Newsletter

Zdrowie i styl życia

Europejska społeczność związana z nowotworami głowy i szyi łączy siły w celu zrozumienia tej rzadkiej formy raka

17.09.2018, 11:17aktualizacja: 17.09.2018, 11:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Europejskie stowarzyszenie European Head and Neck Society rozpoczyna szóstą doroczną kampanię Make Sense w ramach europejskiego tygodnia świadomości na temat choroby.

BRUKSELA, 17 września 2018 /PRNewswire/ W dniu dzisiejszym europejskie stowarzyszenie European Head and Neck Society (EHNS) ogłosiło rozpoczęcie kampanii Make Sense w ramach szóstego dorocznego tygodnia świadomości na temat raka głowy i szyi odbywającego się w dniach od 17 do 21 września. Pacjenci, lekarze i członkowie społeczności nowotworów głowy i szyi połączą siły w celu lepszego zrozumienia tej rzadkiej postaci raka.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/739902/Make_Sense_and_EHNS_Logo.jpg)

Zespoły w Europie, Brazylii i Korei Południowej zwrócą uwagę na często nierozpoznawalne objawy i oznaki nowotworów głowy i szyi, podkreślą wagę jak najwcześniejszej diagnozy i zajmą się promocją interesów pacjentów od diagnozy, przez leczenie, aż po przeżycie choroby. Poniżej przedstawiona jest lista inicjatyw:

• Nie do poznania - kampania cyfrowa zwracająca uwagę na fizyczne i psychologiczne skutki raka głowy i szyi.

• Przygotowanie posiłków ma znaczenie - książka kucharska opracowana przy współpracy z osobami, które przeżyły raka głowy i szyi, lekarzami, dietetykami i logopedami. W książce znajdują się pożywne przepisy, a także przeżycia i porady w zakresie radzenia sobie z fizycznymi i psychologicznymi wyzwaniami powiązanymi z jedzeniem po leczeniu.

• Kliniki wczesnej diagnozy - punkty, w których można przeprowadzić bezpłatne badania na obecność nowotworów głowy i szyi oraz pozyskać informacje na temat choroby.

„Kampania nie osiągnęłaby tak dużego sukcesu bez poświęcenia lokalnych zespołów w Europie, Brazylii i Korei Południowej - skomentował profesor René Leemans, przewodniczący komitetu sterującego kampanii Make Sense i profesor i dyrektor wydziału Otolaryngologii - Chirurgii Głowy i Szyi w centrum medycznym uniwersytetu VU w Amsterdamie. - Zaangażowanie i wiedza zespołów odegrała kluczową rolę w podnoszeniu świadomości na temat tej niszczącej choroby, co prowadzi do ratowania życia” - dodał profesor.

Poza książką kucharską kampania ściśle współpracuje z siecią pacjentów w celu zapewnienia maksymalnego skupienia na pacjentach w całym procesie. W tym tygodniu w całej Europie odbędzie się wiele różnych wydarzeń, w tym wykłady edukacyjne i działania cyfrowe. Na zaktualizowanej stronie internetowej kampanii Make Sense znajduje się pełna lista wszystkich inicjatyw w Europie i innych miejscach na świecie.

O kampanii Make Sense

Kampania Make Sense prowadzona jest przez europejskie stowarzyszenie European Head and Neck Society (EHNS) w celu podnoszenia świadomości na temat raka głowy i szyi oraz polepszenia wyników dla pacjentów chorujących na to schorzenie. Kampania realizuje te cele poprzez:

• edukację w ramach zapobiegania choroby;

• szerzenie zrozumienia na temat objawów i oznak choroby;

• zachęcanie do wcześniejszej komunikacji, diagnozy i skierowań na leczenie.

Kampanię Make Sense wspierają firmy Merck, Norgine i Bristol-Myers Squibb.

O nowotworach głowy i szyi

Każdego roku niemal 700 000 osób na świecie otrzymuje diagnozę raka głowy i szyi. Połowa pacjentów nie przeżyje kolejnych pięciu lat. Jednakże diagnoza we wczesnych stadiach choroby wiąże się z przeżywalnością na poziomie 80 - 90% wśród pacjentów chorujących na raka głowy i szyi. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie: http://www.makesensecampaign.eu.

O EHNS

Europejskie stowarzyszenie European Head and Neck Society (EHNS) to międzynarodowa organizacja non-profit z siedzibą w Belgii. Stowarzyszenie EHNS obejmuje krajowe i międzynarodowe społeczności i powiązane grupy zajmujące się badaniami, szkoleniami i leczeniem raka głowy i szyi w Europie. Osoby znajdujące się w innych regionach mogą także ubiegać się o członkostwo. Celem stowarzyszenia EHNS jest promowanie wymiany wiedzy we wszystkich aspektach chorób nowotworowych głowy i szyi oraz szerzenie najwyższych standardów badań, edukacji, szkoleń, zapobiegania wystąpienia choroby oraz opieki nad pacjentami. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie http://www.ehns.org.

Źródło: EHNS

Kontakty z mediami

Edward Brightman

tel. +44(0)20-3595-2430

e-mail: edward@makesensecampaign.eu

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.09.2018, 11:17
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii