Newsletter

Prawie 900 firm hotelarskich ma miliard zł zaległości

17.10.2019, 09:28aktualizacja: 17.10.2019, 09:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niemal 900 firm hotelarskich ma prawie 1 mld zł zaległości w bankach i u swoich dostawców - wynika z badania BIG InfoMonitor. Jak dodano, co 10. przedsiębiorstwo oferujące usługi hotelowe, zmaga się z przeterminowanym zadłużeniem.

"W bazach BIG InfoMonitor i BIK znajduje się 889 firm hotelarskich ze zobowiązaniami nieopłaconymi przez co najmniej 30 dni po terminie na kwotę minimum 500 zł. Ich zaległości wynoszą 987 mln zł, co w przeliczeniu na firmę daje średnio 1,1 mln zł przeterminowanego zobowiązania" - czytamy w najnowszym raporcie o sytuacji na rynku hotelowym, przygotowanym przez BIG InfoMonitor.

Z raportu wynika, że problem z płaceniem na czas ma niemal co dziesiąte przedsiębiorstwo (9,8 proc.), przez rok odsetek ten wzrósł o prawie 1 pkt. proc. Według autorów raportu, w hotelarskim biznesie „niesolidnych” płatników jest więcej niż przeciętnie w gospodarce, gdzie odsetek ten wynosi 6,2 proc.

„Zaległości są w dużej mierze efektem zatorów płatniczych. Hotelarstwo jest jedną z tych branż, w których relacje z partnerami biznesowymi mają ogromne znaczenie dla płynności finansowej. Hotelarze mają bardzo dużą liczbę kontrahentów, którym muszą na bieżąco płacić. Z drugiej strony sami są zależni od płatności, które na ich konto nie zawsze spływają w terminie” – powiedział cytowany w komunikacie prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak.

Jak wskazał, o tym, jak bardzo w biznesie hotelarskim ważne są te powiązania, „świadczą doniesienia o kłopotach europejskich hoteli po upadku biura podróży Thomas Cook”.

Według BIG InfoMonitor w stosunku do zeszłego roku wzrósł nie tylko odsetek zadłużonych, ale także sama wartość zaległych zobowiązań. (PAP)

aop/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.10.2019, 09:28
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ