Newsletter

Zdrowie i styl życia

Farmaceutki dają przykład jak dbać o zdrowie

26.09.2022, 13:15aktualizacja: 26.09.2022, 13:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nutropharma
Nutropharma
W ostatnich latach status zawodu farmaceuty ulegał licznym przemianom. Dzisiaj, w dużej mierze dzięki zmianie ustawy o zawodzie farmaceuty, farmaceuci, reprezentowani w Polsce w większości przez kobiety – to nie tylko sprzedawcy leków i innych produktów farmaceutycznych, ale także promotorzy i doradcy ds. zdrowia. Wystartowała akcja „Promotorki zdrowia – farmaceutki”, której celem jest promocja edukacyjnej roli farmaceutek w zakresie profilaktyki zdrowotnej i zwrócenie uwagi na potrzebę wykonywania badań profilaktycznych, nie tylko przez pacjentów, ale także przez same farmaceutki.

Zdrowie to jeden z najważniejszych aspektów życia codziennego, niezależnie od wykonywanej profesji. Profilaktyka zdrowotna – wpisana także w opiekę farmaceutyczną – jest kluczowym elementem dbałości o zdrowie. Zgodnie z zaktualizowaną ustawą o zawodzie farmaceuty, działania z zakresu profilaktyki zdrowotnej zostały wpisane w aktualne uprawnienia farmaceutów. Do działań tych zaliczają się: konsultacje farmaceutyczne i przeglądy lekowe, indywidualne plany opieki farmaceutycznej, recepty kontynuowane, badania diagnostyczne.

Mimo, że od wejścia ustawy minął już ponad rok, to wciąż brak powszechnej wiedzy społecznej na temat holistycznej opieki farmaceutycznej i możliwości realizacji w aptekach działań z zakresu profilaktyki zdrowotnej.

A tymczasem, co wykazał raport „Farmaceutki w pandemii” zrealizowany przez firmę Nutropharma w ramach kampanii Farmacja jest Kobietą, to właśnie te nowe, rozszerzone uprawnienia farmaceutyczne oraz większa odpowiedzialność za zdrowie pacjenta stanowią największy motywator pracy dla farmaceutek.

Nutropharma

Jednocześnie, według danych z raportu „Farmaceutki w pandemii”, w wyniku zwiększenia obowiązków oraz wywołanego pandemią COVID-19 wzrostu obciążenia pracą, to właśnie m.in. profilaktyka zdrowotna wśród farmaceutek najbardziej ucierpiała na tych zmianach. 62% farmaceutek miało za mało czasu, aby zatroszczyć się o własne zdrowie. Z kolei 61% farmaceutek w ciągu 24 miesięcy wykonało badania profilaktyczne, ale najczęściej były to badania z zakresu podstawowej morfologii.

Nutropharma (2)

Motywy te stanęły u podstaw akcji „Promotorki zdrowia”, która wystartowała we wrześniu na profilu instagramowym Farmacja jest Kobietą, w ramach trwającej od maja kampanii społeczno-informacyjnej Farmacja jest Kobietą.

Nutropharma (3)

Ideą akcji jest podkreślenie edukacyjnej roli farmaceutek poprzez udział w zdrowotnym wyzwaniu, polegającym na promocji badań profilaktycznych. Aby wziąć udział w akcji należy opublikować post i/lub relację na swoim profilu instagramowym, promujący konieczność wykonywania badań profilaktycznych.

„Zachęcamy wszystkie farmaceutki do włączenia się w akcję poprzez pokazanie jak same idą wykonać badania profilaktyczne, lub udostępnienie jednego z naszych wrześniowych postów dot. różnego rodzaju badań profilaktycznych, z oznaczeniem hashtagami akcji #promotorkizdrowia #jestemfarmaceutka #dbamozdrowie #farmacjajestkobieta #badamysieznutropharma #nqs”. Mamy nadzieję, że poprzez realizację tej akcji uda nam się zwrócić uwagę społeczeństwa na poza sprzedażową rolę farmaceutów, a same farmaceutki do zadbania także o swoje zdrowie. Wierzymy, że wykorzystanie social mediów pozwoli nam na zwrócenie uwagi na potrzebę profilaktyki zdrowotnej i zaufanie w tym zakresie także farmaceutom, których nie tylko wiedza, ale i osobiste historie mogą stanowić największe źródło inspiracji i motywacji do zadbania o własne zdrowie”. – komentuje Ewa Wietrak, prezeska firmy Nutropharma, organizatora kampanii Farmacja jest Kobietą.

W akcję zaangażowały się także popularne w social mediach farmaceutki: m.in. Zofia Winczewska, Justyna Habas, Agnieszka Stankiewicz czy Paulina Front, pokazując jak same robią badania i promując tym samym konieczność wykonywania kontrolnych badań profilaktycznych.

Równolegle do akcji „Promotorki zdrowia”, Nutropharma wraz z Fundacją Alivia zachęca do wsparcia zbiórki na leczenie chorującej na raka wewnątrzwątrobowych dróg żółciowych farmaceutki Grażyny Arłukowicz.

Nutropharma (4)

Zbiórkę można wesprzeć na dwa sposoby:

„Poza realnym wsparciem Pani Grażyny, chcemy wykorzystać tę akcję także do promocji badań profilaktycznych. O tym, jak bardzo są ważne,niech świadczą rosnące statystyki zachorowalności na różne rodzaje nowotworów. Dlatego zachęcamy do wpisywania w komentarzach pod postem akcji >>Robię badania, bo...<< . Mamy nadzieję, że zarówno farmaceutki, jak i kobiety spoza branży farmaceutycznej dołączą do naszej akcji, inspirując innych do kontrolnego przebadania się, ale także pomagając potrzebującej wsparcia kobiecie, która przez lata pomagała dbać o zdrowie innym” – dodała w rozmowie Ewa Wietrak, prezeska firmy Nutropharma, organizatora kampanii Farmacja jest Kobietą.

Szczegółowe informacje na temat akcji można znaleźć na stronie www.farmacjajestkobieta.pl, www.farmacjajestkobieta.pl, profilu instagramowym https://www.instagram.com/farmacja_jest_kobieta/ oraz na profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/nutropharma

Akcje „Promotorki zdrowia” oraz „Akcja ReAKcja” stanowią uzupełnienie cyklu wrześniowych i październikowych podcastów i webinarów, realizowanych w ramach kampanii Farmacja jest Kobietą, a na których będzie można posłuchać kolejnych ciekawych rozmów z farmaceutkami na temat zdrowia i ich farmaceutycznych historii zawodowych.

Nutropharma (5)

Wszystkie podcasty dostępne są na stronie internetowej https://farmawiedzy.pl/podcasty/ oraz na Spotify, Apple Podcasts i You Tube.

***

Kampania „Farmacja jest kobietą” to akcja społeczno-edukacyjna, promująca rolę kobiet-farmaceutek w realizacji opieki farmaceutycznej w Polsce oraz rangę i ważność zawodu farmaceuty w szeroko pojętej służbie zdrowia. Ideą kampanii jest wsparcie farmaceutek w ich codzienności, w szczególności w zakresie profilaktyki zdrowotnej, która jak wykazał raport „Farmaceutki w pandemii” w ostatnim czasie była rzadziej realizowana przez farmaceutki, a która przekłada się wprost na ich zdrowie i ostatecznie także na możliwości realizacji opieki farmaceutycznej w aptekach. Celem kampanii jest także uświadomienie społeczeństwa, jak fachową wiedzę i kompetencje posiadają polscy farmaceuci, a w szczególności farmaceutki, które statystycznie stanowią ponad 80% mgr farmacji. Kampania ma zasięg ogólnopolski, wystartowała 14 maja i potrwa do października 2022 r. Komunikacja odbywa się na stronach www.farmacjajestkobieta.pl oraz www.farmawiedzy.com.pl, a także w social mediach Farmacja jest kobietą i Nutropharma. Patronami kampanii są Wirtualna Polska (patronat medialny) oraz Okręgowa Izba Aptekarska w Warszawie (patronat merytoryczny). Organizatorem kampanii jest Nutropharma - polska firma farmaceutyczna działająca na rynku polskim od ponad 30 lat, angażująca się w liczne akcje społeczne i edukacyjne dotyczące zdrowia, w tym „Zaufaj mojej wiedzy, jestem farmaceutą”, „Mitologia stosowana”, czy „Długość Karmienia Piersią ma znaczenie”; właściciel autorskiego systemu certyfikacji jakości produktów farmaceutycznych o nazwie Nutropharma Quality System (NQS) oraz platformy z praktyczną wiedzą dla farmaceutów www.farmawiedzy.com.pl.

Źródło informacja: Nutropharma

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.09.2022, 13:15
Źródło informacji Nutropharma
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii

Akademia
Komunikacji

Prowadzimy szkolenia oraz warsztaty dla mediów, biznesu, samorządów i instytucji. Oferujemy szkolenia indywidualne i grupowe w zakresie m.in. wystąpień publicznych, zarządzania kryzysowego, cyberbezpieczeństwa, przeciwdziałania dezinformacji.