Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Wielu Polaków jest przekonanych, że odniosłoby większy sukces zawodowy jako ktoś inny niż ich „prawdziwe ja”

21.06.2023, 09:33aktualizacja: 21.06.2023, 09:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W przeciwieństwie do kobiet w innych krajach europejskich, Polki nie postrzegają swojej płci jako ograniczenia sukcesu zawodowego - tak wynika z nowych badań Boston Consulting Group.
  • 22% osób LGBTQ+ w Polsce uważa, że odniosłoby większy sukces zawodowy jako heteroseksualiści;
  • 97% respondentów heteroseksualnych byłoby dokładnie tą samą osobą w świecie wirtualnym, co w rzeczywistości;
  • zaledwie 7% kobiet udawałoby mężczyznę w internecie;
  • większość osób powyżej 40. roku życia podałaby się za młodszych, aby osiągnąć sukces zawodowy.

Metaverse łączy świat rzeczywisty ze światem wirtualnym, a tym samym otwiera wiele nowych możliwości - między innymi, możliwość swobodnego wyboru pewnych cech osobowości i własnego wyglądu w postaci awatara. Wielu Polaków uważa, że odniosłoby większy sukces zawodowy jako ktoś inny niż ich „prawdziwe ja”. Około jedna czwarta osób LGBTQ+ w Polsce świadomie wybrałaby awatara i udawała heteroseksualistów. Podobnie jest w przypadku pozostałych krajów. Natomiast heteroseksualiści nie widzą żadnej korzyści w ukrywaniu swojej orientacji seksualnej: 97% byłoby dokładnie tą samą osobą w świecie wirtualnym, co w świecie rzeczywistym. Są to jedne z wyników ankiety przeprowadzonej wśród 1000 osób w Polsce przez firmę konsultingową Boston Consulting Group (BCG) w okresie poprzedzającym Miesiąc Dumy LGBTQ+ (eng. Pride Month).

Polskie kobiety nie postrzegają swojej płci jako ograniczenia sukcesu zawodowego - w przeciwieństwie do kobiet w innych krajach europejskich

Kobiety w Polsce widzą równość płci w możliwościach kariery zawodowej: tylko 7% kobiet wybrałoby męskiego awatara, aby awansować zawodowo - czyli o połowę mniej niż w Niemczech i niemal 70% mniej niż w Austrii czy Czechach. Kobiety w Polsce są pewne swojego sukcesu zawodowego niezależnie od płci i wierzą, że możliwe jest znalezienie naprawdę równych szans zatrudnienia. Inaczej jest w przypadku wyglądu: wirtualne awatary ankietowanych kobiet niemal dwa razy częściej mają wzrost powyżej 170cm wbrew temu, co sugeruje rzeczywistość. Około 20 procent kobiet odpowiada, że chciałoby być szczuplejszymi i młodszymi - tyle samo co w Niemczech, ale mniej niż w Austrii czy Szwajcarii. Podobnie pod względem wagi i wieku jest w przypadku mężczyzn.

Większość ankietowanych twierdzi, że młodsze alter ego radziłoby sobie lepiej zawodowo

Już w wieku 40 lat większość respondentów uważa, że lepiej poradziłoby sobie zawodowo z młodszym alter ego. Niemal co druga osoba w wieku 40-49 lat odmłodziłaby się w wirtualnym świecie, aby uzyskać lepsze możliwości kariery. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni uważają, że czas między 30. a 40. rokiem życia jest najlepszym okresem na sukces zawodowy.

„Zbudowanie w pełni inkluzywnych miejsc pracy nadal wymaga wiele do zrobienia. Kwalifikacje nie mają płci ani wieku. Aby nie tylko przyciągnąć najlepsze talenty, ale także je zatrzymać, firmy muszą aktywnie promować różnorodność” - podkreśla Natalia Kwiecień, dyrektor ds. rekrutacji w warszawskim biurze BCG.

Inwestycja w różnorodność to inwestycja w przyszłość firmy

Czerwcowy Miesiąc Dumy stanowi przykład wolności społeczności LGBTQ+ na całym świecie, aby móc pokazywać swoje „prawdziwe ja” w każdych okolicznościach.

„Potrzebujemy otwartości i różnorodności w miejscu pracy, by znaleźć kreatywne rozwiązania problemów naszych czasów. Firmy, które inwestują w różnorodność, przede wszystkim inwestują w swoją przyszłość” - mówi Agnieszka Szer-Andrzejczak, Diversity Leader w warszawskim biurze BCG.

Źródło informacji: BCG

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.06.2023, 09:33
Źródło informacji BCG
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ