Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Najbardziej kojarzące się z latem owoce to truskawki (56%), czereśnie (45%) i maliny (44%). Nieco rzadziej wskazywane były wiśnie (33%), śliwki (25%), borówki (23%) i agrest (20%).
Blisko jedna piąta badanych wymieniła czerwoną porzeczkę (18%), nieco mniej czarną porzeczkę (17%), gruszki (16%) i jeżyny (16%). Wśród symboli lata wymieniano także owoce, których zbiór przypada na przełom sierpnia - aronię (6%) i rokitnik (3%).

Warzywa, które najbardziej pasują do bycia symbolem lata, to ogórki (26%) i fasolka szparagowa (23%).
Nieco rzadziej wskazywana była botwina (16%) i cukinia (12%). Jako symbole wśród warzyw wymieniano także groszek zielony (10%), paprykę (10%) i bakłażan (6%).
Z latem bardziej kojarzą się owoce niż warzywa. Były one wskazywane częściej niż te drugie. Jedynie dla 1% osób żadne z warzyw i owoców nie jest symbolem lata, a tylko 4% miało problem z wymieniem konkretnych gatunków.
Badanie zrealizowano w dniach 18-23 sierpnia 2023 r. na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku co najmniej 15 lat. Wywiady były prowadzone bezpośrednio w domach respondentów (CAPI). Kantar zapytał respondentów o to, jakie owoce i warzywa są dla pana(-i) symbolami lata.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! V edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Więcej o jagodowych owocach sezonowych na stronie PolskieSuperowoce.pl.
Na podstawie badań Kantar Polska, 8/2023.
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 21.09.2023, 15:05 |
| Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Nowe technologie rewolucjonizują leczenie cukrzycy. Eksperci wzywają do lepszej dostępności
Nowe technologie i terapie zmieniają leczenie cukrzycy w Polsce - od potrzeby zniesienia granicy 26 lat w refundacji pomp dla chorych na cukrzycę typu 1 po szerszy, wcześniejszy dostęp do nowoczesnych leków GLP-1 oraz podwójnych agonistów GLP-1/GIP, które poza kontrolą glikemii wspierają redukcję masy ciała oraz dają efekt kardio- i nefroprotekcyjny. „Chyba po raz pierwszy od odkrycia insuliny mamy taką sytuację, że pojawiły się leki, które tak bardzo zmieniają przebieg choroby i rokowanie u pacjentów” - podkreślał prof. Leszek Czupryniak podczas debaty „Health Meeting: Innowacje w leczeniu chorób cywilizacyjnych. Od diagnozy do skutecznej terapii”, która odbyła się 14 października w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej w Warszawie.- 22.10.2025, 12:46
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Instytut Ochrony Zdrowia
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ