Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ustawa o zawodzie farmaceuty wprowadza szereg nowych usług, m.in.: przegląd lekowy (obecnie na etapie pilotażu usługi), wykonywanie prostych badań diagnostycznych (na etapie dyskusji proceduralnych), holistycznie rozumianą opiekę farmaceutyczną, możliwość szczepień przeciwko COVID-19 i grypie. Wielu Polaków nadal nie wie, z czym konkretnie wiążą się te zmiany, dlatego zaistniała potrzeba poinformowania społeczeństwa, jakie usługi mogą być obecnie realizowane w aptekach.
Zmiany w polskim systemie opieki zdrowotnej były inspiracją do przyjrzenia się sprawie z punktu widzenia farmaceutów, w związku z czym powstał raport „Farmaceutki w pandemii”. Odpowiada on na pytanie, jak pandemia wpłynęła na zdrowie psychiczne i fizyczne farmaceutek aktywnie wykonujących zawód, porusza także tematykę zmian wynikających z ustawy o zawodzie farmaceuty. Wg raportu, farmaceutki wskazują na kilka ważnych czynników, które w okresie pandemicznym, kiedy nastąpiły zmiany ustawowe, wpływają pozytywnie na motywację w pracy. 81,5% z nich czuje się zmotywowana poczuciem większej odpowiedzialności za zdrowie pacjenta. To bardzo inspirujące wyniki badań, ponieważ okazuje się, że mimo zwiększonej przez pandemię ilości codziennych zadań i obowiązków, zarówno zawodowych, jak i prywatnych, rodzinnych – pomoc drugiemu człowiekowi znajduje się na pierwszym miejscu. Relacje z pacjentami, możliwość wykorzystania swojej wiedzy i potencjału, by wspierać pacjentów, są dla polskich farmaceutek siłą napędową w wykonywaniu zawodu.
„Czas pandemii pokazał, jak bardzo farmaceutki się poświęcają, by dbać o zdrowie innych, bo przecież pomagały i pomagają pacjentom w wielu obszarach – nie tylko w zakresie sprzedaży i wydawania leków. Nowe uprawnienia farmaceutów systematyzują tę pomoc. Dlatego tym bardziej należy uświadomić Polaków, co konkretnie dają im nowe uprawnienia farmaceutów, by nie obawiali się z nich korzystać. A że dzielimy się wiedzą i wspieramy kobiety od lat, uznaliśmy stworzenie i realizację kampanii >>Farmacja jest kobietą<< niejako za nasz obowiązek” – mówi dr n. med. Ewa Wietrak, prezes Zarządu Nutropharma.
Organizatorem kampanii jest Nutropharma, polska firma farmaceutyczna obecna na ryku od ponad 30 lat, angażująca się w wiele akcji społecznych, mających na celu promocję zdrowia kobiet w szczególności; właściciel Nutropharma Quality System – nowoczesnego systemu certyfikacji jakości produktów farmaceutycznych www.nqs.info.pl.
Akcja ma zasięg ogólnopolski, trwa od 14.05. do października 2022 roku. Komunikacja odbywa się na stronach www.farmacjajestkobieta.pl oraz www.farmawiedzy.com.pl , a także w social mediach Farmacja jest kobietą i Nutropharma. Patroni kampanii to Wirtualna Polska (patronat medialny) oraz Okręgowa Izba Aptekarska (patronat merytoryczny).
W ramach kampanii:
- odbędą się webinaria ze specjalistami m.in. psycholożką Katarzyną Miller, ginekologiem Maciejem Sochą, statystyczką Janiną Bąk,
- opublikowane zostaną filmy z Katarzyną Bosacką i znanymi farmaceutkami,
- zaplanowane są podcasty o tematyce zdrowotnej z udziałem Zofii Winczewskiej, Agnieszki Stankiewicz, Pauliny Front, Any Krysiewicz, Justyny Habas,
- publikacja raportu o wpływie pandemii na zdrowie farmaceutek pt. „Farmaceutki w pandemii”.
Więcej na: https://farmacjajestkobieta.pl/
Źródło informacji: Nutropharma
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 16.05.2022, 10:39 |
| Źródło informacji | Nutropharma |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Jak karmić kota? - przegląd możliwych opcji
Właściciele kotów doskonale wiedzą, że te zwierzęta potrafią być bardzo wybredne w kwestii jedzenia. Wystarczy nie ta miska, niewielka zmiana smaku karmy lub inna błahostka, a możemy być więcej niż pewni, że nasz mruczek za posiłek podziękuje. Czasem też sam sposób podania i tekstura karmy mogą być dla kota problemem. Na szczęście rodzajów diet i sposobów żywienia jest wiele, więc z pewnością znajdziemy coś, co będzie odpowiadać naszemu przyjacielowi.
- 22.12.2025, 10:36
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Zoocial
-
Image
Produkty mleczne w rolach głównych: 20 przepisów, które otwierają branżę HoReCa na nowe możliwości
Potrawy oparte na przetworach polskiego mleka mogą stać się nowymi hitami w menu branży HoReCa: restauracji, kawiarni, baru czy firmy cateringowej - od drobnych przekąsek, przez sycące dania główne, po niebanalne desery. Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny zaprasza branżę HoReCa do nieodpłatnego wykorzystania e-booka zawierającego 20 autorskich przepisów kulinarnych. Wykonanie 5 z nich można też zobaczyć na wideo.- 18.12.2025, 16:19
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: KZSMZR
-
Image
Weterynaryjne karmy dla kotów: kiedy warto je stosować?
Każdy odpowiedzialny opiekun pragnie dla swojego kota tego, co najlepsze - długiego, zdrowego i szczęśliwego życia. Bardzo ważnym elementem tej troski jest bez wątpienia odpowiednio zbilansowana dieta. Na co dzień sięgamy po wysokiej jakości karmy bytowe, które zaspokajają podstawowe potrzeby żywieniowe naszych mruczków. Czasami jednak zdrowie pupila wymaga czegoś więcej niż standardowego pożywienia. Właśnie w takich sytuacjach na scenę wkraczają weterynaryjne karmy dla kotów, stając się potężnym narzędziem w rękach lekarza i wsparciem w walce o dobre samopoczucie zwierzęcia. Kiedy ich stosowanie jest konieczne i czym tak naprawdę różnią się od karm dostępnych na sklepowych półkach?- 17.12.2025, 11:21
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Fera
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ