Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zdrowie to jeden z najważniejszych aspektów życia codziennego, niezależnie od wykonywanej profesji. Profilaktyka zdrowotna – wpisana także w opiekę farmaceutyczną – jest kluczowym elementem dbałości o zdrowie. Zgodnie z zaktualizowaną ustawą o zawodzie farmaceuty, działania z zakresu profilaktyki zdrowotnej zostały wpisane w aktualne uprawnienia farmaceutów. Do działań tych zaliczają się: konsultacje farmaceutyczne i przeglądy lekowe, indywidualne plany opieki farmaceutycznej, recepty kontynuowane, badania diagnostyczne.
Mimo, że od wejścia ustawy minął już ponad rok, to wciąż brak powszechnej wiedzy społecznej na temat holistycznej opieki farmaceutycznej i możliwości realizacji w aptekach działań z zakresu profilaktyki zdrowotnej.
A tymczasem, co wykazał raport „Farmaceutki w pandemii” zrealizowany przez firmę Nutropharma w ramach kampanii Farmacja jest Kobietą, to właśnie te nowe, rozszerzone uprawnienia farmaceutyczne oraz większa odpowiedzialność za zdrowie pacjenta stanowią największy motywator pracy dla farmaceutek.
Jednocześnie, według danych z raportu „Farmaceutki w pandemii”, w wyniku zwiększenia obowiązków oraz wywołanego pandemią COVID-19 wzrostu obciążenia pracą, to właśnie m.in. profilaktyka zdrowotna wśród farmaceutek najbardziej ucierpiała na tych zmianach. 62% farmaceutek miało za mało czasu, aby zatroszczyć się o własne zdrowie. Z kolei 61% farmaceutek w ciągu 24 miesięcy wykonało badania profilaktyczne, ale najczęściej były to badania z zakresu podstawowej morfologii.
Motywy te stanęły u podstaw akcji „Promotorki zdrowia”, która wystartowała we wrześniu na profilu instagramowym Farmacja jest Kobietą, w ramach trwającej od maja kampanii społeczno-informacyjnej Farmacja jest Kobietą.
Ideą akcji jest podkreślenie edukacyjnej roli farmaceutek poprzez udział w zdrowotnym wyzwaniu, polegającym na promocji badań profilaktycznych. Aby wziąć udział w akcji należy opublikować post i/lub relację na swoim profilu instagramowym, promujący konieczność wykonywania badań profilaktycznych.
„Zachęcamy wszystkie farmaceutki do włączenia się w akcję poprzez pokazanie jak same idą wykonać badania profilaktyczne, lub udostępnienie jednego z naszych wrześniowych postów dot. różnego rodzaju badań profilaktycznych, z oznaczeniem hashtagami akcji #promotorkizdrowia #jestemfarmaceutka #dbamozdrowie #farmacjajestkobieta #badamysieznutropharma #nqs”. Mamy nadzieję, że poprzez realizację tej akcji uda nam się zwrócić uwagę społeczeństwa na poza sprzedażową rolę farmaceutów, a same farmaceutki do zadbania także o swoje zdrowie. Wierzymy, że wykorzystanie social mediów pozwoli nam na zwrócenie uwagi na potrzebę profilaktyki zdrowotnej i zaufanie w tym zakresie także farmaceutom, których nie tylko wiedza, ale i osobiste historie mogą stanowić największe źródło inspiracji i motywacji do zadbania o własne zdrowie”. – komentuje Ewa Wietrak, prezeska firmy Nutropharma, organizatora kampanii Farmacja jest Kobietą.
W akcję zaangażowały się także popularne w social mediach farmaceutki: m.in. Zofia Winczewska, Justyna Habas, Agnieszka Stankiewicz czy Paulina Front, pokazując jak same robią badania i promując tym samym konieczność wykonywania kontrolnych badań profilaktycznych.
Równolegle do akcji „Promotorki zdrowia”, Nutropharma wraz z Fundacją Alivia zachęca do wsparcia zbiórki na leczenie chorującej na raka wewnątrzwątrobowych dróg żółciowych farmaceutki Grażyny Arłukowicz.
Zbiórkę można wesprzeć na dwa sposoby:
- poprzez udostępnienia posta dotyczącego akcji na profilu Nutropharma na Facebooku: https://www.facebook.com/photo?fbid=538978548228684&set=a.131316378994905, za każde udostępnienie posta Nutropharma przekazuje 5 zł na rzecz pani Grażyny, podopiecznej Fundacji Alivia,
- wpłacając samodzielnie symboliczną kwotę na konto zbiórki https://onkozbiorka.pl/grazyna-arlukowicz.
„Poza realnym wsparciem Pani Grażyny, chcemy wykorzystać tę akcję także do promocji badań profilaktycznych. O tym, jak bardzo są ważne,niech świadczą rosnące statystyki zachorowalności na różne rodzaje nowotworów. Dlatego zachęcamy do wpisywania w komentarzach pod postem akcji >>Robię badania, bo...<< . Mamy nadzieję, że zarówno farmaceutki, jak i kobiety spoza branży farmaceutycznej dołączą do naszej akcji, inspirując innych do kontrolnego przebadania się, ale także pomagając potrzebującej wsparcia kobiecie, która przez lata pomagała dbać o zdrowie innym” – dodała w rozmowie Ewa Wietrak, prezeska firmy Nutropharma, organizatora kampanii Farmacja jest Kobietą.
Szczegółowe informacje na temat akcji można znaleźć na stronie www.farmacjajestkobieta.pl, www.farmacjajestkobieta.pl, profilu instagramowym https://www.instagram.com/farmacja_jest_kobieta/ oraz na profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/nutropharma.
Akcje „Promotorki zdrowia” oraz „Akcja ReAKcja” stanowią uzupełnienie cyklu wrześniowych i październikowych podcastów i webinarów, realizowanych w ramach kampanii Farmacja jest Kobietą, a na których będzie można posłuchać kolejnych ciekawych rozmów z farmaceutkami na temat zdrowia i ich farmaceutycznych historii zawodowych.
Wszystkie podcasty dostępne są na stronie internetowej https://farmawiedzy.pl/podcasty/ oraz na Spotify, Apple Podcasts i You Tube.
***
Kampania „Farmacja jest kobietą” to akcja społeczno-edukacyjna, promująca rolę kobiet-farmaceutek w realizacji opieki farmaceutycznej w Polsce oraz rangę i ważność zawodu farmaceuty w szeroko pojętej służbie zdrowia. Ideą kampanii jest wsparcie farmaceutek w ich codzienności, w szczególności w zakresie profilaktyki zdrowotnej, która jak wykazał raport „Farmaceutki w pandemii” w ostatnim czasie była rzadziej realizowana przez farmaceutki, a która przekłada się wprost na ich zdrowie i ostatecznie także na możliwości realizacji opieki farmaceutycznej w aptekach. Celem kampanii jest także uświadomienie społeczeństwa, jak fachową wiedzę i kompetencje posiadają polscy farmaceuci, a w szczególności farmaceutki, które statystycznie stanowią ponad 80% mgr farmacji. Kampania ma zasięg ogólnopolski, wystartowała 14 maja i potrwa do października 2022 r. Komunikacja odbywa się na stronach www.farmacjajestkobieta.pl oraz www.farmawiedzy.com.pl, a także w social mediach Farmacja jest kobietą i Nutropharma. Patronami kampanii są Wirtualna Polska (patronat medialny) oraz Okręgowa Izba Aptekarska w Warszawie (patronat merytoryczny). Organizatorem kampanii jest Nutropharma - polska firma farmaceutyczna działająca na rynku polskim od ponad 30 lat, angażująca się w liczne akcje społeczne i edukacyjne dotyczące zdrowia, w tym „Zaufaj mojej wiedzy, jestem farmaceutą”, „Mitologia stosowana”, czy „Długość Karmienia Piersią ma znaczenie”; właściciel autorskiego systemu certyfikacji jakości produktów farmaceutycznych o nazwie Nutropharma Quality System (NQS) oraz platformy z praktyczną wiedzą dla farmaceutów www.farmawiedzy.com.pl.
Źródło informacja: Nutropharma
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.09.2022, 13:15 |
Źródło informacji | Nutropharma |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
NCCN przyłącza się do światowych organizacji na rzecz walki z rakiem na pierwszym międzynarodowym spotkaniu szkoleniowo-mentorskim w sprawie planów leczenia onkologicznego
Stowarzyszenie National Comprehensive Cancer Network z siedzibą w USA znalazło się wśród przedstawicieli nawet 75 krajów biorących udział w Cancer Planners Forum w Genewie w Szwajcarii.- 14.05.2025, 13:46
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Eksperci wskazują, że szczepienia ochronne dorosłych to sposób na zdrowsze i dłuższe życie PAP
Populacja w Europie szybko się starzeje, a osoby dorosłe, szczególnie po pięćdziesiątce są grupą narażoną na choroby zakaźnie i wywołane przez nie powikłania. Poprawę ich bezpieczeństwa ma zapewnić opracowywany w UE program szczepień ochronnych. Pierre Van Damme z Uniwersytetu w Antwerpii (Belgia) i prof. Paolo Bonanni z Uniwersytetu we Florencji (Włochy), założyciele Adult Immunization Board (AIB), mówią w rozmowie z PAP, jak i dlaczego powinno się zachęcać dorosłych do szczepień.- 14.05.2025, 09:11
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Diagnostyka onkologiczna nadal kuleje. Eksperci alarmują: „Rozwiązania potrzebne na wczoraj”
„Już po pierwszym miesiącu funkcjonowania Krajowej Sieci Onkologicznej widzimy konkretne bariery, szczególnie w obszarze diagnostyki. Ale wiemy też, co można i trzeba zmienić” - mówił prof. Piotr Rutkowski, przewodniczący Polskiego Towarzystwa Onkologicznego, otwierając konferencję online poświęconą najpilniejszym potrzebom systemowym. Brak możliwości rozliczania badań molekularnych z krwi w trybie ambulatoryjnym, niepełne rozpoznania w SOLO-3, przesadna biurokracja i zbyt długie ścieżki decyzyjne - to tylko niektóre z problemów wskazanych przez ekspertów. Kluczowe jest odblokowanie finansowania, uproszczenie procedur, wprowadzenie jednoczasowego skierowania na badania patomorfologiczne i molekularne (warunkowego) oraz przywrócenie akredytacji dla zakładów patomorfologii. „Nie możemy dłużej udawać, że diagnostyka molekularna to dodatek. To warunek skutecznej diagnostyki i leczenia” - podkreśli wielokrotnie eksperci.- 13.05.2025, 16:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Polskie Towarzystwo Onkologiczne
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ