Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zgodnie z raportem w pierwszej połowie 2016 r. zarejestrowano w Polsce 210,7 tys. nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 18,5 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Najszybciej rośnie popyt na duże samochody MPV (minivany) oraz samochody sportowe, kabriolety, luksusowe limuzyny, a także na kombivany i duże SUV-y.
"W samochodach użytkowych odnotowano najlepsze wyniki od kilku lat – w pierwszej połowie 2016 roku zarejestrowano 29,8 tys. samochodów dostawczych, co stanowi wzrost o 22,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku" - czytamy w raporcie. Jednocześnie w tym samym czasie zarejestrowano 13 tys. 250 samochodów ciężarowych (DMC pow. 3,5 t), co oznacza wzrost o 30 proc. wobec analogicznego okresu 2015 roku.
"Dobre wyniki wypracowały także ulokowane w Polsce fabryki motoryzacyjne. Łącznie wyprodukowano 378,4 tys. pojazdów w pierwszej połowie br., co oznacza wzrost o 4,7 proc., w ujęciu rocznym" - dodano w raporcie.
W dokumencie poinformowano, w II kw. 2016 r. zarejestrowano w Polsce 106,0 tys. nowych samochodów osobowych, tj. o 23,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Według autorów raportu sektor motoryzacyjny zawdzięcza ten wynik przede wszystkim nabywcom instytucjonalnym – ich rejestracje w pierwszej połowie 2016 r. zwiększyły się o 26,6 proc. rdr. Zakupy klientów indywidualnych wzrosły w mniejszym stopniu – o 5,7 rdr. (PAP)
mmu/ pb/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.08.2016, 12:52 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |