Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nationale-Nederlanden przedstawiło badanie „Jak chorują Polacy?” dotyczące potrzeb zdrowotnych Polaków. Wyniki pokazują, że blisko 60% z nas obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe, niemal 40% nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby, a tylko 27% respondentów wyraża zadowolenie z funkcjonowania dotychczasowego systemu opieki zdrowotnej. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED w ramach strategicznego partnerstwa stworzyły ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i praktyczne usługi medyczne.
Program zapewnia kompleksowe wsparcie w przypadku choroby, w tym poważnych zachorowań. Obejmuje ona każdy etap - od diagnostyki, hospitalizacji, leczenia operacyjnego, rehabilitację po zabezpieczenie finansowe, również w przypadku chorób onkologicznych i kardiologicznych. Oferta opiera się na czterech komponentach - dotyczących diagnostyki w kierunku poważnych chorób, chorób wymagających leczenia operacyjnego w szpitalu, poważnych chorób z ochroną rozszerzającą się w czasie, pogorszenia się stanu zdrowia w wyniku choroby lub NW. Celem nadrzędnym programu jest zaadresowanie wyzwań, jakie stoją przed systemem opieki zdrowotnej, a także wykorzystanie potencjału prywatnej opieki medycznej i połączenie tego ze wsparciem finansowym czy też assistance, będącym istotnym wsparciem po diagnozie poważnej choroby.
„Cieszymy się z podjęcia partnerskiej współpracy dwóch silnych organizacji. Lidera w zakresie usług medycznych z szeroką siecią placówek własnych i partnerskich, jak również szpitali oraz wiodącej firmy ubezpieczeń na życie, z szeroką siecią wyłącznych doradców, promującej profilaktykę i troskę o zdrowie. Efekt naszej współpracy to odpowiedź na współczesne wyzwania związane z ochroną zdrowia, a także obawy i potrzeby Polaków. Wychodzimy dziś w partnerstwie z LUX MED z unikatową ofertą dla klienta indywidualnego, który szuka efektywnego sposobu zabezpieczenia swoich potrzeb w zakresie zdrowia. Chodzi o dostępność specjalistów, szybkie badania diagnostyczne, planowane operacje, czy jakość usług medycznych. To także kolejny krok na drodze spełnienia naszych ambicji i misji, aby być pierwszą marką ubezpieczeniową na życie, która tak szeroko i holistycznie wspiera klienta i personalizuje rozwiązania pod jego konkretne potrzeby - od momentu samego podejrzenia choroby, a nie jej zdiagnozowania” - mówi Paweł Kacprzyk, prezes zarządu Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
„Zawiązując strategiczną współpracę z Nationale-Nederlanden zrobiliśmy duży krok w kierunku który, w co mocno wierzę, ma potencjał głęboko zmienić sposób, w jaki patrzymy dziś na rynek opieki zdrowotnej w Polsce. LUX MED konsekwentnie inwestuje w swój rozwój, przejmujemy i rozwijamy kolejne szpitale i dopracowujemy model opieki. Chcemy dawać pacjentom wybór i tym samym jakościową opiekę medyczną będącą alternatywą dla publicznego systemu. To element naszej wizji i strategii, w której ubezpieczenia pozwalają na profesjonalną i skoordynowaną opiekę. Bardzo się cieszę na współpracę z Nationale-Nederlanden, której efekty - o czym jestem przekonana - szybko docenią nasi obecni i przyszli klienci oraz pacjenci” - podkreśla Anna Rulkiewicz, prezeska Grupy LUX MED.
„Jak chorują Polacy?” - badanie ukazujące wyzwania i potrzeby Polaków
W ramach badania zleconego przez Nationale-Nederlanden, dotyczącego potrzeb zdrowotnych Polaków, kluczowe okazały się dane na temat stanu zdrowia społeczeństwa i postrzegania systemu opieki medycznej. Wyniki pokazują, że blisko 60% respondentów obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Co istotne, niemal 40% ankietowanych nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby, a tylko 27% Polaków wyraża zadowolenie z funkcjonowania dotychczasowego systemu opieki zdrowotnej.
Większość badanych Polaków (82%) miała już w ramach diagnostyki styczność z diagnostyką obrazową - z czego 50% z nich korzystała z badań USG, a 40% miała wykonywane RTG. Aż jedna trzecia respondentów miała dostęp do bardziej zaawansowanej diagnostyki, takiej jak tomografia komputerowa lub rezonans magnetyczny. Te wskaźniki pokazują, jak powszechne stały się procedury diagnostyki obrazowej, choć dostęp do nich, jak twierdzą badani respondenci, wciąż pozostaje barierą ze względu na czas oczekiwania i szybkość diagnozy.
Ponadto, niemal 40% badanych zadeklarowało osobiste lub bliskie doświadczenia z hospitalizacją w ciągu ostatniego roku, a 60% doświadczyło operacji lub zabiegu, co wskazuje na częste korzystanie ze specjalistycznych procedur medycznych, niezbędnych do utrzymania zdrowia i jakości życia.
Kluczowe potrzeby zdrowotne Polaków - diagnoza sytuacji
Wyniki badania wskazują również, że priorytetem dla większości społeczeństwa jest szybki dostęp do usług diagnostycznych i leczenia specjalistycznego - szczególnie w kontekście chorób poważnych, jak nowotwory czy choroby serca, które są źródłem największych obaw, ale też pozostałych schorzeń. Aż 93% respondentów podkreśla znaczenie szybkiej diagnozy, co zdaniem respondentów ma wpływ na skuteczność późniejszego leczenia.
Polacy oczekują również wyższego standardu opieki medycznej i większej liczby specjalistów, co jest szczególnie istotne w przypadku pokoleń najmłodszych, które częściej deklarują gotowość zapłacenia więcej, aby zapewnić sobie oraz swoim bliskim szybszy i bardziej komfortowy proces leczenia. Wśród kluczowych barier wymienianych przez respondentów znalazł się również brak odpowiedniego zabezpieczenia finansowego na wypadek choroby - niemal połowa badanych przyznaje, że dostęp do funduszy na pokrycie kosztów leczenia to istotny czynnik wpływający na ich poczucie bezpieczeństwa.
„W odpowiedzi na te potrzeby, ubezpieczeniowy program wsparcia w chorobie Nationale-Nederlanden we współpracy z LUX MED oferuje szeroki zakres opieki zdrowotnej, obejmujący nie tylko szybki dostęp do specjalistów i diagnostyki oraz leczenia operacyjnego, ale również finansowe wsparcie na wypadek poważnych chorób aż do 1 miliona złotych. Dzięki temu Polacy zyskują pełniejsze zabezpieczenie na każdym etapie leczenia - od diagnostyki po rehabilitację - co minimalizuje stres związany z oczekiwaniem na pomoc oraz daje poczucie bezpieczeństwa w sytuacji choroby” - mówi Michał Nestorowicz, dyrektor Segmentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
„Polacy żyją coraz dłużej, a po pandemii zaczęli jeszcze bardziej skupiać się na sobie i swoim zdrowiu. Co ważne, również młodzi ludzie zaczynają świadomiej dbać o siebie, podczas gdy dotychczas względnie rzadko korzystali z usług medycznych. Wyrazem odpowiedzi na te zmieniające się potrzeby jest wspólny produkt stworzony przez ekspertów Grupy LUX MED i Nationale-Nederlanden. Nowa polisa to odpowiedź na realne potrzeby klientów, którzy oczekują, że ich zdrowie będzie traktowane priorytetowo, zarówno pod względem jakości, jak i dostępności” - podkreśla Sławomir Łopalewski, członek zarządu LUX MED Ubezpieczenia, dyrektor zarządzający.
Kompleksowe rozwiązanie dla Polaków
Współpraca z Grupą LUX MED obejmuje dwa z czterech komponentów składających się na nową ofertę Nationale-Nederlanden. Po pierwsze, program zapewni szybki dostęp do konsultacji specjalistycznych w kierunku 19 poważnych chorób określonych w ubezpieczeniu, którą zapewnia partner medyczny LUX MED. Obejmuje to 26 dziedzin oraz 667 procedur diagnostycznych - od badań laboratoryjnych po zaawansowaną diagnostykę obrazową. Dzięki krótkim terminom (do 3 dni roboczych na badania laboratoryjne i do 10 dni na obrazowe) pacjenci mogą szybko rozpocząć diagnostykę w kierunku poważnych chorób bez dodatkowych kosztów.
Drugi filar to leczenie operacyjne obejmujące 177 schorzeń, realizowane pod opieką Koordynatora Opieki Szpitalnej (KOS). Program gwarantuje szybki dostęp do kwalifikacji operacyjnej i trzech wizyt pooperacyjnych, z możliwością wielokrotnego korzystania w przypadku różnych lub powtarzających się schorzeń, w szpitalach LUX MED lub z nim współpracujących.
Trzeci i czwarty komponent dotyczy produktów ochronnych Nationale-Nederlanden. Ochrona rozszerzająca się w czasie przy poważnych chorobach to ubezpieczenie obejmujące 32 poważne choroby, zapewniając wypłatę finansową oraz wsparcie assistance dostosowane do wieku pacjenta. Program oferuje dodatkowe konsultacje, rehabilitację i pomoc domową, które zmieniają się wraz z wiekiem ubezpieczonego, zapewniając kompleksowe wsparcie.
Czwarty, ostatni komponent, powstał na wypadek częściowej lub całkowitej utraty samodzielności klientów - dzięki niemu otrzymają oni jednorazowe wsparcie finansowe od Nationale-Nederlanden.
W wyniku partnerstwa Nationale-Nederlanden i Grupy LUX MED pacjenci uzyskają dostęp do szerokiej i nowoczesnej gamy usług zdrowotnych - od szybkiej diagnostyki po leczenie operacyjne. Program zakłada wykorzystanie ponad 300 placówek LUX MED, 16 szpitali własnych oraz sieci 3 000 placówek partnerskich, co znacząco zwiększa dostępność usług w trybie prywatnym.
Co istotne, dzięki dedykowanemu koordynatorowi opieki, pacjenci będą mogli korzystać z procesu leczenia w sposób bardziej skoordynowany, co nie tylko oszczędza czas, ale również poprawia komfort korzystania z opieki zdrowotnej.
Źródło informacji: Kplus
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.11.2024, 09:22 |
Źródło informacji | Kplus |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Fruktoza krzepi
Badania obalają mit fruktozy. 3/4 Polaków wie, że warzywa i owoce pomagają utrzymać poziom cukru we krwi - wynika z badania Kantar Polska. Wśród owoców o najlepszej percepcji dominują jabłka, borówki, truskawki, żurawina, malina i jagoda kamczacka. Wśród warzyw czosnek, kapusta, papryka, cebula, sałata, brokuły, kalafior, brukselka i fasolka szparagowa. Poznaliśmy je w listopadzie br. dzięki badaniom zleconym przez Core Team - forum współpracy polskich producentów.- 09.12.2024, 14:54
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Image
Festiwal Filmowy Eurazja - druga edycja już wkrótce w stolicy
Festiwal Filmowy Eurazja powraca z drugą edycją, prezentującą zróżnicowany wybór filmów z Europy, Azji Centralnej i Bliskiego Wschodu. Tegoroczny festiwal odbędzie się w dniach 9-15 grudnia 2024 w samym centrum stolicy, oferując widzom nie tylko seanse filmowe, ale również spotkania z twórcami. Tym razem serce Festiwalu zabije w gmachu Pałacu Kultury i Nauki - Kinotece.- 06.12.2024, 13:26
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Biuro Prasowe Festiwalu Filmowego Eurazja
-
Image
Polak to praktyczny mikołaj – prezenty kupuje z wyprzedzeniem i na promocji, nigdy w Wigilię
W grudniu większość z nas zamienia się w mikołaja, który wręcza bliskim prezenty świąteczne. I choć jest wiele strategii ich zakupu, jedna jest Polakom szczególnie bliska. Co trzecia osoba planuje odwiedzić sklepy kilka tygodni wcześniej, a 48% stara się kupować prezenty w rozsądnej cenie. Niemal połowa wręczających podarunki korzysta z promocji i samodzielnie pakuje zakupione rzeczy – wynika z badania zleconego przez VeloBank. Zatem nadal większość z nas to Zieloni Mikołajowie, których cechuje rozsądne podejście. Widać też duże przywiązanie do tradycji. 95% osób rzadko lub nigdy nie kupuje prezentów w Wigilię.- 06.12.2024, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: VeloBank