Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Jeden test. Dwa życia. Zrób test na HIV. Dla siebie i swojego dziecka (TM)" to ogólnopolska kampania edukacyjna skierowana do kobiet w wieku prokreacyjnym i ginekologów, której celem jest informowanie o obowiązku dwukrotnego zaproponowania każdej pacjentce oczekującej dziecka wykonania testu w kierunku HIV - przed 10. tygodniem ciąży oraz między 33. a 37. tygodniem.
"90% wszystkich zakażonych dzieci na świecie uległo transmisji wertykalnej HIV, podczas gdy tej drodze zakażenia możemy skutecznie, niemal w 100%, zapobiegać. W Polsce mamy ogromne szanse na ograniczenie liczby nowych zakażeń wśród dzieci. Mam nadzieję, że świadomi lekarze i przede wszystkim świadome kobiety, będą z tych możliwości korzystać, bez obawy przed odrzuceniem" - przekonuje prof. dr hab. n. med. Magdalena Marczyńska z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Ordynator w Wojewódzkim Szpitalu Zakaźnym w Warszawie w artykule opublikowanym na stronie kampanii "Jeden test. Dwa życia. Zrób test na HIV. Dla siebie i swojego dziecka (TM)": http://www.aids.gov.pl/kampanie/1test.2zycia/okampanii.html.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.06.2015, 11:10 |
Źródło informacji | Krajowe Centrum ds. AIDS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Akademia Pacjenta Chorującego na Otyłość - bezpłatne spotkanie dla pacjentów z Mazowsza
- 10.10.2025, 09:14
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Fundacja FLO
-
Domino’s delivers the world’s most controversial pizza through the Holy Door of St. Peter’s Basilica
Domino's Pizza caused a sensation in Italy with its “Pardoned Pineapple Pizza” campaign: An employee carried a pineapple pizza through the Holy Door of St. Peter's Basilica - a door that is only opened once every 25 years. Those who pass through it are freed from all sins.- 09.10.2025, 13:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ