których biorą udział naukowcy, rodzice i przedstawiciele świata biznesu z Poznania. Rozmawiamy m.in. o tym, czy wirtualny świat zagraża naszym dzieciom, ale także o wyzwaniach zawodowych matek i ojców czy o cechach rodzica-menedżera, rodzica-pracobiorcy. Premiery nowych odcinków odbywają się w każdy piątek listopada o godz. 11:00 na portalu Polskie ForumRodzicow.pl i na kanale YouTube Polskie Forum Rodziców” – wyjaśniał prezes Instytutu Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie.

Z kolei na stronie serwisrodzinny.pl publikowanych jest wiele artykułów ekspertów i naukowców, z którymi na co dzień współpracuje Fundacja Mamy i Taty. Mają one zarówno charakter poradników, jak też opracowań naukowych, dzięki którym odbiorcy mogą znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich zagadnienia. Dodatkowo na serwisrodzinny.pl można znaleźć bieżące informacje dotyczące rodzin.

Źródło informacji: PAP Mediaroom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.11.2020, 14:30
Źródło informacji PAP Mediaroom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ