Newsletter

Prawie 90 wielkich firm zobowiązało się do redukcji emisji gazów cieplarnianych

22.09.2019, 10:42aktualizacja: 22.09.2019, 10:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Blisko 90 międzynarodowych koncernów, w tym Nestle, Nokia i Danone, zobowiązało się do zmniejszenia ilości emitowanych gazów cieplarnianych w ramach walki ze zmianami klimatu - poinformowała koordynująca tę inicjatywę organizacja We Mean Business.

Dziesiątki firmy dołączyły do proklimatycznej inicjatywy w ciągu dwóch miesięcy przed rozpoczynającym się szczytem ONZ w sprawie klimatu - poinformował organizator, koalicja We Mean Business, złożona z organizacji broniących środowiska.

"Teraz wiele kolejnych firm powinno dołączyć do tego ruchu, by dać jasny przekaz, że na rynkach dokonuje się zmiana" - podkreślił w oświadczeniu sekretarz generalny ONZ Antonio Guterres.

Koalicja We Mean Business wystartowała w czerwcu br. wraz z wezwaniem do działania, wystosowanym przez ONZ oraz liderów biznesu i wiodące organizacje obywatelskie. Jak podają organizatorzy, do inicjatywy przyłączyło się dotąd 87 międzynarodowych koncernów o łącznej wartości na giełdzie wynoszącej ponad 2,3 biliona dolarów.

Są to w większości firmy europejskie, ale też z krajów Ameryki Północnej i Azji. Deklarowane przez nich działania na rzecz redukcji emisji mają być niezależnie weryfikowane.

Niektóre z nich zgodziły się, by do 2050 roku osiągnąć neutralność emisyjną - są to m.in. szwajcarski Nestle, francuski producent kosmetyków L'Oreal i francuski wytwórca materiałów budowlanych Saint-Gobain.

Inne - takie jak Nokia, Danone i brytyjski producent leków AstraZeneca - zobowiązały się do uzgodnienia swoich działań z celem ograniczenia globalnego średniego wzrostu temperatur do 1,5 stopnia Celsjusza. Jest to centralny postulat paryskiego porozumienia klimatycznego z 2015 roku. (PAP)

akl/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.09.2019, 10:42
Źródło informacji Reuters
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ