Newsletter

Raport: wyjątkowe dobre pół roku 2016 dla polskiej branży motoryzacyjnej

02.08.2016, 12:52aktualizacja: 02.08.2016, 12:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pierwsza połowa roku 2016 okazała się wyjątkowo dobra dla polskiej branży motoryzacyjnej; zarejestrowano o 18,5 proc. więcej nowych aut osobowych - napisano w opublikowanym w poniedziałek raporcie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz KPMG

Zgodnie z raportem w pierwszej połowie 2016 r. zarejestrowano w Polsce 210,7 tys. nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 18,5 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Najszybciej rośnie popyt na duże samochody MPV (minivany) oraz samochody sportowe, kabriolety, luksusowe limuzyny, a także na kombivany i duże SUV-y.

"W samochodach użytkowych odnotowano najlepsze wyniki od kilku lat – w pierwszej połowie 2016 roku zarejestrowano 29,8 tys. samochodów dostawczych, co stanowi wzrost o 22,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku" - czytamy w raporcie. Jednocześnie w tym samym czasie zarejestrowano 13 tys. 250 samochodów ciężarowych (DMC pow. 3,5 t), co oznacza wzrost o 30 proc. wobec analogicznego okresu 2015 roku.

"Dobre wyniki wypracowały także ulokowane w Polsce fabryki motoryzacyjne. Łącznie wyprodukowano 378,4 tys. pojazdów w pierwszej połowie br., co oznacza wzrost o 4,7 proc., w ujęciu rocznym" - dodano w raporcie.

W dokumencie poinformowano, w II kw. 2016 r. zarejestrowano w Polsce 106,0 tys. nowych samochodów osobowych, tj. o 23,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Według autorów raportu sektor motoryzacyjny zawdzięcza ten wynik przede wszystkim nabywcom instytucjonalnym – ich rejestracje w pierwszej połowie 2016 r. zwiększyły się o 26,6 proc. rdr. Zakupy klientów indywidualnych wzrosły w mniejszym stopniu – o 5,7 rdr. (PAP)

mmu/ pb/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.08.2016, 12:52
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ