Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podczas swojego wystąpienia podkreślił on, że w zrównoważonej diecie człowieka musi się znaleźć miejsce na mięso, które zawiera wiele elementów decydujących o zdrowym i bezpiecznym rozwoju człowieka. Należą do nich m.in.:
- wysokowartościowe białka,
- mikroelementy takie jak żelazo, selen i cynk,
- witaminy z grupy B (B1, B2, B6, B12, B5, B9)i witamina E,
- wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3,
A także inne związki bioaktywne takie jak tauryna, karnozyn, koenzym Q10 (ubichinon) oraz kreatyna.
„Dieta zawierająca odpowiednie ilości mięsa jest szczególnie ważna dla kobiet w ciąży i karmiących piersią, dzieci, sportowców oraz osób w starszym wieku. Przestańmy wierzyć w mity, że mięso jest tłuste i niezdrowe. Umiarkowane spożycie produktów mięsnych nie zwiększa ryzyka chorób, pod warunkiem, że odbywa się to w ramach zdrowej i zrównoważonej diety” - przekonywał dr hab. D. Lisiak.
Z kolei ostatnie badania naukowe pokazały jak niebezpieczna jest całkowita rezygnacja z produktów mięsnych w diecie człowieka. Udowodniono, że wegetarianie wykazują bowiem wyższe wskaźniki występowania zaburzeń depresyjnych i lękowych. W Journalof Affective Disorder z 2023 udowodniono pozytywny związek między występowaniem epizodów depresyjnych a dietą bezmięsną - wegetarianie mają dwa razy więcej tych epizodów niż ludzie jedzący mięso.
„W ostatnim czasie jesteśmy świadkami częstych przypadków stygmatyzowania mięsa, które jest przedstawiane jako produkt niezdrowy a nawet niebezpieczny dla człowieka. My z kolei przekonujemy, że wszystko jest kwestią umiaru i stosowania zrównoważonej diety, która powinna zawierać produkty mięsne jako pełnowartościowe i ważne dla rozwoju człowieka elementy odżywiania” - powiedział podczas konferencji Tomasz Parzybut, prezes zarządu Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP jest najstarszą (działamy od 1922 r.) i największą organizacją branżową w Polsce, liczącą ponad 120 zakładów w Polsce, głównie małych i średnich rodzinnych przedsiębiorstw. Celem działalności SRW RP jest także stały rozwój i unowocześnianie polskiego przemysłu mięsnego, ochrona interesów hodowców i przetwórców, ich integracja oraz reprezentowanie wobec władz państwowych i organizacji pozarządowych. Nasze działania są wielotorowe. W ramach promocji spożycia mięsa i przetworów wśród konsumentów, nasza organizacja prowadzi szereg działań promocyjnych w kraju i na całym świecie.
Obecnie Stowarzyszenie realizuje kampanię „Daj Gryza”, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat wartości odżywczych wędlin wieprzowych i wołowych jako smacznych i wartościowych produktów spożywczych. W świecie pełnym dezinformacji, chcemy podkreślić rzetelne informacje na temat produkcji mięsa oraz jego roli w zrównoważonej diecie człowieka. Kampania przybliża bogatą historię dziedzictwa setek lat rzemiosła, tajemnic przekazywanych z pokolenia na pokolenie, tradycji i smaków, które są tak różne jak regiony naszego kraju.
Źródło informacji: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczpospolitej Polski
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.03.2024, 13:29 |
Źródło informacji | Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczpospolitej Polski |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Eko Filary 2024 PAP
- 02.07.2024, 10:19
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom