Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Za pomocą innowacyjnego narzędzia, jakim jest #FakeHunter Chatbot, każdy zainteresowany może dosłownie w ciągu kilku chwil zweryfikować prawdziwość informacji dotyczących nowego koronawirusa oraz wywołanej przez niego pandemii COVID-19.
„To nowatorskie narzędzie, oparte na algorytmach sztucznej inteligencji, które cały czas się uczy i rozwija. W praktyce, działa więc tym lepiej, im częściej i intensywniej jest używane: dzięki interakcji z użytkownikami oraz danym, które są do niego wprowadzane. Chatbot będzie istotnym wzmocnieniem projektu #FakeHunter. Został on zresztą stworzony na zasadach pro publico bono przez partnera projektu, firmę Objectivity” - informuje Wojciech Surmacz, prezes Polskiej Agencji Prasowej.
Chatbot działa m.in. w oparciu o mechanizm przetwarzania języka naturalnego NLP oraz rozwiązania z zakresu usług w chmurze, dostarczane przez Google Cloud i Amazon AWS.
W praktyce, dostęp do nowej, bezpłatnej usługi PAP będzie możliwy – przynajmniej na początku – za pośrednictwem komunikatora internetowego Facebook Messenger.
Zasada działania #FakeHunter Chatbot przewiduje następujące kroki:
1. Użytkownik za pomocą czata @PAPFakeHunter zadaje pytania w formie zamkniętej;
2. Chatbot analizuje pytanie rozpoznając intencję użytkownika i przygotowuje najbardziej adekwatną odpowiedź, w oparciu o bazę danych z serwisu fakehunter.pap.pl;
3. Użytkownik otrzymuje natychmiastową odpowiedź w oknie chata z werdyktem (potwierdzającym lub zaprzeczającym) dotyczącym zgłoszonej do sprawdzenia, konkretnej informacji. Otrzymuje też linki do pogłębionych raportów dotyczących danego zagadnienia;
4. W sytuacji, gdy zgłoszone pytanie dotyczy jakiegoś nowego i trudnego do weryfikacji zagadnienia, będzie ono automatycznie przekazywane do redakcji serwisu fakehunter.pap.pl. Po przeanalizowaniu zgłoszonego zapytania przez ekspertów werdykt na temat jej autentyczności w niedługim czasie zostanie opublikowany w serwisie fakehunter.pap.pl.
W projekcie #FakeHunter sprawdzaniem prawdziwości informacji zajmują się specjalnie przeszkoleni społeczni weryfikatorzy, a także eksperci Polskiej Agencji Prasowej. Ich werdykty wraz z uzasadnieniem w formie raportów z podaniem źródeł publikowane są w serwisie fakehunter.pap.pl.
#FakeHunter to nowy, stworzony w 2020 r., społeczny projekt internetowy mający na celu demaskowanie nieprawdziwych informacji dotyczących wirusa SARS-CoV-2 oraz wywołanej przez niego epidemii COVID-19.
Został uruchomiony przez Polską Agencję Prasową wspólnie z GovTech Polska.
Korzystaj z serwisu fakehunter.pap.pl! Dołącz do walki z fake newsami!
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.07.2020, 14:49 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Cichy nałóg XXI wieku, który zabiera Ci ponad 4 godziny dziennie
Codziennie spędzamy średnio ponad 4 godziny, patrząc w ekran telefonu (+6 godzin w przypadku pokolenia Z). Scrollujemy wszędzie - w tramwaju, w łóżku, przy biurku czy obiedzie. Od czasu pandemii i popularyzacji krótkich filmów (TikTok, Reels) czas przed ekranem znacząco wzrósł. Psycholodzy mówią już o nowej formie uzależnienia.- 17.09.2025, 11:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Scrolly
-
Image
Kantar Polska: Polacy jedzą coraz więcej warzyw
Jeszcze nigdy tak wielu Polaków nie jadło tak wielu różnych warzyw, jak w lecie 2025 roku. Sierpniowe deklaracje konsumpcji wszystkich najpopularniejszych gatunków były najwyższe w historii monitoringu Kantar Polska. Rekordowy był również wskaźnik różnorodności spożycia warzyw i owoców przez Polaków. Wśród najpopularniejszych gatunków sierpnia znalazły się pomidory, ogórki i cebula. Najwyższe wzrosty „sierpień do sierpnia” zanotowały fasolka szparagowa, papryka i buraki ćwikłowe.- 17.09.2025, 09:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Image
Historyczne wzrosty konsumpcji owoców - badania Kantar Polska
Badania zrealizowane w czerwcu, lipcu i sierpniu 2025 roku pokazały kolejne wzrosty ilości Polaków, którzy jedzą owoce. Borówki i śliwki ustanowiły swoje historyczne rekordy konsumpcji, dla malin i truskawek był to najlepszy sierpień w historii. Dla jeżyn i czerwonej porzeczki - drugi wynik w historii, a dla czarnej porzeczki i jej przetworów najlepszy od początku pandemii. Kolejny wzrost miesięczny zanotowały jabłka, które w tym roku zatrzymały wieloletni trend spadkowy. Rekordowy był również wskaźnik różnorodności spożycia owoców i warzyw przez Polaków.- 17.09.2025, 09:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ