Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dziesiątki firmy dołączyły do proklimatycznej inicjatywy w ciągu dwóch miesięcy przed rozpoczynającym się szczytem ONZ w sprawie klimatu - poinformował organizator, koalicja We Mean Business, złożona z organizacji broniących środowiska.
"Teraz wiele kolejnych firm powinno dołączyć do tego ruchu, by dać jasny przekaz, że na rynkach dokonuje się zmiana" - podkreślił w oświadczeniu sekretarz generalny ONZ Antonio Guterres.
Koalicja We Mean Business wystartowała w czerwcu br. wraz z wezwaniem do działania, wystosowanym przez ONZ oraz liderów biznesu i wiodące organizacje obywatelskie. Jak podają organizatorzy, do inicjatywy przyłączyło się dotąd 87 międzynarodowych koncernów o łącznej wartości na giełdzie wynoszącej ponad 2,3 biliona dolarów.
Są to w większości firmy europejskie, ale też z krajów Ameryki Północnej i Azji. Deklarowane przez nich działania na rzecz redukcji emisji mają być niezależnie weryfikowane.
Niektóre z nich zgodziły się, by do 2050 roku osiągnąć neutralność emisyjną - są to m.in. szwajcarski Nestle, francuski producent kosmetyków L'Oreal i francuski wytwórca materiałów budowlanych Saint-Gobain.
Inne - takie jak Nokia, Danone i brytyjski producent leków AstraZeneca - zobowiązały się do uzgodnienia swoich działań z celem ograniczenia globalnego średniego wzrostu temperatur do 1,5 stopnia Celsjusza. Jest to centralny postulat paryskiego porozumienia klimatycznego z 2015 roku. (PAP)
akl/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.09.2019, 10:42 |
Źródło informacji | Reuters |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |